Gipsat tak, 120-skivor, ensam, ingen hiss. Tur att det bara är ett litet tak....
 
Nu blir jag väl halshuggen, men jag har dragit all el till det blivande badrummet och satt upp en undercentral till densamma.
 
_coffe_ skrev:
Nu blir jag väl halshuggen, men jag har dragit all el till det blivande badrummet och satt upp en undercentral till densamma.
Halshuggning är hårt, men en propp får du kanske :)
 
  • Gilla
Nimajneb och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
_coffe_ skrev:
Nu blir jag väl halshuggen, men jag har dragit all el till det blivande badrummet och satt upp en undercentral till densamma.
Ja verkligen !!!! :eek:

För vad i all världen motiverar en UC för elen till ett badrum ?? ;)
 
Själv har jag dragit nätverkskabel till det nya sovrummet vi ska börja med i morgon. Snart är hela huset uppkopplat!
 
Satt glespanel på snedtaket och kapat till första gipsskivan. Får se om jag hinner få upp den med nu ikväll.
 
Mikael_L skrev:
Ja verkligen !!!! :eek:

För vad i all världen motiverar en UC för elen till ett badrum ?? ;)
Mest för att jag har ett gammalt proppskåp jag inte riktigt har motivation till att byta riktigt ön å jag behöver jordfelsbrytare till badrummet. Så det blev som det blev :)
 
Mikael_L skrev:
Ja verkligen !!!! :eek:

För vad i all världen motiverar en UC för elen till ett badrum ?? ;)
Mest för att jag har ett gammalt proppskåp jag inte riktigt har motivation till att byta riktigt än å jag behöver jordfelsbrytare till badrummet. Så det blev som det blev :)
 
Y
Jag har städat :)
 
Redigerat:
Saltade uppfarten så att inte grannen ska halka igen...
Och gett grannen ifråga en tub Hirudiod mot blåmärkena...:surprised:
 
Isolerat färdigt och satt den sista plasten på övervåningen och nu blir det till att tejpa alla skarvar innan det blir dags för gles...
 
Upptäckte att vattenledningen till ena toalettstolen läckte, ryckte lite lätt i den och den flyttade sig 5 mm åt alla håll och började läcka ut mer på golvet.. Rusade ner i källaren och stängde av vattnet. Ringde hit rörmokare som öppnade upp och hittade en koppling som var av sedan långt tidigare, lagad med eltejp och massor av silikon bakom kakelplattan... Bara att gänga ur med sexkantsnyckel och sätta dit ny, men klinkersgolvet verkar ha fått en del fukt under sig. Vissa klinkersplattor är betydligt mörkare och mer sträva än de andra. Just nu dokumentation av detta, i morgon inspektion av besiktningsman eftersom vi flyttade in för 6 månader sedan och förra ägaren renoverade detta badrum för 5 år sedan... Vad tror ni, detta borde väl klassas som dolt fel??
 
nickelag skrev:
Upptäckte att vattenledningen till ena toalettstolen läckte, ryckte lite lätt i den och den flyttade sig 5 mm åt alla håll och började läcka ut mer på golvet.. Rusade ner i källaren och stängde av vattnet. Ringde hit rörmokare som öppnade upp och hittade en koppling som var av sedan långt tidigare, lagad med eltejp och massor av silikon bakom kakelplattan... Bara att gänga ur med sexkantsnyckel och sätta dit ny, men klinkersgolvet verkar ha fått en del fukt under sig. Vissa klinkersplattor är betydligt mörkare och mer sträva än de andra. Just nu dokumentation av detta, i morgon inspektion av besiktningsman eftersom vi flyttade in för 6 månader sedan och förra ägaren renoverade detta badrum för 5 år sedan... Vad tror ni, detta borde väl klassas som dolt fel??
Snälla, gör ingen dolt-fel tjabb av denna tråd. Att ha vatten under klinkers är ett bevis för att golvet funkar som det ska. Vill du fundera vidare på detta så öppna en ny tråd.
 
nickelag skrev:
Upptäckte att vattenledningen till ena toalettstolen läckte, ryckte lite lätt i den och den flyttade sig 5 mm åt alla håll och började läcka ut mer på golvet.. Rusade ner i källaren och stängde av vattnet. Ringde hit rörmokare som öppnade upp och hittade en koppling som var av sedan långt tidigare, lagad med eltejp och massor av silikon bakom kakelplattan... Bara att gänga ur med sexkantsnyckel och sätta dit ny, men klinkersgolvet verkar ha fått en del fukt under sig. Vissa klinkersplattor är betydligt mörkare och mer sträva än de andra. Just nu dokumentation av detta, i morgon inspektion av besiktningsman eftersom vi flyttade in för 6 månader sedan och förra ägaren renoverade detta badrum för 5 år sedan... Vad tror ni, detta borde väl klassas som dolt fel??
Uuuh, lider med dig! Ibland är det lätt att hålla sig för skratt.
 
Redigerat:
Sorry, det var inte meningen att dra igång en dolda-fel-diskussion här. Det får framtiden utvisa efter att besiktningsmannen sagt sitt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.