Grusat hålor i vägen. Börjar bli riktigt haj på grusvägar nu.

Tapetserat ett sovrum. Förhoppningsvis kommer de andra (restnoterade) tapeterna i veckan så att man kan ta det andra sovrummet nästa helg.

Fortsatt bygga på en innervägg som skall ha inbyggda garderober. Sågade lite med tigersågen och såg till att missa två elrör. Jag såg inte det tredje... Det blev mörkt i hela huset. :( Nu får elektrikern mer att göra.

Tapetserat lilltoan. 😊

Gipsat köket, nu ska det skruvas stommar. Börjar bli duktigt less på Nybros utbud av snabbmat!

Sent from my ST17i using Byggahus

har reglat väggarna i badrummet.. sakta men säkert går det framåt med badrumsrenoveringen..

Efter att jag har tjatat på mina barn att röja upp i sitt gemensamma rum där det har varit undantagstillstånd tog jag saken i egna händer och slängde i stort sett allt :mad:.....3st sopsäckar fick jag ihop.....

• Gilla
Flöjten5
  • Laddar…
Mikael_L
Enk Projektet skrev:
Efter att jag har tjatat på mina barn att röja upp i sitt gemensamma rum där det har varit undantagstillstånd tog jag saken i egna händer och slängde i stort sett allt :mad:.....3st sopsäckar fick jag ihop.....
Vad sa barnen då?

Jag har själv varit nära att göra en liknande aktion många ggr, men hittills hållt mig ...

Mikael_L skrev:
Vad sa barnen då?

Jag har själv varit nära att göra en liknande aktion många ggr, men hittills hållt mig ...
Dom hade fått chansen flera gånger att rädda det som räddas kan....nu är saken klar och inga protester alls... :D

Inte ett jota, kom hem nyss. Ska tända i pannan, och f-n vet om jag inte tänder en cigarr också.

Rivit vägg. Byggt vägg. Hm, känner igen det här...

Förutom att jag målat tak o slipat så har jag hängt tapet. Blir inte många m2 i timmen när man inte kan hänga en enda våd utan att stöta på hörn, dörrar, fönster, strömbrytare, uttag och allt detta tillsammans med mönsterpassning, kant-i-kant och sneda väggar...:mad:

Skruvat lite panel och lite målande och listande runt hyllfack i entrehallen!

ullberg
(igår:) Satt sista taklisten och bestämt belysning till badrumstaket, när den belysningen är på plats är huset helt färdigrenoverat, dags att bygga till då antar jag (samt underhålla förstås).

/U

• Gilla
p.lundgren
  • Laddar…
AnneFi
Igår var vi uppe på vinden som gud glömde (snarare som sambon ständigt förtränger) och slipade och spacklade förhoppningsvis för sista gången.
Nu får jag hoppas att det betyder att vi har kommit igång igen. .. Vi började trots allt 09 :/

• Gilla
Yrrol
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.