645 428 läst · 14 155 svar
645k läst
14,2k svar
Tesla och kollektivavtal
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Jag tycker tvärs om, för jag är övertygad om att de flesta som här visar tydliga faschistoida böjelser inte är vad de utger sig för att vara om vi diskuterade öga mot öga över ett glas öl (eller alkoholfritt alternativ) istället för anonymt, då det är lättare att ta ut svängarna när inget svar kan utkrävas. Ungefär som att tuta på bilen framför i en bilkö.Dan1891 skrev:
Redigerat:
Hobbysnickare
· Stockholm
· 239 inlägg
Funderat ett tag nu på om man känner sig till freds med sig själv att åka Tesla och i och med det stödja Trump
Redigerat:
Bra, då var det som jag trodde.H heimlaga skrev:
Du låter siner om sist pengarna styra dina val. Billiga prylar från den aggressiva diktaturen Kina går bra medans billig energi från den aggressiva diktaturen Ryssland går inte bra.
Några inlägg tidigare svarade jag på Rejäls fråga. Jag hade förvisso svarat på den tidigare, men tog den en gång till för honom. Så nu, bara för dig kommer den här igen. Håll till godo.H heimlaga skrev:
Jag angriper inte. Jag ifrågasätter däremot de som vräker ur sig floskler, som att Musk är Faschist. Vilket ingen hittills kunnat bevisa. En sak är att tro något utan bevis. Då är det uppenbart ett personligt tyckande utan större värde. En annan sak är det att veta att Musk är faschist. Då krävs lite mer än en videosnutt som inte säger något i frågan.Intet skrev:
Visst kan jag det. Som jag tidigare skrivit ett flertal gånger, ser jag upp till Musk. Nä, det var din omskrivning. Imponerad av hans förmåga att skapa någonting. Inte bara drömma om det utan verkligen få det gjort också. Som när USA sa att "inom 10 år skall vi ha landat på månen". Och sedan verkligen lyckades. Folk som inte bara snackar, utan förverkligar sina drömmar. De är Imponerande.
Det är dessa pöbelfasoner jag kritiserar.
Nöjd nu?
Skitprat. Du tycker om att måla ut mig som både ett och annat. Ofta tycks ditt syfte vara någon slags whataboutism för att få Ryssland att framstå i en bättre dager.Intet skrev:
Bra, då var det som jag trodde.
Du låter siner om sist pengarna styra dina val. Billiga prylar från den aggressiva diktaturen Kina går bra medans billig energi från den aggressiva diktaturen Ryssland går inte bra.
Några inlägg tidigare svarade jag på Rejäls fråga. Jag hade förvisso svarat på den tidigare, men tog den en gång till för honom. Så nu, bara för dig kommer den här igen. Håll till godo.
Jag angriper inte. Jag ifrågasätter däremot de som vräker ur sig floskler, som att Musk är Faschist. Vilket ingen hittills kunnat bevisa. En sak är att tro något utan bevis. Då är det uppenbart ett personligt tyckande utan större värde. En annan sak är det att veta att Musk är faschist. Då krävs lite mer än en videosnutt som inte säger något i frågan.
Det är dessa pöbelfasoner jag kritiserar.
Nöjd nu?
Billiga prylar från den aggressiva diktaturen Kina försöker jag undvika när det är möjligt. I allmänhet lyckas jag ganska bra men tyvärr går det inte helt med de pengarna och de leverantörerna som jag har tillgång till.
Energi från Ryssland försöker jag undvika men eftersom oljeprodukter handlas internationellt och en del kommer från Ryssland så är det tyvärr ibland litet ryssolja i bensinen och dieseln vi alla köper.
Att Muskvitj är nazist eller facist av något slag är väl ingen hemlighet. När man jämför hans handlingar och uttalanden med Hitlers och Mussolinis gäng är det helt uppenbart att han hör hemma där någonstans.
Fast själv tycker han antagligen att han försöker frälsa världen genom att ge alla förmånen att leva i ett sådant samhällssystem som han själv växte upp i. I den hårt högerstyrda apartheidstaten Sydafrika under Botha. Där endast en liten minoritet av befolkningen hade rösträtt och medborgerliga rättigheter.
Den där Putinvänliga whataboutismen är förövrigt en strategi som alla statsanställda propagandatroll i Ryssland håller på med. Vill du vinna trovärdighet skall du inte häva ur dig propagandafloskler och följa propagandastrategier som vi redan vet kommer direkt från Moskva.
Du målar ut dig så bra själv, helt utan hjälp från mig.H heimlaga skrev:
Vad jag tycker om stora stater som anfaller små, har jag redan förklarat åtskilliga gånger, även om det till synes inte gått hem hos den illitterata populasen som fortsätter sitt mantra, hellre än att försöka läsa innantill.
Jaså? Det är inte så uppenbart för mig och det framställer dig inte i så bra dager att komma med en massa generaliseringar som bevis mot en person vars namn du inte ens kan stava till. Du är kanske en liten smygfaschist ändå? Var inte rädd. Ut ur garderoben så finner du många vänner som anklagar folk de inte gillar. Så du kommer att befinna dig bland vänner.🥰H heimlaga skrev:
Mer gissningar.H heimlaga skrev:Fast själv tycker han antagligen att han försöker frälsa världen genom att ge alla förmånen att leva i ett sådant samhällssystem som han själv växte upp i. I den hårt högerstyrda apartheidstaten Sydafrika under Botha. Där endast en liten minoritet av befolkningen hade rösträtt och medborgerliga rättigheter.
Du är oersättbar i din transparenta retorik. Kul.H heimlaga skrev:
Alltså. Vad jag än säger som inte passar in i din inskränkta värld, är per definition att gå Rysslands ärenden! Rena Kafka! Du argumenterar väldigt fegt, men roligt, då du är så uppenbar. Tack för det.
Redigerat:
Och där visar det sig ju att kommunikatörerna gör mycket mer än att bara göra det som en hög chef lika gärna skulle kunna göra.D Dilato skrev:Re: kommunikatörer:
Staten har sett problemet
[länk]
Även kommunen med mest kommunikatörer per invånare verkar ha vaknat.
Malmö stads förvaltningar har flest anställda kommunikatörer per kommuninvånare av Sveriges storstäder. Moderaterna i staden vill halvera antalet för att istället satsa på socialsekreterare och lärare.
[länk]
Det där har redan avhandlats och kommunikatörer har många arbetsuppgifter.L lbgu skrev:En normal chef i offentlig sektor lägger garanterat mindre än 1% av sin arbetstid på att svara på frågor från journalister. Skulle tro att de flesta chefer normalt inte får en enda journalistfråga under ett år.
Sen måste ju även chefen prata med kommunikatören så kommunikatören vet vad som ska sägas då antagligen inte kommunikatören har koll på vad chefen har koll på. Så först ska de boka ett möte och gå igenom alla frågor journalisten kan tänkas ställa. Tar antagligen betydligt längre tid än att bara svara på journalistens frågor direkt.
Att ha en kommunikatör anställd för att svara på frågor en kompetent chef borde kunna svara på är givetvis ingen besparing.
Hur f.n ska man kunna bevisa en sån sak? Det enda "bevis" som skulle kunna framläggas vore väl en medlems-/partibok, men då kom väl vederbörande & påstod att den var förfalskad.Intet skrev: