https://www.svd.se/a/25e5Ax/okad-press-pa-donald-trump-efter-borskaos-ska-han-backa
”Vilken vd och vilken styrelse kommer att vara bekväm med att göra stora, långsiktiga, ekonomiska åtaganden i vårt land mitt under ett ekonomiskt kärnvapenkrig? Jag vet inte någon som kommer att göra det. När marknader kraschar upphör nya investeringar, konsumenter slutar spendera pengar och företag har inget annat val än att begränsa investeringar och sparka sina anställda. Och det är inte bara de stora företagen som kommer att drabbas. Små och medelstora företag och entreprenörer kommer att uppleva mycket större smärta”, skriver Bill Ackman på X.
”Vilken vd och vilken styrelse kommer att vara bekväm med att göra stora, långsiktiga, ekonomiska åtaganden i vårt land mitt under ett ekonomiskt kärnvapenkrig? Jag vet inte någon som kommer att göra det. När marknader kraschar upphör nya investeringar, konsumenter slutar spendera pengar och företag har inget annat val än att begränsa investeringar och sparka sina anställda. Och det är inte bara de stora företagen som kommer att drabbas. Små och medelstora företag och entreprenörer kommer att uppleva mycket större smärta”, skriver Bill Ackman på X.
Jag hoppas verkligen att globala bolag och länder inte försöker få till halvtaskiga dealer med USA så att Trump & Co kan framstå som vinnare.K karlmb skrev:[länk]
Jag lider hellre ekonomiskt i 5-10 år om det kan betyda att Trump & Co försvinner. USA behöver hamna i en hyfsat djup depression så att amerikaner och övriga i världen kan lära sig att det är korkat att stötta narcissistiska idioter...
Fast just Ben Shapiro är väl inte Trump fan över huvud taget.D Dilato skrev:
Han sa till och med att det första parti som plockar fram en "sane person will win"
Jag tolkar hans stöd till Replikanerna som många andra, dvs det andra alternativet är värre.
Sen att Trump skulle veva runt såhär var det nog få som förstod.
Hur Harris hade agerat och konsekvenserna av det är det nog få har svaret på, bra hade det inte blivit, men värre än Trump, njae...
Nja, han är väl som vicepresidenten en hycklare.Gimp skrev:
Fast just Ben Shapiro är väl inte Trump fan över huvud taget.
Han sa till och med att det första parti som plockar fram en "sane person will win"
Jag tolkar hans stöd till Replikanerna som många andra, dvs det andra alternativet är värre.
Sen att Trump skulle veva runt såhär var det nog få som förstod.
Hur Harris hade agerat och konsekvenserna av det är det nog få har svaret på, bra hade det inte blivit, men värre än Trump, njae...
In the spring of 2016, Shapiro wrote an article for the Daily Wire in which he stated he would "never vote for Donald Trump"
On October 19, 2020, Shapiro announced that he would be voting for Trump in the 2020 presidential election.
Han var värd för en Trump "fundraiser" ..
Ben Shapiro är väl ingen politiker, mig veterligt har han aldrig innehaft någon vald position?
Att politiker i gemen far vårdslöst fram med sanningen är väl känt.
Publicly, he called the Republican businessman an "idiot" and said he was "reprehensible." Privately, he compared him to Adolf Hitler.
But by the time the former president tapped Vance to be his running mate in July, the Ohio native had become one of Trump's most ardent defenders.
Nov 6 (Reuters) - Eight years ago, in the lead-up to the 2016 presidential election, JD Vance was a bitter critic of Donald Trump.Intet skrev:
Publicly, he called the Republican businessman an "idiot" and said he was "reprehensible." Privately, he compared him to Adolf Hitler.
But by the time the former president tapped Vance to be his running mate in July, the Ohio native had become one of Trump's most ardent defenders.
Det är allmän kunskap. Bra karl kan ändra sig. Eller hur?D Dilato skrev:Ben Shapiro är väl ingen politiker, mig veterligt har han aldrig innehaft någon vald position?
Nov 6 (Reuters) - Eight years ago, in the lead-up to the 2016 presidential election, JD Vance was a bitter critic of Donald Trump.
Så vad är det som är så speciellt med Vance och det som skiljer honom från andra politiker?
Kul!D Dilato skrev:
Det lät som du beskrev vår kärnkraftsavveckling, skattepolitik eller invandringspolitik. "-Vi såg det inte komma"!🤑
Jag håller helt med dig. Våra politiker är samma skrot och korn.
Redigerat:
Fast frågan var ju om han var Trumps nr1 fan vilket han absolut inte är, men av pest eller kolera måste man göra ett val, oavsett.D Dilato skrev:Nja, han är väl som vicepresidenten en hycklare.
In the spring of 2016, Shapiro wrote an article for the Daily Wire in which he stated he would "never vote for Donald Trump"
On October 19, 2020, Shapiro announced that he would be voting for Trump in the 2020 presidential election.
Han var värd för en Trump "fundraiser" ..
Att använda alltid eller aldrig är oklokt, något Ben faktiskt lägger ut texten kring istället för att bara ignorera som typ alla politiker gör.
Så jag tycker inte att han är en hycklare faktiskt, utan han gjorde ett lite för starkt uttalande som han sen förklarade varför han backade på.
Mycket mer renhårigt än någon politiker.
Känner ett gäng personer som bor i USA och långt ifrån alla är inte så långt ut på kanterna som det porträtteras i div media, men demokraterna gick för långt och då blir det oundvikligt att dom söker sig till höger, och ja, där var Trump just för stunden.
Samma händer här, om alla partier fortsätter blunda för problemen med invandringen kommer fler och fler rösta på SD, sen om deras övriga politik är vettig eller inte spelar ingen roll.
MP aldrig, S knappast, C kanske?Gimp skrev:
Jag var liberal, men L bröt ju direkt löftet om aldrig SD så där sket ju det sig.
Jag har röstat M i min ungdom när jag var osårbar egen företagare,
aldrig KD ( eftersom jag vet att kristendomen är en lögn) och ju äldre jag blir ju mer vänster verkar jag hamna ( du vet, dina pengar ska bekosta min sjuk/åldringsvård, det känns bra😉).
Men jag är för privilegierad för att få åtnjuta samhällets skyddsnät mer än perifert (högkostnadsskydd tandvård är något som hjälper mig just nu).
Jag tjänar även som pensionär över 500kkr (utdelningar från ackumulerat framgångsrikt egenföretagande är hur bra som helst) så inga bidrag finns på kartan.
Jag önskar att merparten av befolkningen i landet hade det lika bra som jag, men tydligen är jag ( som inte är rik på något sätt) lika förbannat i övre toppskiktet ( enligt uscore)?