218 298 läst · 245 svar
218k läst
245 svar
Trasig Husqvarna, Diskmaskin
Hej!
Jag har fått problem med vår diskmaskin, Husqvarna qb 5191.
Den startar som den ska men efter en stund stannar den och felkod 60 kommer upp i displayen.
Har förstått att problemet troligtvis sitter i relät. Men är det någon som vet vilket relä det ska vara till ovan nämnda diskmaskin? Hittar nämligen alldeles för många när jag tittar på tex Elfa.se.
/Erik
Jag har fått problem med vår diskmaskin, Husqvarna qb 5191.
Den startar som den ska men efter en stund stannar den och felkod 60 kommer upp i displayen.
Har förstått att problemet troligtvis sitter i relät. Men är det någon som vet vilket relä det ska vara till ovan nämnda diskmaskin? Hittar nämligen alldeles för många när jag tittar på tex Elfa.se.
/Erik
Här är min tråd ang felkod 60
http://www.byggahus.se/forum/vitvaror/212397-felkod-pa-e-lux-diskmaskin.html
Du får kolla och se vad relät har för spänning samt hur stiften sitter på relät
http://www.byggahus.se/forum/vitvaror/212397-felkod-pa-e-lux-diskmaskin.html
Du får kolla och se vad relät har för spänning samt hur stiften sitter på relät
Hej
Det är en gammal tråd, iallafall starten, men ack så aktuell för mig. Tack alla för denna tråd, vår maskin slutade värma vattnet igår och efter att ha läst och studerat era inlägg och bilder har jag nu med ett enkelt handgrepp och en lödpenna en fungerande maskin igen.
Så åter igen, TACK
/Mattias
Det är en gammal tråd, iallafall starten, men ack så aktuell för mig. Tack alla för denna tråd, vår maskin slutade värma vattnet igår och efter att ha läst och studerat era inlägg och bilder har jag nu med ett enkelt handgrepp och en lödpenna en fungerande maskin igen.
Så åter igen, TACK
/Mattias
Gött att jag hittade denna tråd ... står med en Husqvarna 5175X från 2005 med precis samma fel nu ... kuligare att köpa en ny lödpenna (min gamla lödkolv från 80-talet fungerar fortfarande så ett nytt stift kanske räcker) än att lägga flera tusenlappar på en ny maskin eller reparation ....
Har idag bytt värmepaket (750
i min Electrolux ESL 66020 vilket inte hjälpte mot vårt värmeproblem (eller icke värme). Har nu plockat bort kortet och smält om lödningarna till relät. Jag hade inga brända lödningar eller något annat som tydde på att de inte hade kontakt, men smälte om dem i vilket fall som helst.. Får se om ca 30min om det funkar..
Nope det funkade inte heller
Vad kan det annars vara? Temostat?
Nope det funkade inte heller
Vad kan det annars vara? Temostat?
Redigerat:
Har inte fortsatt att felsöka efter både omlödning ovh värmepaketbyte. Ska ringa tekniker på inrådan av försäkringsbolaget.. Blir väl en ny antar jag..
Vad är tachon? Hur kollar jag detta. Den gör allt den ska förutom att just värma vattnet (tror jag)
Ok. Ska leta fram min gamla mätare och kolla.. Tack för tipset