3 555 036 läst · 18 716 svar
3555k läst
18,7k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Och där fick jag sota för att jag gjorde en slarvig lagning av min shelly puck för drygt nio månader sedan. Grafana började åter igen att klaga på att min ena Shelly puck hade försvunnit från wifi. Åter igen var det kondensatorn på lågspänningssidan som hade gett upp. Fick gräva djupare i mina lådor efter en bättre kondensator och lyckades hitta en SR passives som jag beställde fråm TME för några år sedan. Oklart hur mycket bättre det märket är, men förhoppningsvis bättre än ChongxJ JSten skrev:Min Grafana instans har klagat på att en av mina Shelly puckar har studsat upp och ner från nätet de senaste veckan. Idag tog jag mig äntligen tid att bryta strömmen, ta bort golv-värmetermostaten och gräva ut Shelly pucken.
Direkt noterade jag att den var ordentligt varm, och när jag kopplade in den tillfälligt så avgav den ett härligt högfrekvent och högt surr. Tydligen känt problem på Skelly 2.5, billig och dålig Chongx kina-kondensator på sekundärsidan. Klara tydligen inte värmen:
[bild]
Bort med den och rotade fram lådan med kondensatorer, jodå, där fanns en med rätt värden. Men hoppsan, samma skitmärke, aja, den förra höll i fyra år så det lär väl denna också göra:
[bild]
Lovar att byta till en ordentlig nästa gång 🤥
Ny kondensator gjorde susen och nu är den uppe och snurrar igen![]()

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Logga in
Skapa konto
Vi får väl se om det blir en uppdatering om nio månader igen?
Du behöver några plank typ 2”8. Några remmar för att spänna fast en bit plyfa under pianot så att det blir slätt under och några kvastskaft. Lite skräp från vedlåren kan vara till nytta också.Z z_bumbi skrev:
Du förstår av utrustningen vad jag föreslår 😁.
Har rullat 800 kilos kombimaskiner på det sättet över ojämnare terräng än det du beskriver.
Med fyra plank använda växelvis som pallas upp med skräp och blir det slätt nog. Vilken rundstav som helst duger. Järnrör går bra det med. Kvastskaft är billigast om du inte har något hemma som funkar.
Mvh Findus
Fast att göra på ett vettigt sätt blir ju mindre underhållande. Jag tänkte bli viral genom att alla ungarna i grannskapet filmar när jag kör pianot in i grannens veteranbilar. Säkert 10000 likes (förutom från grannen)
Jag hade inte kommit fram till rullar i tankekedjan vilket självklart funkar och rör/rundstav, reglar och slitskyddspkywood har jag. Tackar.
Jag hade inte kommit fram till rullar i tankekedjan vilket självklart funkar och rör/rundstav, reglar och slitskyddspkywood har jag. Tackar.
Oavsett vilken metod du tänker använda vid flytten så finns det en viktig regel.Z z_bumbi skrev:Fast att göra på ett vettigt sätt blir ju mindre underhållande. Jag tänkte bli viral genom att alla ungarna i grannskapet filmar när jag kör pianot in i grannens veteranbilar. Säkert 10000 likes (förutom från grannen)
”Ta det piano”
Undrade vad som hade lossnat i tvättmaskinen eftersom det har börjat rinna ut vatten. Lossade gummibälgen och hittat ett hål! ☹️ Jag som trodde att något bara hade lossnat. Ny beställd och den gamla rengjord och återmonterad i väntan på den nya. 🤗
Dribblat ihop en liten tvinghylla för senaste tvinginköpet. Börjar blir rätt ont om väggyta i mitt lilla snickeri, men dom hamna väl rätt ok där, nära o bra till hyvelbänken.

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
nanowire skrev:

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
Det blev spröjs på ena sidan glaset, den delen är fast. Glaset hålls fast med lister ditskjutna med 35 mm 18g-dyckert. Ska upp lite foder också (och som synes inte bara där).
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Stavrex maskiner och verktyg till Julas skruvar
Altan & Uteplats -
18v maskiner och verktyg, vad skall man köpa?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
18v maskiner och verktyg, vad skall man köpa?
Verktyg/maskiner från Senderpick
Vad gäller vid skador när man hyr verktyg och maskiner?
Juridik
Tjänster
Mest lästa artiklarna
Populärt i forumet
-
Dagens verktygsinköp!
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Funkar en cyklon till slipdamm?
Multiverktyg. Vilken maskin ska jag ha? Det är dags nu.
Verktyg, Maskiner & Fordon