645 428 läst · 14 155 svar
645k läst
14,2k svar
Tesla och kollektivavtal
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Robottaxin?
Jag har inte följt detta i detalj men kör själv Tesla och de var ju inledningsvis rätt olika ihopsatta, jag skulle misstänka att detta kommer från (kanske fel ord här) linjeringen av dörrarna. På rätt många bilar gick bakdelen av dörrarna för djupt in, konsekvensen blir att nästa dörrs framkant sticker ut och till sist hundbenet, det blir då mycket stenskott och rost. Fått detta visat för mig på en verkstad.C Cerb skrev:I vilket lab har ARN gjort den simuleringen och sett att förändringen i luftflödet runt dörren lett till extra mängd stenskott?
Låter faktiskt som BS, de dumt designade runt hjulhusen när det kommer till risk för stenskott, det är tydligt och sedan länge fastställt, men att personen skulle vara extra drabbad pga. dörrmonteringen låter som rent hittepå för att få en gratis lackering inför försäljningen.
Jo visst gör de det. Fast de kallar det för något annat. Annars skulle det bara funnits ett fåtal biltyper av lika få märken.R Rejäl skrev:
Nja. De allra flesta skiter nog fullständigt I honom. Det är bilen de köper. Inte honom.R Rejäl skrev:
Raljerar? Han verkar sköta sitt jobb att rationalisera den amerikanska byråkratin och slöseriet det oundvikligen medför när någon hanterar andras pengar. Det var det Trump gick till val på och det genomgör han nu i ett rasande tempo. Vi skulle behöva en Musk här med.R Rejäl skrev:
Eller var det något annat raljerande?
Det jag har läst beskrivs mer som blästrande effekt än stenskott, och då låter det som om luftflöden som blir fel..D djac skrev:Jag har inte följt detta i detalj men kör själv Tesla och de var ju inledningsvis rätt olika ihopsatta, jag skulle misstänka att detta kommer från (kanske fel ord här) linjeringen av dörrarna. På rätt många bilar gick bakdelen av dörrarna för djupt in, konsekvensen blir att nästa dörrs framkant sticker ut och till sist hundbenet, det blir då mycket stenskott och rost. Fått detta visat för mig på en verkstad.
Nej det har ingett med det att göra för de flesta, om du inte förstår att många har olika behov o smak, så blir det inte lätt att diskutera om du ser det som penisförlängare för att man har olika bilar…Intet skrev:
Nej här tror jag att du har väldigt fel!Intet skrev:
Ja som han stänger ned bidragsorganisationer mm. från den ena dagen till den andre utan att förstå innebörden så är det många som anser att han gör saker han (Musk) inte har en aning om och det kallas raljera..Intet skrev:
Raljerar? Han verkar sköta sitt jobb att rationalisera den amerikanska byråkratin och slöseriet det oundvikligen medför när någon hanterar andras pengar. Det var det Trump gick till val på och det genomgör han nu i ett rasande tempo. Vi skulle behöva en Musk här med.
Eller var det något annat raljerande?
Sedan hans uttalande och märkliga Nazist hälsningar kan väl kallas att han raljerar rätt friskt..
Jo lurade kan de vara för konflikträdda är de så till den milda grad. Om de använt sina resurser kanske vi haft samma löner som tyskarna i Sverige och då kunnat köpt mer saker och byggt mer hus etc etcJ Jeppson skrev:
Olika behov? Jo, tjäna!R Rejäl skrev:
Jag behöver 500 hk för och dra båten.
Jag behöver ledbysning i kupén med 23000000 färgvarianter.
Jag behöver ett glastak.
Etc etc. Ja du fattar. Behov? Pyttsan. Penisförlängare kallade vi de förr. Fåfänga kallas det kanske nu?
Och jag tror att du har väldigt fel. Det är ju givet att vi utgår från våra förutfattade meningar när vi ser och hör samma sak, men derar helt olika slutsatser därav.R Rejäl skrev:
Han stänger inte ner något. Hans mannar analyserar inhämtad data och ger de vidare till berörd "myndighet".R Rejäl skrev:
"Utan att förstå innebörden"? Vad vet du om det?
"Många anser"? Jaha. Det finns det säkert många som tycker och säkert många som är glada över att deras skattepengar inte längre går till elbilssatsningar i Vietnam och andra märkliga bidrag.
Eller som Musk själv sade. -Presidenten gick till val på att minska slöseriet med skattepengar och det är det vi nu gör. Det är det som kallas demokrati.
