3 551 820 läst · 18 712 svar
3552k läst
18,7k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Verktygstokig
· Halland
· 7 717 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 717 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 717 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 717 inlägg
Limmat och sedan pluggat samt limmat en trästol. Saknar tillräckligt långa vändbara tvingar som kan pressa isär och ville inte krångla med domkrafter så det blev fullagat. Det ör de avdankade stolarna som står i uterummet så i värsta fall köper jag nya begagnade för en hundring styck.
Skruvat fast handtag på cyklonlådan så betydligt lättare att konka ut den för att tömma. Möblerade också om lite då nu går en hyveln, kanske, eventuellt, möjligen, in.
Av någon oklar anledning ska jag också lista ut hur vi kan få hem ett piano ca 100 m (inkluderar plattgångar mm). Skottkärra?
Skruvat fast handtag på cyklonlådan så betydligt lättare att konka ut den för att tömma. Möblerade också om lite då nu går en hyveln, kanske, eventuellt, möjligen, in.
Av någon oklar anledning ska jag också lista ut hur vi kan få hem ett piano ca 100 m (inkluderar plattgångar mm). Skottkärra?

ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 926 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 926 inlägg
Såhär gjorde jag en gång:Z z_bumbi skrev:

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fast det var bara 15 meter, kräver snö, och i ärlighetens namn var det på den sträckan lättare att lägga ut plywood och rulla vilket jag redan rapporterat om för många år sedan https://www.byggahus.se/forum/threads/vad-har-ni-gjort-med-era-hus-idag.167378/post-1669260
Får du upp den på en skottkärra? Funderar på om pirra kanske är lättare, kan man få tag på två kanske balansen blir bättre…
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 733 inlägg
Rejäla bärselar och en dolly eller två om underlaget är plant nog.
Är plattgången någorlunda jämn bör ett flak fungera (misstänker att de har andra namn också, en skiva med fyra hjul).Z z_bumbi skrev:Limmat och sedan pluggat samt limmat en trästol. Saknar tillräckligt långa vändbara tvingar som kan pressa isär och ville inte krångla med domkrafter så det blev fullagat. Det ör de avdankade stolarna som står i uterummet så i värsta fall köper jag nya begagnade för en hundring styck.
Farsan byggde en släde som drogs in i vardagsrummet men då var det tre kvarter och rejält med snö. Det pianot är som tur är sålt och en flyttfirma bar ut detullberg skrev:
Såhär gjorde jag en gång:
[bild]
Fast det var bara 15 meter, kräver snö, och i ärlighetens namn var det på den sträckan lättare att lägga ut plywood och rulla vilket jag redan rapporterat om för många år sedan [länk]
Får du upp den på en skottkärra? Funderar på om pirra kanske är lättare, kan man få tag på två kanske balansen blir bättre…
Jag har inte provlyft det aktuella pianot men jag gissar att en rejäl pirra klarar det då det är av den modernare typen. Annars får vi anlita en grävare och slinga det.
Flyttvagn på Biltema. 289kr med handtag.Ursviken skrev:
https://www.biltema.se/bil---mc/ver...arror/flyttvagn-med-handtag-200-kg-2000046108
Jag gjorde mig en ring i wenge och björk. Riktigt kul litet pyssel.
Ytbehandlad med superlim 🙂
Ytbehandlad med superlim 🙂
Tjänster
Senaste från startsidan
Populärt i forumet
-
Dagens verktygsinköp!
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Ska excenterslipen vara såhär svag?
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Vilken gersåg för tak och golvlister
Verktyg, Maskiner & Fordon