11 307 läst · 168 svar
11k läst
168 svar
Thermia calibra eco 8
den styrs från datorn. jag gillar inte heller sånt. vill ha en ratt o vrida på. litar inte på datorer o sånt skräp. vp kurvan står på 35 just nu. vettifasen om det går o ställa ner mer utan att det blir kallt. har 20 grader på hjulet. ingen golvvärme.J jonaserik skrev:Droppar ? Luktar det sprit då eller bara kondens. Massor med kondens, dåligt isolerat, all svart ( armaflex ) ska limmas tajt på alla ställen, inga glipor där luft kan komma till. Nu finns det bara en sak kvar i det hela vad jag kan tänka mig. Är att ställa upp alla termostater på max och sänka farten på cirkpumpen. Då blir flödet mindre genom ventilerna på element, Och kanske ställa ner kurvan på VP lite. Det kan susa rätt bra i sådana ventiler. Nu vet jag inte hur det är med farten på cirken, styrs den från datorn ( bara skit i mina ören ) den ska snurra med konstant fart. I menyn så brukar det vara, att man kan bocka av auto och sätta en fart i % på den. Man får prova med tex. 50 % och se vad det ger.
Luktar sprit, något är fel med kopplingarna eller annat. Bara säga till på skarpen att det inte är utfört på rätt sätt. Och vad det är, är inget du ska bry dig om. det ska inte lukta som på en fyllefest. Lukt och kondensen har inte med ljudet att göra. Blir svårt eller omöjligt att sia om på distans.
ne det där har säkert inte med ljudet o göra men de har vart här såååå många ggr o ändå blir det inget utfört på rätt sätt ändå. Jag e så less o trött. Får sån lust o skicka skiten o ta ett lån till o köpa en on/off maskin o få tillbaka tystnaden o likadan maskin vi hade förr. skrev till firman nyss o skickade film o foton på eländet..iiigen. lägger mig ner o skriker o sparkar i marken som en unge snart.J jonaserik skrev:Luktar sprit, något är fel med kopplingarna eller annat. Bara säga till på skarpen att det inte är utfört på rätt sätt. Och vad det är, är inget du ska bry dig om. det ska inte lukta som på en fyllefest. Lukt och kondensen har inte med ljudet att göra. Blir svårt eller omöjligt att sia om på distans.
Klicka här för att svara