Den gode Musk är Amerikas Göran Greider. Tycker till om det mesta och hans gestikulerande blir det du vill att det skall vara.R Rejäl skrev:
Nu när människor får sparken i miljontals så får de tid att handla o sätta sprätt på sina pengar och det kommer att ge många jobb.R Rejäl skrev:Nej det har ingett med det att göra för de flesta, om du inte förstår att många har olika behov o smak, så blir det inte lätt att diskutera om du ser det som penisförlängare för att man har olika bilar…
Nej här tror jag att du har väldigt fel!
Ja som han stänger ned bidragsorganisationer mm. från den ena dagen till den andre utan att förstå innebörden så är det många som anser att han gör saker han (Musk) inte har en aning om och det kallas raljera..
Sedan hans uttalande och märkliga Nazist hälsningar kan väl kallas att han raljerar rätt friskt..
Hum tänkte inte på det.
Men de rika får ju sänkt skatt iaf för det har dom lovat.
De flesta bilar är inte dessa varianter du tar upp utan det är dessa speciella individer som du som behöver sina förläggare så är det!Intet skrev:
Jaha, vad gjorde Musk med Usaid?Intet skrev:
”Elon Musk vill bomma igen USAID.
Över en natt stängde biståndsorganets hemsida ned och anställda nekas nu inträde till kontoret.
”De är maskar”, skriver Musk på X.”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kwxKRk/usaid-trumpos-ord-om-musk-efter-mask-attacken
Uppenbart mer än dig😉 du verkar bara vara en Fanboy!Intet skrev:
Ja du ser hur galet du resonerar ”den gode Musk” ingen vettig, frisk chef säger som Musk har sagt:Intet skrev:
”I ett inlägg på den egna plattformen X den 2 februari skriver Donald Trumps medarbetare oligarken Elon Musk att USAID är en ond organisation som måste dö.”
Det är bara extremister som Musk som uttalar sig på detta sätt och givetvis anser DU att det är normalt det har vi förståt..
Jag fick reklam i dag. Köp en telefon och vinn en Tesla.R Rejäl skrev:De flesta bilar är inte dessa varianter du tar upp utan det är dessa speciella individer som du som behöver sina förläggare så är det!
Jaha, vad gjorde Musk med Usaid?
”Elon Musk vill bomma igen USAID.
Över en natt stängde biståndsorganets hemsida ned och anställda nekas nu inträde till kontoret.
”De är maskar”, skriver Musk på X.”
[länk]
Uppenbart mer än dig😉 du verkar bara vara en Fanboy!
Ja du ser hur galet du resonerar ”den gode Musk” ingen vettig, frisk chef säger som Musk har sagt:
”I ett inlägg på den egna plattformen X den 2 februari skriver Donald Trumps medarbetare oligarken Elon Musk att USAID är en ond organisation som måste dö.”
Det är bara extremister som Musk som uttalar sig på detta sätt och givetvis anser DU att det är normalt det har vi förståt..
Det går bra för Tessla nu.
Törs fasiken int köpa en telefon tänk om man står där med Tessla
För fan gör inte det annars står du där med näsan i vädret med en Tesla på gården😉K kortis skrev:
Det verkar stå gott om färdiga Teslor i Tyskland som ingen vill köpa så antar att det är en av dom..
Jojo. Och ändå lägger köpare ner extrapengar på tillval som snyggare fälgar, träratt osv.R Rejäl skrev:
Själv tycker jag om bilar. Äldre bilar med stora motorer. Dels är de lättare att meka med, dels snyggare men framförallt billigare. Jag köper lyxbilar för en spottstyver av nypriset och åker som en kung. Så visst tillhör jag gruppen "dessa speciella individer".
Någon "förläggare" behöver jag inte. Är inte författare. 😁
Fanboy! Tack.Nu har jag lärt mig ett nytt ord! Kan det vara en manlig groupie, måntro?😄R Rejäl skrev:
Om tramsigt larvande får dig att må bättre, så varsågod!😁
Får jag fråga, hur du kan ha sådan insikt i USAID. Aftonbladet?
Nähä. Vad vet du om det. Ingenting?R Rejäl skrev:
Den "gode" Musk, är ett sätt att variera texten, så den blir mer lättläst, -för de flesta. "Gode" betyder i detta fall "tjomen, knölen, typen, personen, skrället" eller vad man nu vill.
Ja. Den kanske är en ond organisation som delar ut AIDSmedicin som täckmantel för sin mer obskyra verksamhet. Jag vet inte och det gör med säkerhet inte du heller. Trots ditt envetna raljerande.R Rejäl skrev:
"Vi"? Vilka "Vi har förstått"? Mer raljerande.😁R Rejäl skrev:
Jag tycker verkligen inte att Musk är "normal" och det skall "vi"😃 vara väldigt glada för. För utom Muskmänniskor hade du och jag bjäbbat med gester istället för via internet.