S
Det blir dubbla ifrån huset, delas upp till 6 uttag i garaget, ja ja jag vet 6????? Säger bara, varför inte :D
 
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
FredrikR skrev:
Har dubbla kablar ut till garaget... dock inga uttag eller inlagt på patchpanelen i huset.. :surprised:
Men när man minst anar det så. ;)
Plötsligt händer det ... ;)
 
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Jag nöjer mig nog med en kabel.
Och antagligen bara cat 5e, då det ligger en rulle sådan här.
Fast å andra sidan, rullen ska ju ta slut någon gång, kanske jag drar två ändå, om inte annat bra att ha en reserv utifall den första går sönder av någon orsak.

En PEM25-slang går redan mellan hus och garage, så det är ju verkligen inte något stort eller besvärligt. Jag måste bara få arslet ur... och beställa något kit med crimptänger och sånt ifrån ebay.
Kanske typ detta:
http://www.ebay.com/itm/Ethernet-Ne...315396?hash=item33b04f3e44:g:cIwAAOSwa-dWoMq2
 
  • Gilla
D09 och 2 till
  • Laddar…
S
Det blir dubbla ifrån huset, delas upp till 6 uttag i garaget, ja ja jag vet 6????? Säger bara, varför inte :D
IMG_07055.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Ja, varför inte. Vi har till vår gäststuga/bastu en egen undercentral , dragit dit cat5-kabel, 5-trådig telekabel, elkabel, vattenslang. På gäststugan har vi ett trefasuttag (inte för att vi använt det, men det kan ju vara bra att ha ;) ). Men när man gräver är det dumt att inte lägga kabel för framtida behov. Du ska se att du kommer att behöva alla 6 uttag inom en snar framtid.
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Idag blev de lite pyssel på bryggan och en gräsklippning. Borde verkligen skaffa mig en åkgräsklippare men frugan tycker det är mer en onödig leksak hehe..
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Äntligen smällt upp limträbalken. Håltagning snart. 56x225 4m. Räcker mer än väl men kul med overkill ibland+ så är limträ sååååå härligt att jobba med.

image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Med vänlig hälsning, fremax
 
Redigerat:
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
D09
Fått hem ett lass 0-32 till vägen

Spridningen gick mindre bra dvs stor hög i backen men spelar inte så stor roll

Finns två saker som lever just nu..

John Snow och Skrållan 😇
 
  • Gilla
Jumos och 2 till
  • Laddar…
Rensat vattenlås i dusch och tvättställ. Yak!

Antar att ingen kommer gnälla om bilder ;)
 
  • Gilla
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
Jag har äntligen fått lite byggt av garderoberna, mycket meck men nu ser jag ljuset i tunneln! Riktigt imponerad av Metod-skenan, har satt metodkök tidigare, men använde inte skenan då.

IMG_20160520_131736.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
S
Inte nått på huset/garaget ännu idag men rangerat släpen och bilarna, 7års kalas idag:)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Ingenting på huset ännu , ska åka och hämta lite virke för att kunna bygga en barnvagnsramp till altanen , blev ju morfar för ca 6,5 timmar sedan.:wow:
 
  • Gilla
iSnobben och 9 till
  • Laddar…
S
Fick några minuter i garaget, fint ska det bli :)
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Jag vet inte vad som händer i Halmstad men vi har blivit attackerade något knott/bananflugs-liknande kryp. Sitter flera hundra i varje fönster som var öppet :/. Någon som vet vad det är?


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
D09
Dragit till vägen med skrållan och sedan paddat

Skulle behöva ett vinklingsbart skär till den 🤔

Nu blir det rullskridskor med grabben 😎
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.