41 521 läst · 93 svar
42k läst
93 svar
Totalrenovering av enplansvilla (första huset)
Blev glad när jag såg detta och insåg att det var samma😊 Beställde du från stenskivor.se? Kanske missade det högre upp, många fina inlägg….J joasag skrev:Tack! Ja precis, Dekton Arga, tror bara den finns som polerad. Absolut, den är väldigt fin i verkligheten och tål allt som vi har utsatt den för. Men trots att den tål värme, syror etc. så är man ju försiktig
Tyvärr är det helt omöjligt att undvika mikrorepor, alltså mikroskopiska repor som syns endast i rätt ljus.
Ja, underlimmad ho och även planlimmad häll.
Du kan se diskhon i bakgrunden här:
[bild]
Den är från Stenskivor.se, allt som allt så skötte dom det bra. Men på grund av något produktionsfel i fabriken så blev leveranstiden cirka 2-3 månader istället för några veckor. Några små märken i hörnen tyvärr, men det löstes via prisavdrag.Byggtok skrev:
Tack! Ja, man kan ju ha otur.. Tänkte slå till med dem. Vi kommer ha en enkel mdf eller nåt, för jag har förstått att det kan ta tid😅J joasag skrev:
Nu är tvättstugan klar efter några veckors jobb (saknas fortfarande blandare):
Gjorde en egen lösning på inbyggd tvättkorg. IKEA Metod låda med en skåpsfront som gör lådan extra hög, och en "pall/korg" från IKEA som heter Hol, tog av locket, sågade av benen och skruvade locket i botten.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
Gjorde en egen lösning på inbyggd tvättkorg. IKEA Metod låda med en skåpsfront som gör lådan extra hög, och en "pall/korg" från IKEA som heter Hol, tog av locket, sågade av benen och skruvade locket i botten.

Logga in
Skapa konto
Smart! Är det en skåpslucka du har tagit och skruvat på eller finns det så höga lådfronter?J joasag skrev:
Det finns en lösning hos IKEA, dock lite svår att hitta.O Ossian K Olsson skrev:
Först är det en dörr:
https://www.ikea.com/se/sv/p/havstorp-doerr-beige-10475272/
Sen detta beslag:
https://www.ikea.com/se/sv/p/utrusta-beslag-foer-att-montera-lada-pa-doerr-20269931/
Nej, locket på detta sidobord från IKEA är nästan exakt passform i en låda:O Ossian K Olsson skrev:
https://www.ikea.com/se/sv/p/hol-sidobord-akacia-70161320/
Tog av locket, sågade av benen på sidobordet, monterade locket så att själva "korgen" hamnar kant i kant med luckan. Sen satte jag bara 1,5cm ben under locket så sitter den som gjuten
Så inga skruvar mellan fronten och korgen/sidbordet? Blev mest fundersam om en så hög lådfront håller för att dras ut utan att den skruvas. Du får gärna återkomma när du fyllt korgen om luckan är stabil!J joasag skrev:
Det är så på diskbänksskåp att luckan blir hög och det håller för normalbruk. Se exempel här med 2 hopskruvade fronter https://www.ikea.com/se/sv/p/metod-...-2-lador-vit-nickebo-matt-gragroen-s89566085/O Ossian K Olsson skrev:
K Kane skrev:
Nej exakt, det är samma princip som diskbänksskåpen, i köket har jag två luckor ihopskruvade och det fungerar bra.O Ossian K Olsson skrev:
I detta fallet kan jag lätt lösa det med att skruva tvättkorgen till luckan om det behövs.
K Kane skrev:
Jo det var den lösningen jag tänkte på. Har bara känt på det i IKEAs utställningskök och då har det känns lite instabilt.J joasag skrev:
Det var därför jag tyckte det var smart att ha korgen att skruva i!
Redigerat:
Var på Elgiganten förra veckan och tittade på EPOQ-kök. De har börjat med en större platta bakom de 2 fronterna i stället för som de haft tidigare 2 "plattjärn" (som IKEA).O Ossian K Olsson skrev:
Superfint alltihop ! Vad är det för belysning? Har du någon speciell lösning för att hänga tvätt ?J joasag skrev:Nu är tvättstugan klar efter några veckors jobb (saknas fortfarande blandare):
[bild][bild][bild][bild][bild]
[bild]
Populärt i forumet
-
Bygge av husvagnsgarage (Attefall)
Socialt & Projekt -
Källaren från 1969 blir som ny: bygga tvättstuga
Socialt & Projekt -
Bara bilder, inga ord. Använd PM om ni har frågor till den som lade upp bilden.
Socialt & Projekt -
Villa Ferlaux - utbygge och stor renovering av villa i Kristianstad
Socialt & Projekt -
Mellan och i projekt behövs träning, endast bilder inga ord!
Socialt & Projekt