4 349 010 läst · 32 024 svar
4349k läst
32,0k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Idag blev det äntligen av att sätta in en ventil på utedasset vid stugan. Det fina hålet som har fungerat som ventilation i många år hade blivit lite stort i höstas.
Blev en kall upptäckt för någon vecka sen när jag skulle tömma tarmarna och hade 2 cm snö på sitsen.
Nu är det vedbastu och lite snödopp som gäller ikväll.
Blev en kall upptäckt för någon vecka sen när jag skulle tömma tarmarna och hade 2 cm snö på sitsen.
Nu är det vedbastu och lite snödopp som gäller ikväll.
Fortsatt isolera värmerör. Satt dosor och dragit flexrör till blivande "fastighetsnätet". Reglat upp en vägg. Skruvat upp OSB och gips. Lagt tillbaka de delar av golvet jag bröt upp häromdagen för att byta en del värmerör. Hm, vad mycket jag hann på en halv dag. Det blev ju sovmorgon i morse.
Bara för att återkoppla och samtidigt säga något gott om hantverkare:Blindnit skrev:
Fick fakturan idag och den löd på en timmes jobb a´ 425:- plus en halv bil (?) a` 125:- (125/2=62.50
487,50 plus moms= 609:-
Själva jobbet tog runt en kvart eller så.
Fullt nöjd med både pris och service.
Tog lite över en timme att komma hit sen jag hade ringt och frågat ifall de hade tid
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 890 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 890 inlägg
skulle egentligen sätta den sista taklisten i hallen men för att komma åt stället där listerna förvaras var jag tvungen att flytta på en nedfallen gren, och då spårade jag lite, så det blev ett par timmar såga och mala (kompostkvarn) allt det som fallit ner under vintern, vilket inte var lite.
Just nu är det lunch och sen hoppas jag att jag har motivationen att få upp listen (även om jag är lite trött på trä vid det här laget)
/U
Just nu är det lunch och sen hoppas jag att jag har motivationen att få upp listen (även om jag är lite trött på trä vid det här laget)
/U
När jag var 7 mil från huset, glad inför att unna mig lite hårda julklappar.
Så ringde det i telefonen med besked att det kommer vääldigt mycket vatten från mitt vattenrum.
Gav instruktioner hur de skulle bryta sig in, stänga vatten och el.
Kunde inte med att köpa några hårda julklappar utan åkte hemåt med ångest att jag nu behövde renovera endel...
Tur nog var det bara en slang som hade lossat från självrengöringen av vattenfiltret. Provkört en bra stund och det håller.
Tegelväggen ser oroväckande våt ut dock.. på utsidan..
Så ringde det i telefonen med besked att det kommer vääldigt mycket vatten från mitt vattenrum.
Gav instruktioner hur de skulle bryta sig in, stänga vatten och el.
Kunde inte med att köpa några hårda julklappar utan åkte hemåt med ångest att jag nu behövde renovera endel...
Tur nog var det bara en slang som hade lossat från självrengöringen av vattenfiltret. Provkört en bra stund och det håller.
Tegelväggen ser oroväckande våt ut dock.. på utsidan..
Medlem
· Halland
· 4 006 inlägg