4 367 580 läst · 32 112 svar
4368k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
När jag satte in diskmaskin för nåt år sen bytte jag även ut en vissen rostfri diskbänk mot bänkskiva och diskho. Eftersom Ikea slutat med "Ljus Ek" som vi har på alla andra bänkskivor i köket så blev nödlösningen "Ask". Och det såg ju inte klokt ut.
Har sen dess letat begagnat i rätt färg och i fredags hittade jag en tack vare en sökesannons här på forumet. Så det blev en 70-milstripp i lördags för att hämta hem bänkskivan.
Igår skiftade jag bänkskivorna. Det tog hela dan men blev bra.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har sen dess letat begagnat i rätt färg och i fredags hittade jag en tack vare en sökesannons här på forumet. Så det blev en 70-milstripp i lördags för att hämta hem bänkskivan.
Logga in
Skapa konto
Igår skiftade jag bänkskivorna. Det tog hela dan men blev bra.
Vill tillfälligt omformulera trådnamnet till Vad har hantverkare gjort med ert hus idag? Haft en röris hemma hela dagen för diverse småjobb. Bytt blandare i badkaret, bytt ut ett fult vattenrör i gubbens mancave och bytt en läckande vattenutkastare.
Före, separat varm och kall:
Efter, mycket smidigare:
Gamla fula röret:
Nya snygga röret:
Logga in
Skapa konto
Efter, mycket smidigare:
Logga in
Skapa konto
Gamla fula röret:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nya snygga röret:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Haha, det gamla röret alltså , jag förstår att ni ville byta!MariaiÖstergötland skrev:Vill tillfälligt omformulera trådnamnet till Vad har hantverkare gjort med ert hus idag? Haft en röris hemma hela dagen för diverse småjobb. Bytt blandare i badkaret, bytt ut ett fult vattenrör i gubbens mancave och bytt en läckande vattenutkastare.
[bild]
Efter, mycket smidigare:
[bild]
Gamla fula röret:
[bild] [bild]
[bild]
Nya snygga röret:
[bild] [bild] [bild]
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 2 538 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 2 538 inlägg
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 385 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 385 inlägg
Riktigt snyggt måste jag säga även om småbarnsföräldern i mig inte alls förstår hur vardagen ska fungeraDüsseldorff skrev:
Jag har lyckats göra tre olika hatthyllor och ingen lika snygg som din men desto mer praktiska istället, särskilt den nuvarande som jag gjorde av begagnad bänkskiva för ett par veckor sen. Tänkte egentligen vänta tills jag gjort täckplåten i taket och golvbiten men vem bryr sig.
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 2 538 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 2 538 inlägg
Haha ja vi har en "grovhall" också. Den här hatthyllan är mest for show och för att det är kul att snickra!Rickard.ag skrev:Riktigt snyggt måste jag säga även om småbarnsföräldern i mig inte alls förstår hur vardagen ska fungera
Jag har lyckats göra tre olika hatthyllor och ingen lika snygg som din men desto mer praktiska istället, särskilt den nuvarande som jag gjorde av begagnad bänkskiva för ett par veckor sen. Tänkte egentligen vänta tills jag gjort täckplåten i taket och golvbiten men vem bryr sig.
[bild]