4 507 404 läst · 32 437 svar
4507k läst
32,4k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?

ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 928 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 928 inlägg

ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 928 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 928 inlägg
Försöker höja tempen på golvvärmen i köket (galley) för att få samma som i matplatsen. Minskat strypningen o hoppas på det bästa, dvs att golvet ska kännas varmt 
Handlat byggmaterial. Det tog halva dagen. Dragit nätverkskabel i de flexrör jag också drog för det blivande fastighetsnätet. Börjat isolera en innervägg. Förhoppningsvis dämpar det lite ljud tillsammans OSB och gips. Skruvat OSB.
Medlem
· Västragötaland
· 1 035 inlägg
Snart är hela FTX systemet klart. Idag blev sista tarmen över ryggåstaket kvar. Jag är halvvägs inne på helg nr2. De som lyckats installera ett helt FTX system på bara en helg får jag ta hatten av för. Vi har ju en del knixiga böjar som måste till och allt jag installerar får jag göra högt över huvudet och på stege. Förviss har jag varit helt själv, och jag har ofta fått bygga temporära lösningar då jag saknat en extra uppsättning armar och händer. Har äntligen slutat borra och popnita iallafall. Skruva blir tätare och går fortare och är dessutom en klar arbetsmiljövinst (för aj vad det gör ont i handen efter ett tag). Det är iallafall vad jag har gjort idag... och vad jag gör imorgon också.