alex86 skrev:
Tror minsann att det är ett vitt svartbygge med dålig bärighet.
Fast det här är nog en av få takkonstruktioner som antagligen får bättre hållfasthet ju mer snö som finns på taket.
 
simpa81 skrev:
Byggde ut huset med några kvadrat :)

[bild]
Häftigt, mycket snö blir ju skitmycke snö när man är i den storleken.
 
Påbörjat sista delen av trappräcket. Just nu bara gjort en modell.
uploadfromtaptalk1356282873772.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
gadu - våga nu gå mot den tråkiga strömmen, gör nu "spaljén" av varningsband istället. Du blir garanterat ensam om den lösningen! =)
 
Dalbotös skrev:
gadu - våga nu gå mot den tråkiga strömmen, gör nu "spaljén" av varningsband istället. Du blir garanterat ensam om den lösningen! =)
Haha... Chefen höll tyvärr inte med...
 
Mikael_L
Jag har modifierat ett skåp till ett mediaskåp (alltså för en switch/router, telefonmodemet och framtida nätverksHD och patchpanel)
Och klämt upp det. Det känns lite provisoriskt än så länge men får duga så här ett tag.

Annars har jag provkört den nya snösläden. Köpte en riktigt enkel racklig grej för 200:- på Jula, då jag inte lyckas hitta någon med tipp.
Tja racklig och racklig. Så tokig verkar den inte. Värd minst 200:- tänker jag.

Jag har också sprayat den med teflonspray för att snö inte ska fastna, inte en flinga satt fast efter avslutat pass.
 
Lagt matta i vårt nya (och nyrenoverade) sovrum och invigt rummet med en tupplur. Listerna får vänta tills efter jul:surprised:
 
Underhålla huset räknas väl också?
Tog loss silar o rör till diskbänken och gjorde rent, blev som nytt.
Bytte strängar på gitarren och spelade en trudelutt (för huset, ingen hög klass på underhållningen dock).
 
I dag har jag planerat allt jag skall göra med huset under julhelgen:
Göra färdigt innertaket
Sätta upp resterande väggpanel
Lasera alla innerdörrar
Täta ytterdörren
Stapla ved för resten av vintern
Sätta upp några köksskåp
Koppla vattnet i ett uthus


Puh, vad trött jag känner mig!

God Jul alla! Väck mig i februari, tack
 
Fortsatt att riva väggar. Handlat hem lite material.
 
Krilleman
Skruvat IKEA-skåp, lagt på bänkskivorna, monterat armatur + strömbrytare (satt ett vanligt dubbelt uttag innan), hyllan med radion på åkte upp på köpet... Självklart med en egen strömbrytare under hyllan för på och av. (här snackar vi äkta I-landsproblem) Och för att göra det bästa av situationen så fick hydropressen husera under bänken. Fråga mig inte hur jag tänkt att byta den om det skulle behövas...

Så dan före dopparedagen blev det absolut ingen lathet i soffan på.

Ett gäng julöl senare blev resultatet såhär:

PC230091.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


(Observera att det redan börjat fyllas på med skräp under efter städningen :rolleyes:)
 
Redigerat:
Trappväggen som tapetserades tidigare blev då av med sin belysning. Frugan tyckte att en ljusslang kunde bli bra?
Tänds med Nexafjärr. Inte helt övertygad men frun verkar nöjd ☺
 
ImageUploadedByByggahus.se1356450369.700597.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bildbeviset kom visste inte med ;)
 
ullberg
Idag har jag mest slappat, men eftersom jag bor i Stockholmsområdet fick jag mig en sväng av kung bores vrede, så skottning är det nyttiga jag gjort idag.

Jag säger bara, bring it on Bore, jag och min nya bästa vän Toro är redo!

Tog inga bilder på underverket med häromdagen skottade jag carporten (för hand). tog dryga halvtimmen och såg ut så här:

ImageUploadedByByggahus.se1356451232.143435.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Men sen måste ju snön bort från andra parkeringsplatsen och efter 6min med slungan såg det ut så här:

ImageUploadedByByggahus.se1356451259.536337.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag är frälst!
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
P
Idag har jag slungat snö, sisådär 15-20 kubik, när jag var klar kom han och plogade vägen utanför...

Igår var jag ute och satte upp ett par skåp i verkstan. Det tar sig nu är det bara 75% kvar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.