645 428 läst · 14 155 svar
645k läst
14,2k svar
Tesla och kollektivavtal
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Fantastiskt hur man kan göra en höna av en fjäder, även om jag inte är förvånad.
När Elon i exalterat tillstånd sträcker högerarmen i luften blir det för hans motståndare genast en nazisthälsning, och en riktig nazihälsning ser inte ut så.
Den görs i enskild ställning och riktas rakt framåt.
Eller ska vi kanske som i Australien börja fängsla folk när de råkar hälsa på någon med rak högerarm?
Då gör vi exakt likadant som de som vi påstår oss bekämpa, fängslar personer med dunkla motiv för att tysta åsikter som inte passar, alltså dikaturiska metoder, men kör vi lite diktatur i ett västland som sägs vara demokratiskt är det väl ok antar jag..
Och när Putin attackerar Ukraina motiverar han det med att Ukraina har blivit nazistiskt, ska vi tro på Putin och börja hjälpa Ryssland istället för det påståendet är väl lika relevant som att påstå att Elon är nazist.
Och Elon är jag ingen större fan av längre, han har verkligen gått över gränsen med sin hybris och borde tas ner på jorden igen, men pengar ger makt, inte tu tal om den saken.
Och en Tesla blir det nog inte här heller om jag till äventyrs skulle få för mig att skaffa en renodlad elbil (osannolikt för närvarande)
När Elon i exalterat tillstånd sträcker högerarmen i luften blir det för hans motståndare genast en nazisthälsning, och en riktig nazihälsning ser inte ut så.
Eller ska vi kanske som i Australien börja fängsla folk när de råkar hälsa på någon med rak högerarm?
Då gör vi exakt likadant som de som vi påstår oss bekämpa, fängslar personer med dunkla motiv för att tysta åsikter som inte passar, alltså dikaturiska metoder, men kör vi lite diktatur i ett västland som sägs vara demokratiskt är det väl ok antar jag..
Och när Putin attackerar Ukraina motiverar han det med att Ukraina har blivit nazistiskt, ska vi tro på Putin och börja hjälpa Ryssland istället för det påståendet är väl lika relevant som att påstå att Elon är nazist.
Och Elon är jag ingen större fan av längre, han har verkligen gått över gränsen med sin hybris och borde tas ner på jorden igen, men pengar ger makt, inte tu tal om den saken.
Och en Tesla blir det nog inte här heller om jag till äventyrs skulle få för mig att skaffa en renodlad elbil (osannolikt för närvarande)
Det är vad det är, har du sett videon så ser du att det är svårt att snacka sig ur, vad Musk tänkte när han gjorde det får vi aldrig veta såklart. Däremot är det ju försvårande att han samtidigt är hängiven AfD-supporter och uppträder på deras konvent där han poängterar att de inte ska skämmas över sin historia, det blir liksom alldeles för mycket på en gång helt enkelt, tillsammans med en massa andra tokigheter så är bilden övertydlig.mikethebik skrev:
Fantastiskt hur man kan göra en höna av en fjäder, även om jag inte är förvånad.
Jadu, vissa har livlig fantasi och vill se och höra det ingen annan gör. Dina analyser delas märkligt nog av många på vänsterkanten som har Musk mfl som ”hatobjekt”.D djac skrev:Det är vad det är, har du sett videon så ser du att det är svårt att snacka sig ur, vad Musk tänkte när han gjorde det får vi aldrig veta såklart. Däremot är det ju försvårande att han samtidigt är hängiven AfD-supporter och uppträder på deras konvent där han poängterar att de inte ska skämmas över sin historia, det blir liksom alldeles för mycket på en gång helt enkelt, tillsammans med en massa andra tokigheter så är bilden övertydlig.
Det går inte att snacka sig ur att han gjorde en gest men fortfarande fruktansvärt överdrivet att göra det till en renodlad nazihälsning, hade han gjort likadant på ett AfD- möte kanske jag också tänkt i de banorna, men nu är det mest ett sätt att misskreditera.D djac skrev:Det är vad det är, har du sett videon så ser du att det är svårt att snacka sig ur, vad Musk tänkte när han gjorde det får vi aldrig veta såklart. Däremot är det ju försvårande att han samtidigt är hängiven AfD-supporter och uppträder på deras konvent där han poängterar att de inte ska skämmas över sin historia, det blir liksom alldeles för mycket på en gång helt enkelt, tillsammans med en massa andra tokigheter så är bilden övertydlig.
Och det hade inget sammanhang med det han sa.
Ska vi börja på det sättet sitter du nog själv pyrt till liksom de flesta av oss andra som garanterat hälsat eller viftat på lika sätt många gånger.
Sen att han blivit konstigare och konstigare med åren är ett annat ämne.
