4 373 418 läst · 32 130 svar
4373k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Vad är det för modell på pumpen?A atomlab skrev:Fick idag till styrningen till bergvärmepump med en ”ordentligt” installation.
Det vart två enheter från ohmigo som har no/nc kontakt i 230v.
Läge ett är att man blockerar all värmeproduktion över 0,60kr. Om det är så att priset ligger över 0,60 kr under en längre tid så öppnar ändå relät efter 7h och tillåter 1h produktion.
Enhet två styr varmvatten ”lyx” under 0.05kr. Så går priset under 5öre så värmer den upp tanken till 60gr för att förhoppningsvis ligga där längre.
Ohmigos support har vart riktigt bra att ha att göra med och svarar oftast inom 10min oavsett tid på dygnet. Kommer att lägga till en enhet som blockerar värmepatronen över 20öre när temperaturen är över -2gr. Nu är den avstängd[bild][bild][bild]
Idag tillåts värme hela dagen[bild]
Men inte att topvärma varmvattnet. [bild]
Har du sett det här projektet: https://github.com/anerdins/nibepiA atomlab skrev:
Förberett för att byta ett ruttet fönster nästa helg på ett av husen. Trodde isolering och allt skulle va slut i väggen under fönstret, men det visade sig att regeln under var slut. Resten var ok. Nu tillfälligt igenlagt med en pressening.
Bytt filter på ftx-en nu är bonden har bokat klart ute på åkern. Hög tid för byte...
Nytt till höger och gamla till vänster (lite missvisande då det är olika färg på filtret, men ändå skitit):
(
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nytt till höger och gamla till vänster (lite missvisande då det är olika färg på filtret, men ändå skitit):
Logga in
Skapa konto
(
Vi har inte bestämt hur vi vill att staketet på altanen ska vara men frosten är på väg och vi behöver ha en buffertzon för våra fyrbenta som halkar runt nog mycket som det är redan. Så fick bli något tillfälligt™ av virke som vi mestadels hade hemma så bygger vi något nytt nästa år™. Eftersom jag också känner mig själv och vår altan tog tre nästa år™ att komma till skott med så gjorde jag det åtminstone till något jag kan stå ut med att ha längre än så rent utseendemässigt iaf (ja bortsett från det välanvända kompostgallret då, kan inte vinna på allt)😅
Logga in
Skapa konto
Idag har jag byggt bänkskivan i badrummet, fått till inspektionslucka samt limmat två hyllor i duschen.
Ursäkta för kladdet. Jag tänkte att jag inte smetar överallt men icke! Imorn kommer rörmokaren och fixar VA till tvättpelare samt kopplar in kommoden
Ursäkta för kladdet. Jag tänkte att jag inte smetar överallt men icke! Imorn kommer rörmokaren och fixar VA till tvättpelare samt kopplar in kommoden
Husägare
· Trelleborg
· 632 inlägg
Fått i fönsterna
Målade och klara passade på att måla dörren till verkstaden i samma färg har retat mig länge på att den är vit
Målade och klara passade på att måla dörren till verkstaden i samma färg har retat mig länge på att den är vit