Inspirerad av vectrex har jag stökat fram min sekundär-bordsåg för att se hur bra den kan bli om man fixar till den :) Gammal bordsåg av märket International Woodworker i ett verkstadsrum med verktyg på väggen i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Kim Gyllenhorn
  • Laddar…
På hustruns order har jag slipat och sicklat vårt Ikea Bjursta vardagsrumsbord för sedan kunna betsa det.
Slipmaskin används på ett Ikea Bjursta bord där en del av den ursprungliga mörka ytan har avlägsnats.
Skapa konto
Delvis slipat vardagsrumsbord med synligt trä i en verkstad, med verktyg och trädelar i bakgrunden.
Skapa konto
Slipat Ikea Bjursta bord med framträdande trästruktur på ett stökigt arbetsbord i en verkstad.
Skapa konto

Under den fula plastiga färgen blottas fint trä.

• Gilla
GUBE och 2 till
  • Laddar…
Needas Needas skrev:
På hustruns order har jag slipat och sicklat vårt Ikea Bjursta vardagsrumsbord för sedan kunna betsa det.
[bild] [bild] [bild]
Under den fula plastiga färgen blottas fint trä.
En lydig man är en lycklig man! ;) (y)

• Gilla
Hedens och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
En lydig man är en lycklig man! ;) (y)
En lydig man får köpa verktyg!

• Gilla
mexitegel och 6 till
  • Laddar…
Jag bara älskar min supraflex! :)
Halvfärdig rund träbänkskiva på verkstadsbord med verktyg och sågspån runtomkring.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Inspirerad av vectrex har jag stökat fram min sekundär-bordsåg för att se hur bra den kan bli om man fixar till den :)[bild]
Läcker! Men jag undrar vilken som är din primära?

Själv har jag slängt en del skit. Bland annat anhåll och ”justerbord” till AGS 12:an!

En container full av blandat bygg- och kontorsavfall inklusive metallskrot och stolar.
Skapa konto

V vectrex skrev:
Läcker! Men jag undrar vilken som är din primära?
Min primära är min inca major :)

Snyft :( slänga fina saker, hade säkert kunnat byggas något bra av..

Frustrator Frustrator skrev:
Min primära är min inca major :)

Snyft :( slänga fina saker, hade säkert kunnat byggas något bra av..
Har en känsla av att vi är lite olika där! :D

Har gått och snubblat på det i ett par månader nu men insett att jag aldrig kommer använda dem!

V vectrex skrev:
Har en känsla av att vi är lite olika där! :D
Förstår inte alls vad du menar?

;)

(Har inte ens slängt min låda med träbitar som är bra att ha än...den jag gjorde för 4månader sen..och som inte har någon bit som är större än typ 6cm...)

Björn Melander Björn Melander skrev:
@vectrex
Är justerbordet som du slängt komplett?
Ja.

Första strykningen med Osmo oljebets grafit!
Trode jag fått bort alla sliprosor men betsen är obarmhärtig och visar alla tillkortakommande.
Runt träbord efter första strykningen med grafitfärgad oljebets, i ett verkstadsrum med verktyg.
Skapa konto

• Gilla
Jckssn och 3 till
  • Laddar…
Staplad uppsättning av verktygslådor med undre lådan märkt L-Boxx i en verkstad.
Skapa konto
Sorterade om i några verktygslådor, l-boxxen ser tråkigt ensam ut där längst nere!

Det kändes som första vårdagen så jag släpade en hel maskinpark ut i solen: nya cirkelsågen, fräsen, bandslip, vinkelslip, bänkslip. MDFen dammar så in i bomben vid fräsningen så det var lika bra att göra det ute med solbelysning. Första färglager är lagt.

V vectrex skrev:
Själv har jag slängt en del skit. Bland annat anhåll och ”justerbord” till AGS 12:an
Naaaaj! Justerbordsmord, kunde du inte lagt det på nåt bra att ha ställe, det kunde kanske kommit till användning om du får större lokal?

• Gilla
Björn Melander
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.