645 428 läst · 14 155 svar
645k läst
14,2k svar
Tesla och kollektivavtal
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Du raljerar som vanligt!Intet skrev:
Kan du svara på vad det är som du ser upp till hos Musk vad är det han har som får dig att försvara honom och alltid angripa dem som inte gillar hans åsikter och uttalanden???
En normal chef i offentlig sektor lägger garanterat mindre än 1% av sin arbetstid på att svara på frågor från journalister. Skulle tro att de flesta chefer normalt inte får en enda journalistfråga under ett år.BirgitS skrev:
Sen måste ju även chefen prata med kommunikatören så kommunikatören vet vad som ska sägas då antagligen inte kommunikatören har koll på vad chefen har koll på. Så först ska de boka ett möte och gå igenom alla frågor journalisten kan tänkas ställa. Tar antagligen betydligt längre tid än att bara svara på journalistens frågor direkt.
Att ha en kommunikatör anställd för att svara på frågor en kompetent chef borde kunna svara på är givetvis ingen besparing.
Det oroande är att jag tror inte du skojar.H heimlaga skrev:
Vilka klisterlappar sätter du på dina Kinesiska komponenter? -"Jag älskar diktaturer!" Har jag rätt?😃
Du verkar upphängd på att det måste fungera med någon sorts rangordning på hur folk reagerar, så är det inte.Intet skrev:
Att världens rikaste person kommer ut är en häpnadsväckande nyhet och får motsvarande uppmärksamhet.
Att sen som exempel förbränningsmotorkollektivet, köttätarna, flygresenärerna, som ställer till med mycket mer skada, inte varje dag uppmärksammas på samma sätt beror nog på att det är så vanligt att det tappat i nyhetsvärde.
Det finurliga är att det är fritt att reagera och engagera sig i det man vill, på så sätt uppmärksammas många frågor parallellt, det är toppen!
Kan du svara på vad det är som du ser upp till hos Musk vad är det han har som får dig att försvara honom och alltid angripa dem som inte gillar hans åsikter och uttalanden???Intet skrev:
Visst kan jag det. Som jag tidigare skrivit ett flertal gånger, ser jag upp till Musk. Nä, det var din omskrivning. Imponerad av hans förmåga att skapa någonting. Inte bara drömma om det utan verkligen få det gjort också. Som när USA sa att "inom 10 år skall vi ha landat på månen". Och sedan verkligen lyckades. Folk som inte bara snackar, utan förverkligar sina drömmar. De är Imponerande.R Rejäl skrev:
Jag angriper inte. Jag ifrågasätter påståenden som ovan, om Open AI. -Hur vet han att det skulle vara dåligt ifall det såldes till Musk? Ingen analys av nuvarande ägare eller hur försämringen skulle uppstå? Vad skulle resultatet bli?
Men, nä. Ingenting! Musk är helt enkelt kass. Punkt slut.
Sådant resonemang fungerar utmärkt i en liten skara likasinnade men inte alls i ett publikt forum där ett minimikrav är att kunna motivera sitt påstående eller säga att det bara är en gissning.
Kan tillägga för de som så gärna vill missförstå. Det gäller till exempel inte dansken med U-båten eller Anders Englund eller någon annan som bara vill skapa död och elende.
Men han har helt andra sidor med som inte är bra hos en som får mer makt därav så anser jag och många att ju mindre makt Musk har desto bättre..Intet skrev:
Visst kan jag det. Som jag tidigare skrivit ett flertal gånger, ser jag upp till Musk. Nä, det var din omskrivning. Imponerad av hans förmåga att skapa någonting. Inte bara drömma om det utan verkligen få det gjort också. Som när USA sa att "inom 10 år skall vi ha landat på månen". Och sedan verkligen lyckades. Folk som inte bara snackar, utan förverkligar sina drömmar. De är Imponerande.
