4 426 366 läst · 32 295 svar
4426k läst
32,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Husägare
· Västernorrland
· 2 495 inlägg
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 905 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 905 inlägg
De passar festpol MFT så ja det är kanske 20 mm (isf 3/4" eller vad är det du vill ha?) - jag uppfattar det dock som småskalig produktion så det kan vara värt att ställa fråga om han kan befatta sig med de obskyra imperial-måtten
Kopplat in elementen uppe på vinden. Inga läckor
Bytte också tryckexpansionskärl till ett större. Vattenmängden blir ju lite större nu och det som satt där innan var redan för litet. Det blev lite brådska när jag sen öppnade en luftningsventil för att släppa ut luft och inte fick den tät igen. Den läckte rejält. In i bilen, bort till Hornbach, fick tag i en ny ventil och sen låste de bakom mig när jag gick ut.
Men nu är det tätt igen överallt.
Bytte också tryckexpansionskärl till ett större. Vattenmängden blir ju lite större nu och det som satt där innan var redan för litet. Det blev lite brådska när jag sen öppnade en luftningsventil för att släppa ut luft och inte fick den tät igen. Den läckte rejält. In i bilen, bort till Hornbach, fick tag i en ny ventil och sen låste de bakom mig när jag gick ut.
Men nu är det tätt igen överallt.
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 728 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 728 inlägg
Idag kommer teleskoplastaren och lyfter upp nya pannorna. 2,75 pallar på varje sida!
Igår blev takfönstret monterat med regnet hängandes i luften. Men det gick fint, fick till och med lite kvällssol innan det var klart. Man måste våga lite för att bli klar i tid innan ställningen plockas ner!
Det har regnat hela natten och det ser torrt och fint ut på insidan.
En (1!) bild blev tagen mitt i stressen över vädret:
Igår blev takfönstret monterat med regnet hängandes i luften. Men det gick fint, fick till och med lite kvällssol innan det var klart. Man måste våga lite för att bli klar i tid innan ställningen plockas ner!
Det har regnat hela natten och det ser torrt och fint ut på insidan.
En (1!) bild blev tagen mitt i stressen över vädret:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fasen, tråkigt att höra. Lite oroande då jag senast för någon dag sedan läste om någon annan vars 300:a också pajjat.
Gjorde du något speciellt när den gick sönder?
Verkar bara gå att köpa hela huvudet som reservdel också och kostar 100 pund + frakt
http://www.mtmc.co.uk/Bosch-GOP-300-SCE-/-3601B30560-Spare-Parts__p-91756.aspx
Gjorde du något speciellt när den gick sönder?
Verkar bara gå att köpa hela huvudet som reservdel också och kostar 100 pund + frakt
http://www.mtmc.co.uk/Bosch-GOP-300-SCE-/-3601B30560-Spare-Parts__p-91756.aspx
Redigerat:
Nej, skulle bara snygga till kanterna på ett urtag i en vanlig träregel, men hann inte ens sätta bladet mot trät innan bladet bara föll av. Först trodde jag att jag antingen inte hade fäst det ordentligt, eller att godset i bladets fäste gått sönder (har hänt förr), men det var själva hållaren i GOP:ens huvud som gått av.
Tur att jag har en billig kinamaskin också så att arbetet kan gå vidare!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tur att jag har en billig kinamaskin också så att arbetet kan gå vidare!
Redigerat:
Haft antisimex på besök, besiktning från försäkringsbolaget som sker var 4:e år
Inga konstigheter där.. Skulle komplettera med en brandsläckare till.. Kan hålla med om det..
Borde även finnas en mindre i varje rum
Sopat väg i föreningens område och samlat ris
Backjobb efter att inte ha möjligheten när städdagarna är.
Borde göra mer men grabben är utslagen i soffan och jag vet vem han brås på 😇
Inga konstigheter där.. Skulle komplettera med en brandsläckare till.. Kan hålla med om det..
Borde även finnas en mindre i varje rum
Sopat väg i föreningens område och samlat ris
Backjobb efter att inte ha möjligheten när städdagarna är.
Borde göra mer men grabben är utslagen i soffan och jag vet vem han brås på 😇
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 428 inlägg
Idag har jag rensat lite från olika byggen. Ser att det kommer bli många vändor till tippen men det är fasen värt att ta några kvällar och rensa, det blir så mycket trevligare än att se all bråte som ligger på hög ☺