4 554 879 läst · 32 563 svar
4555k läst
32,6k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Burit in ved.
Sågat, grejat och limmat med två små reparationsträbitar till en dörrkarm.
Fräst lite i en tröskel för att sänka ner den i golvet lite. Sågat av lite av laminatgolvet i dörröppningen för att fixa dit allt på ett smakfullt sätt.
Återigen svurit över att jag lagt laminatgolvet så dåligt (och utan att tänka) så det blir synliga springor.
Allt påpekat av en annan forumist som tydligen såg felet på en sekund när han såg min bild.
Sånt där jag kan sura över ordentligt !
Sågat, grejat och limmat med två små reparationsträbitar till en dörrkarm.
Fräst lite i en tröskel för att sänka ner den i golvet lite. Sågat av lite av laminatgolvet i dörröppningen för att fixa dit allt på ett smakfullt sätt.
Återigen svurit över att jag lagt laminatgolvet så dåligt (och utan att tänka) så det blir synliga springor.
Allt påpekat av en annan forumist som tydligen såg felet på en sekund när han såg min bild.
Sånt där jag kan sura över ordentligt !
Grundstött
· Halland
· 28 354 inlägg
Går det inte att med hjälp av kofot och lite brädbitar "spänna ihop" längderna där det finns springor?Mikael_L skrev:
Att ta väggarna som stöd alltså och bända ihop eländet med kofoten.
Jag har liknande "problem" med takpanel, ändspontad och fin, som är monterad med s.k. clips.
Trycker man ihop skarvarna, så är det springor ändå veckan efter, eftersom träet rör sig hela tiden med luftfuktigheten.
Men laminat skall väl vara mer dimensionsstabilt än rent trä?
Hmm, du missförstod problemet (eg jag klarade inte av att beskriva det vettigt).KnockOnWood skrev:
Men jag tackar ändå, för jag fick tips om en möjlig lösning.
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 383 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 383 inlägg
Har inte gjort ett smack. Är i sommarstugan och eldar kopiösa mängder ved... Det enda jag gjort är att inspektera lite och konstaterat vad som behöver göras i vår. Bl.a. Byta fasaden på sjösidan, verkar vara genomrutten.....