Har ju svarat på det att det har med Musk ideologi och beteenden att göra..Intet skrev:
Det är ju där dina synpunkter hör hemma håller med till hundra 💯Intet skrev:
Detta fattar jag inte överhuvudtaget vad du menar med?Intet skrev:
Du har inte en susning om vilka "sidor" nuvarande ägare har! Ändå vet du att de är bättre än Musk! Intressant debatteknik!R Rejäl skrev:
Är du verkligen så insatt I hans "idiologi", eller sväljer du bara det som passar din förutfattade mening? Jag är intresserad av hur du fått denna insikt, för själv vet jag bara vad andra påstår om honom. Skvaller, med andra ord.R Rejäl skrev:
Du har alltså inte en susning?R Rejäl skrev:
Eftersom jag inte alltid följer med den allmänna strömmen om vad som är rätt och fel, får jag ibland kommentarer av skribenter vars läsförmåga är högst varierande. Skriver jag att kriget i Ukraina ser ut att ta slut snart, dröjer det inte länge innan någon tillfälligt illitterat skribent svarar -"Och de bortförda barnen! ... osv.R Rejäl skrev:
Vad vet du om det? Det är ganska allmänt känt om Musk beteenden, hade Sam Altman betet sig lika illa så hade det belysts i media med men vad jag har läst saknar han radikala sidor..Intet skrev:
Beklagligt att du gång på gång slår ned på dina meningsmotståndare på detta sätt!
Är det skvaller när han röker på i TV, är det skvaller när han gör Nazist hälsningar i TV..Intet skrev:
Det är sällan bra för samhällen när enstaka företagsledare får för mycket makt. Speciellt Musk i o med hans annorlunda ideologier och avvikande beteenden..
Självklart inte bara naiva lilla du som återigen tror dig kunna trycka ned din meningsmotståndare!
Du är ju på något sätt skadad när det gäller dessa saker och krig o död!Intet skrev:
Eftersom jag inte alltid följer med den allmänna strömmen om vad som är rätt och fel, får jag ibland kommentarer av skribenter vars läsförmåga är högst varierande. Skriver jag att kriget i Ukraina ser ut att ta slut snart, dröjer det inte länge innan någon tillfälligt illitterat skribent svarar -"Och de bortförda barnen! ... osv.
Ta det med dom som skriver om det för det är inte jag!
Redigerat:
Du har flera gånger framfört att du hellre kämpar mot kinesiska komponenter, hur för du den kampen och på vilka grunder?Intet skrev:
Vad man tycker om tex Musk är ju personligt och kan men behöver inte sammanfalla med dina värderingar angående kinesisk elektronik, som du paradoxalt nog bevisligen är stor användare av.
Jag tillhör den förkrossande majoriteten som ser tillbaka på Tyskland under andra världskriget med avsmak och avsky, Musks flörtande med den epoken och de krafter som idag försöker dra samhällen tillbaks till detta väcker därför anstöt hos mig och många andra.
Efter hand som kejsaren blir naken så faller väl också bilden av honom och effekten av honom i de bolag han är engagerad i, det är kanske mer trots än på grund av Musk som succen har kunnat hända. Tittar vi på Twitter, X, så ligger väl beskrivningen katastrof närmare till hands tex.
Klickbaitrubriken får väl många av oss att tänka karln är galen.R Rejäl skrev:
Nu vill Musk köpa OpenAI/ChatGPT?!
Men varför?
Juridiskt/skattemässigt är OpenAi en icke vinstdrivande välgörenhetsorganisation som ska "forska" om AI.
Nja, här blev det svårt att välja sida.The sudden success of ChatGPT two years ago brought worldwide fame and a new revenue stream to OpenAI and also heightened the internal battles over the future of the organization and the advanced AI it was trying to develop. Its nonprofit board fired Altman in late 2023. He came back days later with a new board.
Vem har ädlaste motiven?
https://time.com/7216469/elon-musk-buy-openai-sam-altman/
Jag anser att han är smått galen och är inte ensam i det, han har många avvikande icke normala sätt/ beteenden..blackarrow skrev:
Ja undrar om det har något med Trumps uttalanden att göra?blackarrow skrev:
Altman vill stöpa om bolaget från en mer ideell inriktning – med ursprungsambitionen att skapa en öppen teknikkälla som inte styrs av lönsamhetskrav – till ett vinstdrivande företag, vilket Musk inte villblackarrow skrev:
Har du några källor som visar avvikande beteenden om Altman, för jag har inte läst något om sådan så för mig är det ingett svårt..blackarrow skrev:
Det finns nog många skäl till hans bud men om han kan lägga fingrarna på OpenAI och omvandla den till en mörk konspirationsteoretisk omvändningsmaskin så är det helt klart ett steg ytterligare i en mycket farlig riktning.blackarrow skrev:
Du får se upp så att Elon inte smyger in nazistisk mjukvara vid nästa uppdatering av ditt åkdon!D djac skrev: