Mikael_L
Burit in ved.
Sågat, grejat och limmat med två små reparationsträbitar till en dörrkarm.
Fräst lite i en tröskel för att sänka ner den i golvet lite. Sågat av lite av laminatgolvet i dörröppningen för att fixa dit allt på ett smakfullt sätt.

Återigen svurit över att jag lagt laminatgolvet så dåligt (och utan att tänka) så det blir synliga springor.
Allt påpekat av en annan forumist som tydligen såg felet på en sekund när han såg min bild. :surprised:
Sånt där jag kan sura över ordentligt ! :mad:
 
Isolerat de nya rören till värmen. Lika bra att göra det direkt, annars blir det kanske inte gjort. :)
 
Reparerat diskmaskinen - inga delar över!
 
vojma skrev:
Reparerat diskmaskinen - inga delar över!
Det kan väl inte vara rätt???? ;)
 
Nä jag blev förvånad själv. Måste nog göra om det...
 
  • Gilla
MB77 och 1 till
  • Laddar…
Gipsat, spacklat och slipat sovrumstaket. Nu har jag ont i nacken.
 
Slagit upp ett hål i väggen med hela familjen!
Perfekt sysselsättning!
 
  • 1357047167707.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
sinuslinus skrev:
Feg f pfn w m sww lwöfwwökgöwfwpp
Egwnöåö l ggå
Verkar jobbigt ;) :surprised:
 
Joens skrev:
Slagit upp ett hål i väggen med hela familjen!
Perfekt sysselsättning!
Stackars familjen, de lär vara rätt blåslagna... 😜
 
Mikael_L skrev:
...
Återigen svurit över att jag lagt laminatgolvet så dåligt (och utan att tänka) så det blir synliga springor.
Allt påpekat av en annan forumist som tydligen såg felet på en sekund när han såg min bild. :surprised:
Sånt där jag kan sura över ordentligt ! :mad:
Går det inte att med hjälp av kofot och lite brädbitar "spänna ihop" längderna där det finns springor?
Att ta väggarna som stöd alltså och bända ihop eländet med kofoten.

Jag har liknande "problem" med takpanel, ändspontad och fin, som är monterad med s.k. clips.
Trycker man ihop skarvarna, så är det springor ändå veckan efter, eftersom träet rör sig hela tiden med luftfuktigheten.

Men laminat skall väl vara mer dimensionsstabilt än rent trä?
 
Mikael_L
KnockOnWood skrev:
Går det inte att med hjälp av kofot och lite brädbitar "spänna ihop" längderna där det finns springor?
Att ta väggarna som stöd alltså och bända ihop eländet med kofoten.
Hmm, du missförstod problemet (eg jag klarade inte av att beskriva det vettigt).

Men jag tackar ändå, för jag fick tips om en möjlig lösning. :) En bättre lösning än den jag annars tänkte mig.
 
S
MB77 skrev:
Verkar jobbigt ;) :surprised:
Hmm, jo. Läste i tråden i BH-appen och gick av tåget och lyckades tydligen både göra det vettiga inlägget och dela tråden på Facebook. Bra start på nya året... :surprised:
 
Har inte gjort ett smack. Är i sommarstugan och eldar kopiösa mängder ved... Det enda jag gjort är att inspektera lite och konstaterat vad som behöver göras i vår. Bl.a. Byta fasaden på sjösidan, verkar vara genomrutten.....
 
  • Gilla
Korvgubbe
  • Laddar…
Y
Jag har hängt upp några tvättlinor. Har inte råd att köpa fler kläder pga torktumlaren som envisas att krympa allt :)
 
Yrrol skrev:
Har inte råd att köpa fler kläder pga torktumlaren som envisas att krympa allt :)
Krymper den till och med sparkontot?! ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.