323 730 läst · 1 138 svar
324k läst
1,1k svar
Thermopool 3x6 på en månad
Aqvisdäcken har en alustomme med cellplast isolering, sen kläs dem med läkt mellan aludäcken och sedan valfri trall upp till 28mm normal 22mm
För pool skulle jag välja themoträ på trallen.
För pool skulle jag välja themoträ på trallen.
Nån länk till profiler och böjar? Det är ganska enkelt att göra en indikerande beräkning eller lägga in det i CAD-program som har en modul för en enklare beräkning om man bestämmer sig för vilka randvillkor som gäller.Katarsis skrev:
Killgissningslösning:
Kan du inte bara spänna upp och sätta fast en byggplast på undersidan av ”trädäcket” borde inte det ta det mesta av det klorerade vattnet? Sätter du trallen tillräckligt tätt lär man knappt se plasten ovanifrån ändå..
Kan du inte bara spänna upp och sätta fast en byggplast på undersidan av ”trädäcket” borde inte det ta det mesta av det klorerade vattnet? Sätter du trallen tillräckligt tätt lär man knappt se plasten ovanifrån ändå..
Jag har funderat på liknade lösningar. Till exempel skumma in allt med fogskum eller liknande.P Poppsis skrev:
Om man tittar i simhallar så klarar inte vanligt rostfritt miljön utan det måste vara syrafast för att överleva…Katarsis skrev:
Vattna ordentligt. Är ju nästan sommarvärme nu.
Efter detta får poolen vänta till vinter/vår innan jag gör något mer. Nu är det fokus på annat.
Efter detta får poolen vänta till vinter/vår innan jag gör något mer. Nu är det fokus på annat.
Klicka här för att svara