Och vad är planen?P paralun skrev:
Menar du att deras plan är att kritisera Trump?P paralun skrev:
För det är ju vad den artikeln huvudsakligen handlar om.
Vilken tur att EU har folk som förstår vad förhandlingar och kompromisser är till skillnad från Trump.P paralun skrev:
Jo både pragmatiske Starmer och Macron har förmågan att diskutera med Trumpen.BirgitS skrev:
Idag blev det väl mest ett förtydligande hur man ser på Putin samt att få ett slutbesked om vilka länder som ställer upp i en skyddsstyrka i Ukraina.
Var är svaren på de två frågor jag ställde och som du citerade?P paralun skrev:
Medlem
· Blekinge
· 10 885 inlägg
Varje morgon vaknar jag och hör vilka galenskaperna Trump har kommit på under natten (deras dag). Om man har blivit upprört över en dags idioteri så kan man lägga det till akterna när nästa dags idioteri förmälas.
Hoppas att paralun får fortsätta att sprida sin dynga, i många länder finns det censur mot oliktänkande.
Hoppas att paralun får fortsätta att sprida sin dynga, i många länder finns det censur mot oliktänkande.
Som alltid så är det tre typer av individer som stöder en auktoritär gubbe som Trump, Putin, Xi Jinping, Bolsonaro, Orban, Luksjenko, Erdogan, Kim Jong-on eller historiska Hitler, Stalin, Mussolini, Mao eller Pinochet:
1. De som tror sig tjäna något på det.
2. De som inte har någon ryggrad.
3. De som är allmänt vilseledda eller idioter i allmänhet.
Tänk att vara en hyfsat anständig politiker och behöva befatta sig med Trump... Jag är inte avundsjuk direkt 😀
1. De som tror sig tjäna något på det.
2. De som inte har någon ryggrad.
3. De som är allmänt vilseledda eller idioter i allmänhet.
Tänk att vara en hyfsat anständig politiker och behöva befatta sig med Trump... Jag är inte avundsjuk direkt 😀
Han försöker maximalt att utnyttja dem för att byta ut misshagliga domare, har du inte sett det? Hur mkt är kvar av det skyddet om ett år?P paralun skrev:
Samma sak med misshagliga journalister. AP, får inte åka med AF1 längre... Detta är bara början.
Jo vi vet vilka som betalar dig.Intet skrev:
Tänker att din förutfattade mening är just en förutfattad mening och inget mer än det. Om folk som gjort sin rikedom bla. genom att köpa upp företagsandelar billigt är mer kriminella än andra affärsmän med väldigt mycket pengar, vet jag inte. Precis som du, gissar jag. Min tro är att det är I praktiken omöjligt att bli stormrik utan att fiffla och det oberoende om man är ryss, ukrainare, svensk eller amerikan. Så hellre en rik oligark som strör pengar omkring sig, än en fattig gangster som strör handgranater likt confetti.
Ja vi kan inte säga exakt namnet på personen eller organisationen som du får betalt av men att pengarna kommer antingen från diktaturen i Ryssland eller från någon som sympatiserar med den är uppenbart.Intet skrev:
Trumpens tullar och kolonialpolitik tycks vara närmast en repris av den som gällde i Storbritannien i början och mitten på 1800-talet. Oligarkerna satt på nästan all jord och nästan alla inkomster och de ville ju hålla sig skattebefriade. Därför hade man skyhöga tullar, aggressiv exploatering av kolonierna, och statligt organiserad knarkhandel. Faktum är att den storskaliga opiumproduktionen i Indien och krigen för att tvinga Kina att tillåta obegränsad opiumimport försvarades med argumentet att knarkhandeln behövdes för att finansiera engelska staten. Alternativet att beskatta de rika var otänkbart så länge de rika hade monopol på all makt.
I förlängningen ledde det till första världskriget och även det andra världskriget.H heimlaga skrev:Ja vi kan inte säga exakt namnet på personen eller organisationen som du får betalt av men att pengarna kommer antingen från diktaturen i Ryssland eller från någon som sympatiserar med den är uppenbart.
Trumpens tullar och kolonialpolitik tycks vara närmast en repris av den som gällde i Storbritannien i början och mitten på 1800-talet. Oligarkerna satt på nästan all jord och nästan alla inkomster och de ville ju hålla sig skattebefriade. Därför hade man skyhöga tullar, aggressiv exploatering av kolonierna, och statligt organiserad knarkhandel. Faktum är att den storskaliga opiumproduktionen i Indien och krigen för att tvinga Kina att tillåta obegränsad opiumimport försvarades med argumentet att knarkhandeln behövdes för att finansiera engelska staten. Alternativet att beskatta de rika var otänkbart så länge de rika hade monopol på all makt.
Vi ser en repris nu, det är bara början...
"Inte säga exakt"? Trots att jag skrivit det flera gånger! Det var illa.H heimlaga skrev:
Sista gången gillt, så att även du förstår. När jag hälsar på hemma hos "Putte" får jag en rejäl bunt sedlar samt så mycket rödbetor jag kan bära med mig. Som jag även tidigare skrivit, just för dig, får jag OBtilläg på övertiden. Så det blir en rejäl hacka med alla traktamenten också.
Nu då? Skojare där!😁
Du följer manuset som du får från Ryssland litet för bra. Det avslöjar dig.Intet skrev:
"Inte säga exakt"? Trots att jag skrivit det flera gånger! Det var illa.
Sista gången gillt, så att även du förstår. När jag hälsar på hemma hos "Putte" får jag en rejäl bunt sedlar samt så mycket rödbetor jag kan bära med mig. Som jag även tidigare skrivit, just för dig, får jag OBtilläg på övertiden. Så det blir en rejäl hacka med alla traktamenten också.
Nu då? Skojare där!😁
Även om USA skulle sluta stödja Ukraina kan inte Ryzzland vinna.
Det är ett Ryzzkt narriativ
Kollar vi till material så har USA skänkt ca 1/10 av allt i faktiskt värde.
Resten står Europa för.
Dock det som USA har och inte Europa är Starlink och realtidsövervakning via sateliter, dvs information.
Försvinner denna är det givetvis svårare för Ukraina men det ger på intet sätt Ryzzland något övertag.
Säger nån det sprider de Ryzzkt narrativ och kan packa sig iväg till Ryzzland i mitt tycke.
För världens del är det stora problemet med Trump att han köpt Putin och Xi narrativ om "intressesfärer"
Och där är det styrka ger makt på sin egen bakgård.
Dvs om Trump vill ha Grönland kommer inte Putin och Xi att bry sig, lika lite som Trump bryr sig om Xi tar Taiwan.
En del av problemet är då att Trump inte öht tar hänsyn till EU eller Kanada med den åskådningen.
Och då han ändå måste göra det ... blir gubbfan sur.
Det är ett Ryzzkt narriativ
Kollar vi till material så har USA skänkt ca 1/10 av allt i faktiskt värde.
Resten står Europa för.
Dock det som USA har och inte Europa är Starlink och realtidsövervakning via sateliter, dvs information.
Försvinner denna är det givetvis svårare för Ukraina men det ger på intet sätt Ryzzland något övertag.
Säger nån det sprider de Ryzzkt narrativ och kan packa sig iväg till Ryzzland i mitt tycke.
För världens del är det stora problemet med Trump att han köpt Putin och Xi narrativ om "intressesfärer"
Och där är det styrka ger makt på sin egen bakgård.
Dvs om Trump vill ha Grönland kommer inte Putin och Xi att bry sig, lika lite som Trump bryr sig om Xi tar Taiwan.
En del av problemet är då att Trump inte öht tar hänsyn till EU eller Kanada med den åskådningen.
Och då han ändå måste göra det ... blir gubbfan sur.