645 428 läst · 14 155 svar
645k läst
14,2k svar
Tesla och kollektivavtal
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Metallkontoristerna börjar väl tröttna på att frysa. Det kommer säkert tillbaka till våren när solen skiner och fåglarna kvittrar. Som sagts. Kampviljan för arbetarnas väl och ve, är i praktiken väldigt svag.J Jeppson skrev:
Tydligen inte bara i Svearike, är du ur form inte likt dig att ha så dålig koll😉Jonatan79 skrev:
Nattsvarta siffror för Tesla kommer från Tyskland: Minus 60 procent för januari 2025. Allt pekar på att Elon Musk får kunderna att vända Tesla ryggen i Europa.
https://www.privataaffarer.se/priva...a-siffror-tesla-forsaljningen-rasar-i-europa/
Tesla tappar fart, både när det gäller försäljning och aktiens värde. Nu varnar experterna att hela biljättens framtid hänger på en väldigt skör tråd.
https://www.dagensps.se/motor/tesla-kan-ga-i-konkurs/
Var det inte så att Tesla tappade i försäljning 2024 jämfört med året innan? I så fall inget litet trendbrott!
Redigerat:
Ja, ojoj, en hel månad eller två, hur ska det gå. Nu bara måste de teckna KA för att inte gå under....R Rejäl skrev:Tydligen inte bara i Svearike, är du ur form inte likt dig att ha så dålig koll😉
Nattsvarta siffror för Tesla kommer från Tyskland: Minus 60 procent för januari 2025. Allt pekar på att Elon Musk får kunderna att vända Tesla ryggen i Europa.
[länk]
Tesla tappar fart, både när det gäller försäljning och aktiens värde. Nu varnar experterna att hela biljättens framtid hänger på en väldigt skör tråd.
[länk]
Bilköp är irrationella känslostyrda välbehagsfyllda handlingar. Inga av mina nuvarande bilköp är ett resultat av logik. Istället är de i varierande grad penisförlängare, allihop. Så. Varför skulle just Teslaspekulanterna resonera annorlunda. Att en fackförening med mer pengar än förstånd satt snubbelben på sig själv är något jag tror väldigt få köpare bryr sig om. Värre kan det vara med företag so inte vill stöta sig med don Corleone. De kan utan vidare välja ett annat märke.R Rejäl skrev:
Redigerat:
Nu avskyr ju jag Metalls maffiafasoner, men jag börjar tro att @Rejäl har en point när det gäller Elons framfart just nu.
Är helt säker på att Tesla tappar fler kunder än de vinner på hans beteende, speciellt i Europa, i USA kanske de hängivna Trumpanhängarna tycker det är bra det han gör och kläcker ur sig, men de är ju å andra sidan inte den kärna av kundgrupper som köper elbil från Tesla eller andra för att rädda "klimaaatet".
Själv är jag kluven inför hans framfart, Sverige och många andra länder skulle också definitivt behöva ett Alexander-hugg för att slå sönder byråkratin och börja om.
Och det är väl väldigt uppenbart på just detta forum där trådarna haglar som behandlar myndigheters och kommuners övergrepp mot enskilda människor och lägger sig i allt från färg på fönster till snart sagt vilken skitsak som helst som du måste fråga om lov för.
Att just Trump blev vald är nog bara vanligt folks trötthet på att andra ska lägga sig i vilken bil du kör eller om du ska hissa regnbågsflaggan och gå i Paraden för att inte kallas homofob eller miljöbov.
Ett samhälle får/kan inte i längden styras av en högljudd minoritet som har en PK-media bakom sig, då kommer rekylen som den gjort i USA och en pendel kan ju politiskt tydligen aldrig stanna någorlunda på mitten utan slår häftigt när den väl slår över,
Jag känner en viss oro över vad det ska ta vägen, så just i Sverige kanske Metall vinner på Walkover men för restan av världen är det väldigt oskrivna kort för närvarande.
Är helt säker på att Tesla tappar fler kunder än de vinner på hans beteende, speciellt i Europa, i USA kanske de hängivna Trumpanhängarna tycker det är bra det han gör och kläcker ur sig, men de är ju å andra sidan inte den kärna av kundgrupper som köper elbil från Tesla eller andra för att rädda "klimaaatet".
Själv är jag kluven inför hans framfart, Sverige och många andra länder skulle också definitivt behöva ett Alexander-hugg för att slå sönder byråkratin och börja om.
Och det är väl väldigt uppenbart på just detta forum där trådarna haglar som behandlar myndigheters och kommuners övergrepp mot enskilda människor och lägger sig i allt från färg på fönster till snart sagt vilken skitsak som helst som du måste fråga om lov för.
Att just Trump blev vald är nog bara vanligt folks trötthet på att andra ska lägga sig i vilken bil du kör eller om du ska hissa regnbågsflaggan och gå i Paraden för att inte kallas homofob eller miljöbov.
Ett samhälle får/kan inte i längden styras av en högljudd minoritet som har en PK-media bakom sig, då kommer rekylen som den gjort i USA och en pendel kan ju politiskt tydligen aldrig stanna någorlunda på mitten utan slår häftigt när den väl slår över,
Jag känner en viss oro över vad det ska ta vägen, så just i Sverige kanske Metall vinner på Walkover men för restan av världen är det väldigt oskrivna kort för närvarande.
Vill någ tro att de flesta inte köper förlängare som du, men förstår att vissa behöver det där du inkluderas😉Intet skrev:
Ja Musk är inte så populär just nu inte i Europa i alla fall…Intet skrev:
Strejken i sig har någ inte så stor inverkan globalt även om det påverkar dom svenska siffrorna i viss mån så är någ Musk mer toxic så som han har raljerat!Intet skrev:
Fast när det gäller bilar är ju oftast kvalitén bäst sista modellåret, då har de haft några år på sig att fixa alla fel. Plus att man kan få bra rabatter då bilförsäljarna vill rensa allt det gamla innan nya modellen.C Cerb skrev:
En ny modell lär garanterat lida av massor av barnsjukdomar.
Fast sen beror det ju på vad man prioriterar. Vill man impa på grannarna så smäller säkert den nya modellen högre.