646 475 läst · 14 155 svar
646k läst
14,2k svar
Tesla och kollektivavtal
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Det kan jag inte svara på men finansbranschen är mycket van vid att göra analyser, de får bra betalt, har de allra största resurserna och de får mycket stryk av sina kunder när de gör fel.P pmd skrev:
Sen är detta nog inte bättre än annan kunskap, den gäller 100% fram till den blir motbevisad men det är vi vana vid så här långt in i upplysningen.
Tesla producerar bilar, de har ingen annan ingång för stöd än genom bilköpsstöd, de som köper en Tesla ger samtidigt finansiellt stöd iaf.O skrev:
Ja men det är väl alldeles uppenbart, om jag hade ägt en fabrik och de har svårt att hinna producera i tillräcklig takt eftersom vi hade obemannade stationer, så hade inte jag löst det på Region-vis, dvs sagt upp ännu en i fabriken och anställt en kommunikatör som skulle omskriva arbetsbristen i fabriken till något positivt.D Dilato skrev:Re: kommunikatörer:
Staten har sett problemet
[länk]
Även kommunen med mest kommunikatörer per invånare verkar ha vaknat.
Malmö stads förvaltningar har flest anställda kommunikatörer per kommuninvånare av Sveriges storstäder. Moderaterna i staden vill halvera antalet för att istället satsa på socialsekreterare och lärare.
[länk]
Ja, det kan jag säga, om någon som titulerar sig kommunikatör varit nära Region Skånes webplatser så bör denne av branschorganisationen, facket och dennes anhöriga snabbt avtituleras och skickas tillbaks till sexårsverksamheten för att göra om skolningen från början, skjuts iväg!P pmd skrev:
Det är ett enkelt val som ni Teslaägare har. Antingen se till att det blir allmänt känt att ni köpte bilen före Muskvitj blev politisk till exempel genom en lämplig klisterlapp på bilen eller så får ni leva med att bli betraktade som nazister.
Viktig diskussion, jag har ju alltid sett ner på SD-are och andra som är snabba med att ta på sig offerkoftan men nu verkar jag ha hamnat i en sådan situation. Tillber absolut inte det nya auktoritära, fascistiska men kör en Tesla, vad ska man ta sig till! 😱H heimlaga skrev:
Det verkar inte helt lätt att sälja till hyggligt pris heller, Musk verkar ha sabbat både nybils och begagnatförsäljningen.
Tänk på det när ni ser en Teslaförare, generalisera inte, det kan bara vara en teknikintresserad, behöver inte vara en nazist.
Jaså, man ska inte bränna upp åkdonet eller rita ett par hakkors på den?D djac skrev:Viktig diskussion, jag har ju alltid sett ner på SD-are och andra som är snabba med att ta på sig offerkoftan men nu verkar jag ha hamnat i en sådan situation. Tillber absolut inte det nya auktoritära, fascistiska men kör en Tesla, vad ska man ta sig till! 😱
Det verkar inte helt lätt att sälja till hyggligt pris heller, Musk verkar ha sabbat både nybils och begagnatförsäljningen.
Tänk på det när ni ser en Teslaförare, generalisera inte, det kan bara vara en teknikintresserad, behöver inte vara en nazist.
Ja. Och än bättre som jag redan föreslagit.P pmd skrev:
Djac och Musk! -Radarparet! Den dynamiska duon!
Likt Hannibal Heys och kid Curry, Helan och Halvan, Butch Kassedy och the Sundance kid, Jan and Dean, Åsanisse ock Klabbarparn, van Helsing och Vlad tepes, Hasse och Tage, Chips O'Toole and Randy Bentvick.