Jag hade gärna bytt gipsskivorna mot sockerkakor men enligt sambon fanns inte det alternativet.
 
Jag öppnade dörren.
Räcker inte det?
 
wanegardh skrev:
Jag öppnade dörren.
Räcker inte det?
Usch va kallt stängde du inte efter dig ;)
 
-RB- skrev:
Reglat vägg och skruvat OSB. Tömt skruvfickan på sågspån.
Det är ju en av de jobbigaste sakerna att göra.... Sågspånet tar ju aldrig slut!!!
 
  • Gilla
-RB-
  • Laddar…
ullberg
Manövrerat ett piano över gårdsplanen, det var nog en syn för grannarna... ImageUploadedByByggahus.se1358609387.630024.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Försökte utnyttja vädret men det bästa visade sig vara att lägga plywood och rulla (men bilderna på det såg inte lika roliga ut)

/U
 
  • Gilla
sannatielman och 4 till
  • Laddar…
Då blir det till att beställa hem en pianostämmare då, om det ska användas ;-)
 
ullberg
Anna_H skrev:
Då blir det till att beställa hem en pianostämmare då, om det ska användas ;-)
Ja, på sikt hoppas vi det, men nu var det för att transportera det till en lagringsplats (håller ett par grader över nollan, hoppas det är ok)

/U
 
Försöker höja golvvärmeslingan i köksdelen (galley) för att få samma som matplatsen. Lättade på strypningen o hoppas det hjälper :)
 
Försöker höja tempen på golvvärmen i köket (galley) för att få samma som i matplatsen. Minskat strypningen o hoppas på det bästa, dvs att golvet ska kännas varmt :)
 
Har hittat husets stora elkopplingspunkt bakom ett sänkt toatak. uploadfromtaptalk1358627939011.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
lorens och 1 till
  • Laddar…
Handlat byggmaterial. Det tog halva dagen. Dragit nätverkskabel i de flexrör jag också drog för det blivande fastighetsnätet. Börjat isolera en innervägg. Förhoppningsvis dämpar det lite ljud tillsammans OSB och gips. Skruvat OSB.
 
Snart är hela FTX systemet klart. Idag blev sista tarmen över ryggåstaket kvar. Jag är halvvägs inne på helg nr2. De som lyckats installera ett helt FTX system på bara en helg får jag ta hatten av för. Vi har ju en del knixiga böjar som måste till och allt jag installerar får jag göra högt över huvudet och på stege. Förviss har jag varit helt själv, och jag har ofta fått bygga temporära lösningar då jag saknat en extra uppsättning armar och händer. Har äntligen slutat borra och popnita iallafall. Skruva blir tätare och går fortare och är dessutom en klar arbetsmiljövinst (för aj vad det gör ont i handen efter ett tag). Det är iallafall vad jag har gjort idag... och vad jag gör imorgon också.
 
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Skruvat ihop 2 högskåp som ska bli städskåp o prylskåp i köket, monterat de på väggen, Borrat hål för o monterat handtag tilll underskåpen på köket, Känns som en bra grej att ha.
 
Klart med VA i lilla toaletten på övervåningen!

IMG_0283.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
gadu^ skrev:
Lite fortsättning på trappräcket.
En del av handledaren...
[bild]

...och provmonterat rören för mätning (vart de skall kapas).
[bild][bild]

Kvar är att borra hålen i handledaren, montera hela bunten och sen måla hela trappan. Även den upp till loftet.
Borrat handledare och kapat några rör... uploadfromtaptalk1358672740787.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.