3 597 643 läst · 18 798 svar
3598k läst
18,8k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Fixat tvättmaskinen nu så att den inte läcker! Bytt gummibäljen som var boven och tvättat.👌12 år är endå helt acceptabelt och när det gäller reservdelar till Bosch helt ok. Rabatt om man är medlem också så helt ok i pris. 🙂
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 142 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 142 inlägg
Smidigt med att anropa massa cykel operationer, blir ju väldigt snabb jobbat fast att det är handknackat och sjukt avis att du får ratta en sån på dagarna och speciellt bearbeta trä ❤️S sinuslinus skrev:Det är G-kod i grunden med hjälpmedel i form av makron och så.
Maskinen är 13 år gammal tror jag så till nya maskiner är det modernare program. Maskinen klarar det mesta förutom femaxliga friformskörningar för då behöver man köpa till dyr programvara.
Vi programmerar direkt i maskinen, väldigt lite Cam men det är mest för att programmet är rätt begränsat. Caddar vid behov i ett annat program och sen till cam.
Så här ser gränssnittet ut.
Det blir några rader…
[video][bild][bild][bild]
Renoverare
· Uppsala
· 1 915 inlägg
Bytt drivrem på den gamla tvättmaskinen som följde med huset.
Det var nödvändigt. Den nya rymdes med marginal inuti den gamla.
Nu kanske den håller ett tag till. En Asko W6444 som enligt mina googlingar borde vara ungefär 17 år gammal.
Det var nödvändigt. Den nya rymdes med marginal inuti den gamla.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu kanske den håller ett tag till. En Asko W6444 som enligt mina googlingar borde vara ungefär 17 år gammal.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Använt dator, lödkolv, voltmeter för några av prototyperna för fukt/temp-övervakning.
Dvs gjort om arduino/esphome-kod tills det funkade men framförallt använt voltmeter och USB-mikroskop för att mycket långsamt lista ut vad som är SDA,SCL,5V och jord på den helt omärkta SHT31-sensorn.
Dvs gjort om arduino/esphome-kod tills det funkade men framförallt använt voltmeter och USB-mikroskop för att mycket långsamt lista ut vad som är SDA,SCL,5V och jord på den helt omärkta SHT31-sensorn.
Jag vill ju ha en badstege till båten.
Första steget är ju att göra en repstege, då har man åtminstone något.
Har ju en del ytterpanel kvar så gjorde några 40 cm breda bitar som jag målade med guldockra linoljefärg.
Ska använda 12 mm rep och göra knutar under varje steg tänkte jag.
Första steget är ju att göra en repstege, då har man åtminstone något.
Har ju en del ytterpanel kvar så gjorde några 40 cm breda bitar som jag målade med guldockra linoljefärg.
Ska använda 12 mm rep och göra knutar under varje steg tänkte jag.
Sätt en tyngd i botten, annars flyter den lite knäpptJ Jernhand skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 20 050 inlägg
Ser fram emot att slås med häpnad över en smart portionsinställning med vredet.