333 713 läst · 1 138 svar
334k läst
1,1k svar
Thermopool 3x6 på en månad

Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 742 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 742 inlägg
Avklorerat vatten nära noll är inte samma sak som 30-gradigt klorerat vatten som ständigt dunstar och håller undersidan av taket fuktigt.Katarsis skrev:
Utan några tekniska underlag vill jag påstå att denna miljö är mer korrosiv än om du sänker ned något i poolen då det tillsätts mer syre från luften. Forumet får gärna rätta mig.
Så ja, det är skillnad på pool(tak) och stål utomhus i allmänhet.
Tur jag har lång tid på mig att klura. Undrar vad Aqvisdeck använder för material?Jonas Persson skrev:
Avklorerat vatten nära noll är inte samma sak som 30-gradigt klorerat vatten som ständigt dunstar och håller undersidan av taket fuktigt.
Utan några tekniska underlag vill jag påstå att denna miljö är mer korrosiv än om du sänker ned något i poolen då det tillsätts mer syre från luften. Forumet får gärna rätta mig.
Så ja, det är skillnad på pool(tak) och stål utomhus i allmänhet.

Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 742 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 742 inlägg
Man kan även fundera på det där med organiskt material och fukt som brukar resultera i mikrobakteriell påväxt. Så hur bra blir det med ett lock byggt av tryckt virke om det inte skyddas mot fukt av ett oorganiskt material som tex plast?

Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 742 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 742 inlägg
Önskar jag hade svar på dem.
Att förstå Aqvisdecks design skulle underlätta. Tittar man på bilderna ser det ut att vara tillverkat av kompositträ som innehåller en massa plast. https://www.aqvisdeck.se/om-aqvisdeck
Att förstå Aqvisdecks design skulle underlätta. Tittar man på bilderna ser det ut att vara tillverkat av kompositträ som innehåller en massa plast. https://www.aqvisdeck.se/om-aqvisdeck
Man kan köpa dem som byggsats och lägga trall själv iaf. Men är ganska säker på att det är en stomme av stål eller aluminium.Jonas Persson skrev: