4 362 212 läst · 32 081 svar
4362k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Jag köpte en som såg ut så här magnet med teleskopskaft:
från Jula när dom sålde ut dom, det var ett schysst pris då, men den finns alltså inte kvar i sortimentet numera. Stark är den, man lyfter lätt upp en 16oz hammare.
Baktanken var att sätta ungarna på jobb att springa runt huset och leta efter spik som en nyttig lek, och få lördagsgodis som belöning.
Men jäkla vad jag fått användning för den och "leka" själv.
Förutom utspillda/utsparkade skruv och spikkartonger så har den hittat tappade bits och borr både inom och utomhus åt mig.
edit:
Glömde, när jag eldat upp uppsågat pallvirke så används den för att rensa spik ur askan också.
Hmmm, det blev plötsligt ett verktygstips, inser jag.
från Jula när dom sålde ut dom, det var ett schysst pris då, men den finns alltså inte kvar i sortimentet numera. Stark är den, man lyfter lätt upp en 16oz hammare.
Baktanken var att sätta ungarna på jobb att springa runt huset och leta efter spik som en nyttig lek, och få lördagsgodis som belöning.
Men jäkla vad jag fått användning för den och "leka" själv.
Förutom utspillda/utsparkade skruv och spikkartonger så har den hittat tappade bits och borr både inom och utomhus åt mig.
edit:
Glömde, när jag eldat upp uppsågat pallvirke så används den för att rensa spik ur askan också.
Hmmm, det blev plötsligt ett verktygstips, inser jag.
Redigerat:
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 892 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 892 inlägg
Jag har också kört på ljustemat, fick äntligen upp takarmaturerna i badrummet
(svårt att ta en rättvis bild)
Och med det avslutades officiellt renoveringen av vårt hus, hurra! nu är det underhållsläget som börjar, och sen ska vi ju bygga till... Ja ja, man får vara glad för det lilla
/U
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
(svårt att ta en rättvis bild)
Och med det avslutades officiellt renoveringen av vårt hus, hurra! nu är det underhållsläget som börjar, och sen ska vi ju bygga till... Ja ja, man får vara glad för det lilla
/U
Ååh, grattis! Ett sånt trevligt inlägg. Ofta glömmer man bort de små, enkla sakerna som gör så mycket för välbefinnandet.Mikael_L skrev:
Hoppas nu att det är fler personer som låter gipsskivorna ligga och bakar en sockerkaka istället.