Korvgubbe
Tror inte det blir några problem att få hem den där, åtminstone fram till färjan. Finns säkert gott om normala människor på forumet som skulle kunna staffetköra ned den bara för att få ha kört ett par mil väghyvel i sitt liv :D
 
Ok, jag tar sträckan stockholm nynäs ! Kan man kanske få ha den här hemma ett par dagar också? Ploga runt lite kanske.
 
Mikael_L
Satt kantbeslag på bänkskivorna i köket (med skruv jag åkte och köpte), skruvat fast bänkskivorna men inte hunnit med att kanta allt, bara typ hälften.
Istället dök det upp ett annat trevligt uppdrag för dagen, skotta bort ett par ton snö som lämnat taket och parkerat framför entrédörren.

Och så har jag hunnit undersöka lite av tillgången på olika trevliga golvlister på några affärer.
Och så har jag städat och flyttat lite möbler och burit undan verktyg och skräp, det finns aningens hopp om julen.
Och så har jag skruvat ihop två lackbord till ett litet "lack-rack" och kopplat ihop lite stereo och dator där.
Och så har jag bråkat med skymningssensorn, men den vann duellen även idag. Jag åker snart och lämnar tillbaka skiten.

Ja typ så var min dag hemma här.
 
nu var det färdigslipat och fogat samt tapeter inköpta, i morgon börjas det tapetseras.
 
ullberg
MathiasS skrev:
Ok, jag tar sträckan stockholm nynäs ! Kan man kanske få ha den här hemma ett par dagar också? Ploga runt lite kanske.
Jag kan ta den från en (anpassningsbart lång) bit norr om Stockholm till södra sidan där väl MathiasS hänger. Kanske kan det passa att jag tar den från där MikaelL vill lämna över (nu inkluderar jag dig på eget bevåg, hoppas det är ok).

Essingeleden kan ju bli spännande, eller ska jag satsa på sveavägen-centralbron?

/U
 
Jag hade definitivt tagit Sveavägen med skrapan i botten bara för att få igång dubbdäcksförbudsdiskussionen igen:surprised:
 
Satte igår ihop den billigaste IKEA-hyllan som någonsin tillverkats.

Inköpt på den tiden vi var fattigare än kyrkråttor.

Inköptes på 1970-talet, och har därefter
monterats,
demonterats,
monterats,
demonterats,
monterats,
demonterats
monterats igen, och nu förhoppningsvis för sista gången.

Men den uppfyller Lundqvist Hyllors devis (fast det är IKEA):
Böckerna skall tala, hyllorna tiga.
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Tänkte färdigställa ute-uttaget till motorvärmare samt källartrapps belysning.
Under tiden jag borrade i källartaket för att klamra kabel så gick en av huvudsäkringarna.
Hjälpte inte att byta heller då där inte är nån ström in till den fasen.
Så sitter och väntar på eon.....
Säkert inte mitt fel :x
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
Nu är fasen tillbaks åtminstone.
Men får väl försöka få hit nån som kan megga kabeln så jag sover bra på nätterna :)
Hempul är bra och då har jag inte ens börjat koppla med sladdarna :p
 
Kablar mellan inkommande säkringar och mätartavla meggade och godkända.
Vilket jag tycker låter lite sådär men får väl välja att tro på dem som kan det här bättre :)
Tänk vad man hinner med mycket när man är ledig en dag.
 
Byggde ut huset med några kvadrat :)

470269_10151320738701749_817788025_o.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
simpa81 skrev:
Byggde ut huset med några kvadrat :)

[bild]

Ingen golvvärme tydligen.

Nog ganska klokt med den vägg- och takkonstruktionen!
 
KnockOnWood skrev:
Ingen golvvärme tydligen.

Nog ganska klokt med den vägg- och takkonstruktionen!
Det blev ett rum med jordvärme :)
 
simpa81 skrev:
Byggde ut huset med några kvadrat :)

[bild]
Snyggt! Låt honom inte leka utan vuxen där bara... Tror minsann att det är ett vitt svartbygge med dålig bärighet. 😜
 
Självklart :) Detta fuskbygge får bara lekas i med min övervakning!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.