647 291 läst · 14 155 svar
647k läst
14,2k svar
Tesla och kollektivavtal
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Ok, varför nämner du det, nu går Teslas försäljning ner och det borde ägarna reagera på, oerhört enkelt?L lbgu skrev:Frågan är väl om bilkunder i någon större utsträckning bryr sig om bilföretagets lednings värderingar?
Hade folk brytt sig om sådana saker hade knappast Volvo sålt en massa bilar i Sverige. Det var ju inte precis så att Volvos försäljning störtdök när kinesiska staten fick kontroll över bolaget. Och jag har svårt att tro att några volvokunder har missat vem som kontrollerar Volvo.
Kinesiska kommunistpartiet är ansvarig för saker som får Elon att verka vara en söndagsskolepojke i jämförelse. Idag stödjer de t.ex. Putin.
Men det blev väl inga konsekvenser när kineserna köpte Volvo. Folk köpte väl Volvo lika gärna då som innan.R Rejäl skrev:
Menar du att det är värre ifall Tesla skulle äga Volvo än att det som nu kontrolleras av kinesiska kommunistpartiet?
"I paritet med"? Betyder det att om Teslaförsäljningen sjunker med 28% beror det på att Musk blivit 28% Faschist.?K kortis skrev:
Det är också stora demonstrationer på många håll i mellan och sydeuropa mot Ukrainastödet. Men det visas naturligtvis inte på SVT, så därför känner du inte till det.K kortis skrev:
Det talar ju om hur desperata facken är när de till sist upptäckt att det tilltänkta mobboffret inte bara ger sig, utan dessutom med framgång kämpar emot. Skall bli intressant att se vilka kollektivanslutna tredjepartsföretag som denna gång tvingas sparka fackanslutna arrbetare när jobben sinar.K kortis skrev:
Knappast troligt.K kortis skrev:
Varför det?K kortis skrev:
Jag frågade mig bara om anledningen. Du tror att nedgången beror på VD/huvudägare, jag menar bara att folk inte verkar bry sig om det.D djac skrev:
En enkel fråga. Vad är enligt dig mest problematiskt? Att Elon kontrollerar ett bilföretag eller att kinesiska kommunistpartiet kontrollerar det?
Problemet är att försäljningen går ner pga VDs agerande, då bör VD bytas.L lbgu skrev:
Enligt dem själva, 75% är direkt medicinsk personal..mikethebik skrev:
Hur många av dem jobbar med det som är väsentligt på den arbetsplatsen, dvs vårdar och handhar patienter, och hur många sysslar med saker som i grunden är oväsentliga och endast är en kostnad och byråkratiskt mumbo-jumbo?
Jag förväntar mig inget svar eftersom varken du eller någon annan antagligen kan ge det, men av dessa 16 000! är det nog mycket slack som kostar massor utan att ge något tillbaka till grunden till att de finns där, patienterna.
https://www.karolinska.se/om-oss/fakta-om-sjukhuset/