4 367 580 läst · 32 112 svar
4368k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Började lägga spångolv i måndags, kom lite emellan och jag såg ut att bli klar under onsdagen, men naturen ville annat
Så igår blev det några timmar till och idag var det bara 3 skivor kvar att lägga. Glömde dock ta bilder.
Idag hann jag även få in sågen, bära in mer material och även börja sätta lite 45or till installationsskiktet. Så nu kvarstår bara raden längst golvet(ska trycka in lite lösull först), mot taket på kortsidorna och runt fönstren(den jobbiga biten…)
Så igår blev det några timmar till och idag var det bara 3 skivor kvar att lägga. Glömde dock ta bilder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Idag hann jag även få in sågen, bära in mer material och även börja sätta lite 45or till installationsskiktet. Så nu kvarstår bara raden längst golvet(ska trycka in lite lösull först), mot taket på kortsidorna och runt fönstren(den jobbiga biten…)
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ojdå, det har jag inte tänkt på (och varför nämnde inte röris detta...)tommib skrev:
Fick nästan resten av takplåtarna på plats men kändes inte bra att börja banka fals på sista biten på en söndag kväll.
Är i alla fall mer att göra med nock och vindskiveplåtar. Och dörrar. Och ruttet virke. Och målning.
Är i alla fall mer att göra med nock och vindskiveplåtar. Och dörrar. Och ruttet virke. Och målning.
Logga in
Skapa konto
Inte världens vackraste bygge men vintern börjar närma sig och en varm bil är ju alltid skönt tycker frugan så det var dags att bygga ihop stolpen till motorvärmarna. Nu återstår det bara att knacka ihop en plåttäckning av taket bara.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Vill inte verka petig, men sitter inte hängrännskroken lite väl långt nere? Sedan enligt AMA så bör det sitta minst två krokar för en hängränna. Hur hade du tänkt att placera o-kupan eller tratten? Men snyggt med plåttak kommer det att bli hur som helst
Jag har satt vindskivorna på ena sidan efter bytt tak från plåt till betongpannor som tog 19 dagar av semestern. Riktigt kul att ordna det sista nu
Får väl bli något sådant framöver är dock inte så imponerad över de inbyggda då motorn till vädringsluckan på växthuset fått tvångsköras hela sommaren då något relä i pucken inte ville vara med längre.tommib skrev:
Men det är ju två krokar och dom ska kortas in lite.Noramasen skrev:
"Välkomna till mitt hem blir en brädgård"
Har skrapat, målat och snickrat på farstubron idag.
Fick tag på en trave gamla fönster som vi snyggat till.
Vi tänkte att skulle ge lite vindskydd på bron och det tog hela dan att regla upp för att göra gluggar som fönstren kan sitta i.
Det blir ingen dörr så det kommer fortfarande att blåsa rätt igenom men det kanske kan gå att dricka morgonkaffe där utan att kaffet blir utspätt av regn.
Mer målning behövs dock och jag hoppas verkligen att det blir bra väder i morgon också.
Logga in
Skapa konto
Har skrapat, målat och snickrat på farstubron idag.
Logga in
Skapa konto
Fick tag på en trave gamla fönster som vi snyggat till.
Logga in
Skapa konto
Vi tänkte att skulle ge lite vindskydd på bron och det tog hela dan att regla upp för att göra gluggar som fönstren kan sitta i.
Logga in
Skapa konto
Det blir ingen dörr så det kommer fortfarande att blåsa rätt igenom men det kanske kan gå att dricka morgonkaffe där utan att kaffet blir utspätt av regn.
Mer målning behövs dock och jag hoppas verkligen att det blir bra väder i morgon också.