646 475 läst · 14 155 svar
646k läst
14,2k svar
Tesla och kollektivavtal
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Det är inte en fråga som det går att svara ja eller nej på rakt av.BirgitS skrev:
Nu var det ju inte det som diskuterades utan om det var effektivt ur ett ekonomiskt perspektiv om en hög (dyr) chef pratar med 10 journalister var för sig eller om en mycket billigare kommunikatör gör det och sen pratar med chefen under betydligt kortare tid än den tid som 10 journalister skulle ha behövt.
Jag har nyligen haft anledning att leta information på just webbplatser för ett par sjukhus, och det finns stor förbättringspotential.BirgitS skrev:
Ja, då flydde de tappra Svenskarna så fort de såg ryssen. Han behövde inte ens säga -Bu! 😎P pmd skrev:
Men, nu när våra tappra mannar är HBTQI+sertifierade vankas det andra bullar om lede fi ger sig i kast med en självmordsmanöver.
Hur tror du att Sverige blev så stort?P pmd skrev:
Lustigt att historien beskrivs så olika, bara för att passa in i den egna världsbilden.
Det är tyvärr så att prioritet 1 är närvaro, medan effektiv u-hjälp är prioritet 2. Om man inte är närvarande kommer någon med sämre moral att ta ens plats.Intet skrev:
Problemed med Muskolini är att han demonterar en stormakts förmåga att agera i omvärlden. En stormakt somL lbgu skrev:
till största delen står på vår sida. USAs närvaro i världen kommer att ersättas av mycket sämre makter, stora som små.
Musk var med och grundade Open AI, men lämnade bolaget efter några år. I samband med att han lämnade bolaget föreslog han att han skulle ta över det. Musk stämde Open AI förra året också för att han tyckte att bolaget inte gjorde vad det hade lovat i början.R Rejäl skrev:
Svag koppling till IF Metall-blockaden: Jag tror inte att Musk har tid att ägna sig åt den arbetsrättsliga konflikten i pyttelandet Sverige. Det får nog den lokala Teslaledningen hantera.
Njae, riktigt så gick det inte till. Ryssland var allierat med Frankrike och Sverige fick ingen hjälp när ryssarna anföll.Intet skrev:
Två år senare inledde Napoleon invasionen av Ryssland. Hm, nånting liknande hände visst cirka 130 år senare, men då var Finland ett självständigt land, och bättre förberett på ett ryskt anfall.
Sverige är inte speciellt stort. Titta på en jordglob och jämför med Ryssland.Intet skrev:
Ryssland är den sista stora europeiska kolonialmakten och har inga planer på att ge upp sin imperialism.
Förutom alla punkter du räknar upp har många köpt ett åkdon av Tesla för att supporta.O skrev:
Förlåt min okunnighet.🤔
Exakt vad menar du för något "stöd" till Tesla?
Om vi bortser från tyckanden, personliga analyser och inlägg på div forum. Jag tänker bortsett från alla de som ungefär som en fotbollspublik hemma i soffan ("stöder"?) hejar på det ena eller andra laget utan någon annan orsak än något i stil med att "vara AIK:are".
Vad är det många har gjort rent konkret för att "stödja" Tesla?