Är alla som stödjer Afs eller SD nazister förresten?mikethebik skrev:
Det går inte att snacka sig ur att han gjorde en gest men fortfarande fruktansvärt överdrivet att göra det till en renodlad nazihälsning, hade han gjort likadant på ett AfD- möte kanske jag också tänkt i de banorna, men nu är det mest ett sätt att misskreditera.
Ska vi börja på det sättet sitter du nog själv pyrt till liksom de flesta av oss andra som garanterat hälsat eller viftat på lika sätt många gånger.
Verktygstokig
· Estocolmo
· 926 inlägg
Jag håller med om att lyfta handen i sig inte kan klandras men det finns enkla tankelekar man kan göra för att testa rimligheten i såna tankar, det är en välkänd hälsning, så långt kan nog alla vara överens, så ingen människa kan påstå att de inte är medvetna om laddningen, även om utförandet kanske inte var perfekt men heller inte det sämsta man sett.mikethebik skrev:
Det går inte att snacka sig ur att han gjorde en gest men fortfarande fruktansvärt överdrivet att göra det till en renodlad nazihälsning, hade han gjort likadant på ett AfD- möte kanske jag också tänkt i de banorna, men nu är det mest ett sätt att misskreditera.
Då får man ju titta på sammanhanget, han stod ju inte direkt i duschen och skötte armhålan, för strax efter den sfären så börjar problemen. Hälsar du dina arbetskamrater så så kommer det att bli en reaktion, golfgänget på söndagsmorgonen samma sak, bilfirman när du är glad över dina nya finbil, också problem. Kanske inte stora problem ännu men ändå höjs det ögonbryn.
Sen snabbspolar vi hela vägen genom offentligheten till scenen i samband med att USAs president svärs in, jag skulle säga att ett tydligare, och värre, sammanhang nog är svårt att hitta, om man nu inte avser att skicka en signal alltså. Mycket kan man säga om Musk men att påstå att han inte känner till hälsningen eller inte vet var han är och därför upprepat använder den håller helt enkelt inte, så nersläckt är han inte kognitivt.
Redigerat:
Och därför ska vi börja misskreditera eller ännu hellre bötfälla eller fängsla dem som hälsar med en rak lyft högerarm, väldigt demokratiskt, tolerant och inkluderande, eller hur?
Min son som studerat historia 5 år i Uppsala hade en diskussion med sin flickvän om vid vilket gradtal på den lyfta högerarmen vid hälsning man övergår från en vanlig normal människa till en vedervärdig nazist som borde fängslas, inte för vad man säger utan för vad tolkare av din gest bestämmer.
Ett underbart samhälle likvärdigt med det underbara samhället i 30-40-talets Tyskland där samma sätt att se på människor praktiserades men inverterat.
'Det var inte ok då och inte ok nu.
Ett underbart samhälle likvärdigt med det underbara samhället i 30-40-talets Tyskland där samma sätt att se på människor praktiserades men inverterat.
'Det var inte ok då och inte ok nu.
Tillbaka till ämnet, varför tror du att facket valt just Tesla till fiende nr 1 och laddat alla kanoner, en slump?mikethebik skrev:
Det finns länder där Musk hade bötfällts, i Sverige gör vi inte det.mikethebik skrev:
Gällande misskrediteringen så ser jag nog det så, genom att använda en sådan hälsning, speciellt i politiska sammanhang, så misskrediterar man nog sig själv i de flestas ögon, visst finns det anhängare men de är nog i fåtal.
Naturligtvis, ursäkta min obligatoriska ByggaHus-avvikning men jag har fortfarande Musk i tråden.Jonatan79 skrev:
Ja, varför just Tesla?
Kanske för att fackets hybris att vara störst, bäst och allenarådande bäst manifesteras med en seger över en liknande person som de själva?
Bara ens tanken och det faktum att det görs i vissa länder är vidrigt.D djac skrev:
Att fängsla eller bötfälla någon för en gest eller åsikt är långt utanför en rättsstat.
Vi kritiserar ju med rätta Putin och vad han gör med kritiker men när vi själva gör samma sak är det ok, sicket hyckleri!
Och jag själv avskyr just Hitler-Tysklands illgärningar mot judar, oliktänkande, färgade och andra enligt dem misshagliga personer, men att sätta samma sak i system här är ännu värre.
Men men, människan förändras aldrig, åtminstone inte till det bättre.
Världen är full av nyttiga idioter som med glädje greppar högafflarna för att fördriva de oliktänkande.mikethebik skrev:
Bara ens tanken och det faktum att det görs i vissa länder är vidrigt.
Att fängsla eller bötfälla någon för en gest eller åsikt är långt utanför en rättsstat.
Vi kritiserar ju med rätta Putin och vad han gör med kritiker men när vi själva gör samma sak är det ok, sicket hyckleri!
Och jag själv avskyr just Hitler-Tysklands illgärningar mot judar, oliktänkande, färgade och andra enligt dem misshagliga personer, men att sätta samma sak i system här är ännu värre.
Men men, människan förändras aldrig, åtminstone inte till det bättre.