Burit upp hyllan med 1105 st LP-skivor från nedervåningen till övervåningen :rolleyes:

1357242744751.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Om du bar den med plattorna i så måste ju du vara jättestark:p
 
Mikael_L
Tänk att det finns en LP-skiva som ser precis ut som en Jofa A4-pärm ... :)
Det måste vara något slags album, med tanke på tjockleken. :cool:

Sen räknade jag till 1107 st ... ;)
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
ullberg
Mikael_L skrev:
Tänk att det finns en LP-skiva som ser precis ut som en Jofa A4-pärm ... :)
Det måste vara något slags album, med tanke på tjockleken. :cool:

Sen räknade jag till 1107 st ... ;)
Det är väl indexet för de i hyllan efterföljande objekten...
 
Krilleman
ullberg skrev:
Det är väl indexet för de i hyllan efterföljande objekten...
Eller så var det bara ett klassiskt räknefel... (y)
 
Enligt registret ska det va 1105 st, men det är nog faktiskt några till som tillhör frun...undra på att det blev tungt.
 
Fortsatt med min köksrenovering, Har hållt på hela dan med småpill, dragit vp-rör i isolering, bytt en innerdörr, lagt i passbitar här o där där det behövs inför golvläggning och gipsning.

Efter att ha jobbat 10h så syntes det knappt ingenting. Så jag kunde inte låta bli att lägga lite golv när familjen lagt sig, trots att det egentligen var morgondagens jobb:)

Forbo Marmoleum Linoleumgolv, rätt läckert golv faktiskt, sambon ville tvunget ha ett rutigt golv på diagonalen.

40z9e.jpg
 
Tagit ner alla lampkupor och kört i diskmaskinen.
 
Börjat bygga upp en vägg. På 20-talet var spiken billiga och vattenpassen dyra. Snett och vint... Men förbaskat mycket spik överallt.
 
  • Gilla
Daniel_N och 2 till
  • Laddar…
MagnusSt skrev:
Fortsatt med min köksrenovering, Har hållt på hela dan med småpill, dragit vp-rör i isolering, bytt en innerdörr, lagt i passbitar här o där där det behövs inför golvläggning och gipsning.

Efter att ha jobbat 10h så syntes det knappt ingenting. Så jag kunde inte låta bli att lägga lite golv när familjen lagt sig, trots att det egentligen var morgondagens jobb:)

Forbo Marmoleum Linoleumgolv, rätt läckert golv faktiskt, sambon ville tvunget ha ett rutigt golv på diagonalen.

[bild]
Jag håller med frun, har sett det lagt rakt av och det blir inte lika snyggt. Dessutom måste du kapa nästan lika mycket ändå.
 
Bo.Siltberg skrev:
Burit upp hyllan med 1105 st LP-skivor från nedervåningen till övervåningen :rolleyes:
Du behöver skaffa en större bergsprängare om du ska få i LP-skivor.
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
S
Dubbelpost
 
Redigerat:
Lagt golv i en garderob, hela 4m2 :wow: samt fixat en special tröskelbräda till den nya toa-dörren.
 
S
Rivit i trossbotten under köksgolvet och stämplat upp golvspånet under vedspisen en centimeter. Kul att fixa med gullfiber ovan huvudet när det är en meter i sitthöjd.

Imorgon blir det golvläggning! ImageUploadedByByggahus.se1357402985.970968.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Lagt klart köksgolvet, kom en kräksjuk 3-åring och störde planerna, handlat gips, börjat montera gips. Nu städar jag garaget för att uppbringa ordning nog för att kunna koncentrera mig på att skruva stommar utan att snubbla på en bordssåg, en bandsåg, min dotters cykel, en massa tomkartonger, alla vitvaror, stegar och allt annat som hitintills har använts i bygget och sedan bara hamnat längst ut i garaget.

Sent from my ST17i using Byggahus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.