68 537 läst · 2 237 svar
69k läst
2,2k svar
Trump/Vance?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Tja, jag får väl erkänna att jag inte riktigt satt mig in i vad som händer var, men att det klingar inge bra att Elon vill avskeda domare.P paralun skrev:
Redan under förra perioden såg Trump till att tillsätta så många domare han kunde, gärna yngre republikanska med rätta värderingarna, så de kan sitta länge.
Jag förvånas över att rättvisan är så politisk i USA.How Trump compares with other recent presidents in appointing federal judges
By John Gramlich
Donald Trump leaves the White House having appointed more than 200 judges to the federal bench, including nearly as many powerful federal appeals court judges in four years as Barack Obama appointed in eight.
Kan vara värt att lyssna lite på Bill Browder om man lyssnat på lita amerikanska källor.

Boilerplate4U
Medlem
· CEO Tomteverkstan Nordpolen
· 2 348 inlägg
Boilerplate4U
Medlem
- CEO Tomteverkstan Nordpolen
- 2 348 inlägg
Ja, Bill Browder har personligen en minst sagt gedigen erfarenhet av korruptionen i Ryssland. Det finns många bra podcasts med honom på Spotify.blackarrow skrev:
Jag förstår din fråga, själv tycker jag att Trump passar bättre i en dokusåpa än som president för en just nu ledande ekonomiska landet internationellt.Dan1891 skrev:
Harris skulle troligtvis varit en bättre president för den globala omvärlden, i alla avseenden tex ekonomiskt och för stabilitet.
Tyvärr får inte omvärlden rösta i det amerikanska valet.
Så man måste titta på det socioekonomiska i USA ca 47% av väljarna består av vita utan någon direkt utbildning.
Då är inte de olika etniska grupperna inräknade, som tex de som kommer från Sydamerika.
Dvs de vet inte vad Europa, Asien, Rysslan osv är eller var det ligger.
Så vad jag läst mig till är Trumps väljarbas
"Arbetarklass", särskilt vita utan någon direkt utbildning, inget fel med det men man ska inte jämföra allmänkunskapen hos en amerikansk arbetarklass med en tex svensk. En svensk är som en doktorand i jämförelser.
Landsbygdsbor och småstadsväljare som inte ens har besökt grannstaden.
Evangeliska kristna och konservativa väljare som finner Trump,s mässande som en trovärdig pastor.
Småföretagare och höginkomsttagare som gillar låga skatter tex E. Musk som vill ha några miljarder dollar till.
Vissa latinos (särskilt i Florida och Texas) som troligen tröttnat på att deras etniska grupper pekas ut som kriminella.
Så kort Harris hade inte en chans, hon hade två saker emot sig liberal och dessutom kvinna.
Det sistnämnda är en skam och inte något man ska tolerera av ett land som USA, men tyvärr är USA ett väldigt i det hänseendet väldigt konservativa.
Jag hoppas att resten av västvärlden lärt sig och att vi jobbar på att frigöra oss från beroendet av USA.
Som någon bättre vetande sa på nyheterna idag,
USA har ägnat 80 år på att bygga sitt varumärke och sedan raderat på några månader.
Det kommer att ta minst en generation innan detta svek mot Europa kan läka.
Jo men med högsta domstolen är det så härblackarrow skrev:
Tja, jag får väl erkänna att jag inte riktigt satt mig in i vad som händer var, men att det klingar inge bra att Elon vill avskeda domare.
Redan under förra perioden såg Trump till att tillsätta så många domare han kunde, gärna yngre republikanska med rätta värderingarna, så de kan sitta länge.
Jag förvånas över att rättvisan är så politisk i USA.
"Den består av nio domare som utnämns på livstid av USA:s president, men en majoritet av senatens ledamöter måste godkänna (engelska: advise and consent) utnämningarna för att den nominerade kan tillträda ämbetet.[3]
https://sv.wikipedia.org/wiki/USA:s_högsta_domstol
För er som är konspiratoriskt lagda kan jag meddela att ni/vi är övervakade och inpejlade samt att allt som överförts elektroniskt via datorer och smartfåns under dagen är loggat, inspelat och nu analyseras på CIA.
Jag är helt säker på att målet med denna mission är ByggaHus Forums medlemmar för att kolla lojaliteten eller bristen på gentemot Trump/Vance.
Beviset har ni här, skärmdump nyss.
Håll i hatten, min är utbytt mot hjälm, mitt gamla moped-vurpollon.
Jag är helt säker på att målet med denna mission är ByggaHus Forums medlemmar för att kolla lojaliteten eller bristen på gentemot Trump/Vance.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jo kollade och det är ett NATO-plan registrerat i Holland.mikethebik skrev:
För er som är konspiratoriskt lagda kan jag meddela att ni/vi är övervakade och inpejlade samt att allt som överförts elektroniskt via datorer och smartfåns under dagen är loggat, inspelat och nu analyseras på CIA.
[bild]
Åker hem just nu
https://www.flightradar24.com/MMF22/395c7f75
Alla som skrivit i den här tråden kan ju glömma att få besöksvisum i USA...mikethebik skrev:
[bild]