Har sytt gardiner.
 
Skottat snö så det räcker för den här vintern.
 
Målat elementrör, dörrfoder mm och lyssnat på passande musik på hög volym.

Hatar att måla.
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
mycke_nu skrev:
Målat elementrör, dörrfoder mm och lyssnat på passande musik på hög volym.

Hatar att måla.
Det finns väl ingen friskt funtad person som gillar att måla!

skickat från mina gigantiska dumlur
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Satt in ett element på toaletten. Skönt att kunna gå på muggen utan att få frostskador på arslet.
 
Satt upp ett hyllsystem i källaren, ordning o reda är tillfredställande.
 
P
Kört snöslunga! Den gör faktiskt en tråkig syssla njutbar :) Speciellt efter uppgradering med snökedjor.
 
Renoveringstapetat klart ena barnrummet.. 2 lager färg och lister innan tomten kommer? :eek:
 
ullberg
p.lundgren skrev:
Kört snöslunga! Den gör faktiskt en tråkig syssla njutbar :) Speciellt efter uppgradering med snökedjor.
Tycker du att kedjor behövs? Vi har det på landet på vår ca 30 år gamla toro, men när jag köpte en ny toro hem sa säljaren att det knappast behövs. Jag var tveksam men avstod för stunden. Nu ser jag ingen anledning att skaffa dessa, jag gissade att ålder på gummi är en viktig faktor i jämförelsen, men kanske kunde jag få en ännu bättre upplevelse? Har du nytt eller gammalt gummi?

/U
 
Korvgubbe
Jag har kedjor till min Toro som står vid sommarstugan, och jag skulle inte drömma om att försöka köra den utan dem. Men då kör jag på grusväg, sällan och i väldigt kuperad terräng. Ska man "bara" skotta en relativt platt infart och har möjlighet att skotta efter varje snöfall så är klarar man sig förmodligen utan kedjor, så det handlar nog mer om förutsättningar än ålder och modell på däcken/slungan.
 
P
Jag hörde och läste samma sak när jag köpte min slunga. Jag har en två år gammal Ariens så gummit är inte så gammalt, den funkar okej utan kedjor. Men jag köpte ett par billiga och la på inför vintern i fjol för att testa.

Jag upplever att jag får lite bättre kontroll och att maskinen tar sig fram lite lättare på ett par besvärliga ställen när det är tung snö (blötsnö i drivor och snövallar). Första vintern kunde maskinen ibland stå och slira lite, nu tuggar den sig framåt sakta men säkert. Det är ingen stor skillnad, men jag känner den tydligt.

Jag har också liknande förutsättningar som Korvgubbe här ovan, jag har slungan på landet, en lätt kuperad tomt och kan inte alltid köra undan snön direkt när den kommer.
 
Redigerat:
Mikael_L
Jag har kört lite handöverfräs och sänksåg för att försöka ställa färdigt bänkskivorna i köket nu.

Jag har därmed lagt ett fint lager spånskivedamm över kryddor, redningsmjöl och flaskor med olivolja, soja och vinäger som stod i skåpet jag glömde täcka över. :mad: :surprised:
 
ullberg
Tack för input ang kedjor, jag har själv ca 100 m grusad infart + gårdsplan (tja, typ 40 m infart är nödvändigt, sen har jag byggt 60 m dallasrondell grande, tänk typ två infarter som binds samman vid tomtgränsen, och jag röjer oftast båda, så slipper man backa...)

Än så länge har jag som sagt inte några problem att ta mig fram, det är liksom självreglerande, samtidigt som hjulen börjar spinna är också inkastet så pass fullt att jag ändå borde bromsa in (Toro 828 OXE).

Får fundera på det för framtiden...
 
Mikael_L skrev:
Jag har kört lite handöverfräs och sänksåg för att försöka ställa färdigt bänkskivorna i köket nu.

Jag har därmed lagt ett fint lager spånskivedamm över kryddor, redningsmjöl och flaskor med olivolja, soja och vinäger som stod i skåpet jag glömde täcka över. :mad: :surprised:
koppla på dammsugaren nästa gång;)
 
I huset har det inte hänt mycket, en gran har dock införskaffats! :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.