Nu var ju mitt svar inte om Ukrainas utgångspris utan Trump bestämmer ju själv villkoren vilket kanske inte stämmer med verkligheten (han vill ju själv ha Grönland tex och det är ju säkert till 100 procent vilket inte alla håller med om)Intet skrev:
Det är väl bara din förutfattade mening. Eller vet du vilket Ukrainas "utgångspris" var? Dvs, på vilken nivå det en var meningsfullt att starta kohandeln på?
Självklart vill Trump ha ersättning för levererat material och tjänster enligt hans vallöfte till väljarna. -America first!
Något sådant.
Som sagt. Du har inte en susning om förutsättningarna för att förhandlandet över huvud taget skulle kunna äga rum. Eller hur?
Att jag inte har en susning om förhandlingarna tror jag gäller dig också, däremot så har jag släkt i Ukraina vilket jag inte tror att du har så jag har nog lite mer koll på läget än många andra.
Jag har hjälpt till med både material och kört bilar dit, vad har du gjort för att hjälpa till??
Om jag löser dina inlägg mellan raderna så tillhör du nog andra sidan i konflikten!!!
Jo du skrattar nog ihjäl dig snart.....kashieda skrev:
Sanningen ör hemsk och köttkvarnen maler på
https://liveuamap.com/
Oavsett dina fantasier....
Japp. Eftersom du är grannens beskyddare och finansiär, är det i praktiken du och jag som förhandlar. Grannens enda möjliga veto är att säga -" jag vill inte ha den längre!" Ja, vill grannen inte längre ha Chryslern, då finns det inte längre något att förhandla om och du säger till din "gudson" -"passar det inte, får du stå ditt kast. Tack och hej!" Så tar du dina pengar och går. Så istället för en riktig brudmagnet till bil, får han ta kommunalsnöret Istället.kashieda skrev:
Något sådant, tänker jag.
Just nu dör det fler ryska soldater än vad det hinner födas, och i betydligt högre andel än ukrainska.P paralun skrev:
Om Ryssland slutar slåss, tar kriget slut. Om Ukraina slutar slåss, tar Ukraina slut.
Det USA genom Trump gör är totalt oansvarigt, men de lär sig kanske när resten av västvärlden slutar handlar med dem.
Bara undrar vilka mediciner du äter & vilken styrka?Intet skrev:
Precis så menar jag. Ändå verkar majoriteten här anse att Trump skulle haft som utgångspunkt att allt skulle lämnas tillbaka. -Trots att ingen verkar tro att så kommer att ske. Alltså, att gå in i en förhandling med något för motparten, helt orimligt krav, är helt enkelt ett inkompetent förfarande och meningslöst agerande. På vanlig svenska kallas det för "skambud".
Delvis är det samma information. Delvis inte, tror jag i alla fall 🤔A Abies koreana skrev:
Här talar Musk och hans "kumpaner" i DOGE om deras arbete med att minska utgifter och korruption. Inget av detta har jag sett i SVT. Tvärs om framställs deras arbete som en slakt av det amerikanska samhället. Rätt, Fel? Jag vet inte? Men att ta för givet att den ena berättelsen (modeordet narrativet 😀) har rätt, är enfaldigat.
Redigerat:
Och vem tusan är ens intresserad av VAD USA gör internt?Intet skrev:
Här talar Musk och hans "kumpaner" i DOGE om deras arbete med att minska utgifter och korruption. Inget av detta har jag sett i SVT. Tvärs om framställs deras arbete som en slakt av det amerikanska samhället. Rätt, Fel? Jag vet inte? Men att ta för givet att den ena berättelsen (modeordet narrativet 😀) har rätt, är enfaldigat.
Deras samhälle påverkar ju inget annat land!
Men ska man nämna något om det, så verkar det inte direkt vara demokrati.
Du verkar perverst imponerad av dom "mäktiga" länderna Ryssland & USA, ungefär som ett barn!
Lika svårt som varför Trump ska förhandla om priset med dig när det är jag som betalar allt.Intet skrev:
Det skrev jag ovan. Förhandlandet börjar alltid med något båda parter kan ha som en rimlig utgångspunkt. I detta fall Trump och Putin.
Dvs. Att Trump skulle ha som utgångspunkt att Ryssland skulle återge allt de tagit hade varit meningslöst likt att köparen av min bil skulle sagt -"jag tar den gratis!" Som säljare skulle jag/du sagt -"ta dig i dalen. Kom tillbaka med ett riktigt bud!"
Hur svårt kan det vara att förstå?
Här tror jag du och en del andra skulle må bra av en lektion i rysk propagandateori.Intet skrev:
Delvis är det samma information. Delvis inte, tror jag i alla fall 🤔
Ta dig nu tiden och läs igenom och reflektera över detta:
https://www.decodingtrolls.net/p/pe...tack&utm_campaign=post_embed&utm_medium=email
Att du jämför din gamla bils försäljning, med en fredsuppgörelse för ett land som krigat & lidit i 3 år för sin överlevnad är bara helt SJUKT!Intet skrev:
Men om vi istället skulle förhandla om priset på min tjugoåriga Chrysler som jag säljer och du vill köpa. Jag kommer att få lite eller mer troligt, ingen framgång ifall jag börjar förhandladet genom att kräva nypris plus inflation. Lika dåligt går det för dig om du kräver att få den gratis. Därför sätter jag ett pris på 60.000.kr. För att ha lite prutmån. Du gör detsamma och säger 30.000kr. Först efter det startar det egentliga förhandlandet där vi kommer överens om ett pris däremellan beroende på en mängd faktorer.
Du innehar ingen som helst moralisk kompass eller "folkvett"
Och din totala brist på opartisk fakta i saker är häpnadsväckande & också skrämmande.
Hoppas verkligen att du inte har unga människor i din omgivning, som du påverkar med dina vridna "sanningar"
På vilket sätt är liknelsen inadekvat. Förklara gärna utan att blanda in känslor.J jawen skrev:
Jodå. Men den är helt oväsentlig. Här borde vi diskutera realpolitik. Ett krig pågår för full. Massvis av människor dör varje dag.J jawen skrev:
Det är dåligt för alla parter. Hur kan vi avsluta detta slöseri?
Vi skall inte heller förglömma att väst skickar sitt uttjänta giftiga material, fyllt av asbest och PCB för destriktion på de Ukrainska sädesfälten. En droppe olja förstör tusen liter dricksvatten. Sug på den och återkom med din moralpredikan.
Som du kanske vet är opartiskhet ett väldigt töjbart begrepp.J jawen skrev:
Helt opartiskt vet jag att alla brudar som inte vill ligga med mig är lesbianer. Det är ett bevisat faktum.
När jag summerar mina "opartiska fakta" är hela 100% av den kvinnliga befolkningen lesbianer.😬
Att alla kvinnor är lesbianer, menar du?😱J jawen skrev:
Redigerat: