3 557 222 läst · 18 716 svar
3557k läst
18,7k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
En Plano limpress är inte fel.
https://planomaskin.se/sv/tvingar/limpress-plano-1100mm-3-p.html?

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://planomaskin.se/sv/tvingar/limpress-plano-1100mm-3-p.html?
Förstör inte upplägget nu... Efter att ha köpt planhyvel, domino och rotex med hänvisning till experterna på Byggahus så kan man "upptäcka" att de förmodligen trodde att en rikthyvel redan fanns i verkstaden, för en sån' "måste" man ha...Ola C skrev:
Och då kan man köpa det med... 😁
Eftersom jag hade en känsla av att svarvchucken kastade lite så bestämde jag mig för att ta isär den och svarva av lite på skivan den sitter på. Efter operationen så känns det bättre så troligtvis har jag lyckats. Svarvade sedan vidare på min lilla skål som var dubbelt så hög innan den sprack vid torkningen.

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
Angående limfogen.
Ska jag vara mer seriös än tidigare så är en plan yta, lite tejp och sandpapper tillräckligt för att göra den aktuella panelen. Tejpa fast pappret på den plana ytan och slipa. Försök hålla 90 grader mot pappret. Kontrollera reg3lbundet om det är rakt och 90 grader. Med så tunna bitar går det att fästa ihop två i taget och slipa "ihop" fogen. Vinkel spelar då ingen roll så länge det är rakt då båda bitarna har slipats med samma vinkel.
Ska jag vara mer seriös än tidigare så är en plan yta, lite tejp och sandpapper tillräckligt för att göra den aktuella panelen. Tejpa fast pappret på den plana ytan och slipa. Försök hålla 90 grader mot pappret. Kontrollera reg3lbundet om det är rakt och 90 grader. Med så tunna bitar går det att fästa ihop två i taget och slipa "ihop" fogen. Vinkel spelar då ingen roll så länge det är rakt då båda bitarna har slipats med samma vinkel.
Tillverkat fingerskarvar med fräsen:
Snabbt och effektivt!
Imorgon blir det till att kapa till bakstycke och limma ihop!

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
Snabbt och effektivt!

Logga in
Skapa konto
Imorgon blir det till att kapa till bakstycke och limma ihop!
Skulle byta lysrör lite snabbt till LED, men råkade börja läsa beskrivningen som följde med. Reaktorn skulle tydligen helst kopplas förbi.
Verktyg som användes:
* APPA 305 TrueRMS multimeter (ja jag vet, enklare och billigare grejer finns)
* Avbitare
* Kabelskalare
* Wago (räknas det som verktyg, då jag köpt dem på förslag i Tips om verktyg till bra pris - tråden? 🤔
Resultat:
Ena lysröret, lyser med normal ljusstyrka en kort stund, sedan flimrar det till, och lyser svagare, så behöver lämna tillbaka det.
Verktyg som användes:
* APPA 305 TrueRMS multimeter (ja jag vet, enklare och billigare grejer finns)
* Avbitare
* Kabelskalare
* Wago (räknas det som verktyg, då jag köpt dem på förslag i Tips om verktyg till bra pris - tråden? 🤔
Resultat:

Logga in
Skapa konto
Ena lysröret, lyser med normal ljusstyrka en kort stund, sedan flimrar det till, och lyser svagare, så behöver lämna tillbaka det.
Senaste från startsidan
Populärt i forumet
-
Dagens verktygsinköp!
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Släpfråga, totalvikt och axeltryck
Lidl verktyg denna vecka.
Verktyg, Maskiner & Fordon