J JonasJN skrev:
Det är spårade spånskivor, därför tycker jag det är lite förbryllande att LK uppger att båda fungerar men läser man på diverse andra sidor så rekommenderas Fix primer om man använder värmeplåtar. Vad är skillnaden mellan Heatfloor DF och kombi?
Kombi är lättare å arbeta med , men stort sätt samma sak , blir bra med bägge oavsett.,

J JonasJN skrev:
Det är spårade spånskivor, därför tycker jag det är lite förbryllande att LK uppger att båda fungerar men läser man på diverse andra sidor så rekommenderas Fix primer om man använder värmeplåtar. Vad är skillnaden mellan Heatfloor DF och kombi?
Vanlig primer fäster inte på värmeplåtarna som fix primer gör då de har sand i sig,

• Gilla
JonasJN
  • Laddar…
R Rickard.lj skrev:
Vanlig primer fäster inte på värmeplåtarna som fix primer gör då de har sand i sig,
Kanon, tack för informationen, tycker inte detta framgår tydligt när man läser diverse instruktioner. Beställde Kombiflyt och Fix primer, återkommer med resultat! 👍

• Gilla
Rickard.lj
  • Laddar…
J JonasJN skrev:
Kanon, tack för informationen, tycker inte detta framgår tydligt när man läser diverse instruktioner. Beställde Kombiflyt och Fix primer, återkommer med resultat! 👍
Kanon 😎 hur många cm skall du spackla ?

Omläggning av köksgolv med nya trägolvplankor och verktyg som ligger på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lägger om köksgolvet som har torkat isär.
Seeeegt jobb men bra blir det!

• Gilla
Kris1 och 3 till
  • Laddar…
R Rickard.lj skrev:
Kanon 😎 hur många cm skall du spackla ?
Har jag mätt någorlunda rätt blir kakan cirka 20-23mm tjock.

Klart för användning!
En flexslang med övergång 32/40 gick att pressa in, men vanligt 40-rör var för styvt, och dra ihop med mutter o kona.
Slangen räckte precis ner i golvbrunnen.
Inget vattenlås mao men brunnen är lätt att komma åt.
Problem solved. Nu kan vi tvätta i helgen (som väl alla gör med högeffekt och månadseffekt ;)

• Flexslang ansluten till avloppssystem under diskho. Visar rörkoppling med mutter och kona, med slangen ansluten till golvbrunn utan vattenlås.
    Skapa konto
Ännu mera flytspackling.

• Flytspackling av golv i ett rum under renovering, med verktyg och byggmaterial synliga.
    Skapa konto
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
J JonasJN skrev:
Har jag mätt någorlunda rätt blir kakan cirka 20-23mm tjock.
På spårat spån så skulle jag aldrig spackla tunnare än 30mm. Finns ju lixom noll bärighet i skivorna

F Fjonken skrev:
På spårat spån så skulle jag aldrig spackla tunnare än 30mm. Finns ju lixom noll bärighet i skivorna
Det beror väl även på underlaget under skivorna?

Immobil Immobil skrev:
Det beror väl även på underlaget under skivorna?
Jo absolut, det håller säkert kanon. Men med erfarenhet så har det blivit sprickor just för skivan är som svagast.
Tror inte att nån som lägger spårade skivor kortlar på svagaste punkt.

F Fjonken skrev:
Jo absolut, det håller säkert kanon. Men med erfarenhet så har det blivit sprickor just för skivan är som svagast.
Tror inte att nån som lägger spårade skivor kortlar på svagaste punkt.
Jag kortlade på c/c 300, för att vara på säkra sidan.

Immobil Immobil skrev:
Jag kortlade på c/c 300, för att vara på säkra sidan.
Även de svagaste punkterna? Tror inte att det kommer gå sönder men hade jag gjort det hemma hade jag frilagt konstruktionen och kört 30mm

Jobbar vidare med slutfinishen i årets renoveringsprojekt. 2 av fyra övergångslister på plats. 3:e ligger och väntar med ett lager hårdvaxolja. Köksbordet fick ny skiva och även den ett lager hårdvaxolja.
Verktyg och material för renovering av trappsteg med utsikt mot kök. Övergångslist på golvet, verktygslåda och dammsugare i bakgrunden.
Skapa konto
Övergångslist mellan två golv med olika färgtoner, del av renoveringsprojekt. Rum med soffa och bord i bakgrunden.
Skapa konto
Köksbord med ny träskiva och stolar under en svart lampa, med ett fönster i bakgrunden och skåp till vänster.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
Fyllt sista delen med flytspackel. Gipsning samt tak blir nästa.

• Nylagt flytspackel på golv med verktyg och hinkar i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
Kjell_G och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.