41 712 läst · 93 svar
42k läst
93 svar
Totalrenovering av enplansvilla (första huset)
Så vackert badrum ,tror nästan jag och frun snor din ide till vårt egna som vi skall renovera, frun gillar verkligen valet av kakel/klinkers färgenJ joasag skrev:Nu är duschväggar + blandare monterade och silikonade. Även toalettstol och kommod är på plats.
Bara handtag till tvättställsskåp, spegel, toarullehållare och lister runt fönster och dörr kvar. Sen är badrummet klart!
Lite tomt och och tråkigt på bilderna, stylingen kommer sen.
Färgen på plattorna gör sig verkligen inte på bild med min kamera.
[bild] [bild] [bild]
Riktigt snyggt! Finns det före och efter bilder på detta bygge?J joasag skrev:Nu är tvättstugan klar efter några veckors jobb (saknas fortfarande blandare):
[bild][bild][bild][bild][bild]
Gjorde en egen lösning på inbyggd tvättkorg. IKEA Metod låda med en skåpsfront som gör lådan extra hög, och en "pall/korg" från IKEA som heter Hol, tog av locket, sågade av benen och skruvade locket i botten.
[bild]
Vi är inne på att renovera vår tvättstuga anno 1975 till något liknande, får man fråga vart köpte ni stommarna ifrån?
La ni även om golvet och om så hur gjorde ni med golvbrunn?
Letade efter detta, men tyvärr finns det inte några före-bilder. Golvet är det enda jag inte har gjort om i huset, det låg redan när vi köpte huset. Dock klinker på plastmatta, men det ser tillräckligt bra ut.T Test1234567 skrev:
Allt är från Ikea, förutom handtagen och LED-listen. Sen är väggskåpen hängda och "platsbyggda" med täcksidor och taklist runt om.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
Mest lästa artiklarna
Tjänster
Populärt i forumet
-
Bygge av husvagnsgarage (Attefall)
Socialt & Projekt -
Källaren från 1969 blir som ny: maskinrum muras
Socialt & Projekt -
Bara bilder, inga ord. Använd PM om ni har frågor till den som lade upp bilden.
Socialt & Projekt -
Villa Ferlaux - utbygge och stor renovering av villa i Kristianstad
Socialt & Projekt -
Mellan och i projekt behövs träning, endast bilder inga ord!
Socialt & Projekt