654 577 läst · 14 155 svar
655k läst
14,2k svar
Tesla och kollektivavtal
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Måste vara jobbigt att hela tiden kolla upp tillverkarens ledningsgrupp och vart de står i allt.
Köpte precis en Siemens vitvara men var varken vart den är gjord, hur ledningen ser ut, vart de betalar skatt eller vad VD tycker om politik eller om man ska befolka mars.
Någonting säger mig att många personer som varit delaktiga innan den nådde tomtgräns är utan kollektivavtal.
Köpte precis en Siemens vitvara men var varken vart den är gjord, hur ledningen ser ut, vart de betalar skatt eller vad VD tycker om politik eller om man ska befolka mars.
Någonting säger mig att många personer som varit delaktiga innan den nådde tomtgräns är utan kollektivavtal.
Nazistkramare och Putinälskare! 😁P Pligg85 skrev:Måste vara jobbigt att hela tiden kolla upp tillverkarens ledningsgrupp och vart de står i allt.
Skäms du inte när du stöttar ett antidemokratiskt och människofientligt bolag?😆
"Under andra världskriget kom över 50 000 tvångsarbetare att arbeta i Siemens fabriker. De arbetare som inte orkade med det hårda arbetet skickades till koncentrationsläger. "
Det görP Pligg85 skrev:Måste vara jobbigt att hela tiden kolla upp tillverkarens ledningsgrupp och vart de står i allt.
Ingen har frågatR Rejäl skrev:
Som byggarbetsplatser ett jävla liv mellan 07.00-09.00 sedan är det dödstystmikethebik skrev:
Hur många av dem jobbar med det som är väsentligt på den arbetsplatsen, dvs vårdar och handhar patienter, och hur många sysslar med saker som i grunden är oväsentliga och endast är en kostnad och byråkratiskt mumbo-jumbo?
Jag förväntar mig inget svar eftersom varken du eller någon annan antagligen kan ge det, men av dessa 16 000! är det nog mycket slack som kostar massor utan att ge något tillbaka till grunden till att de finns där, patienterna.
Aha, du är ute efter någon slags barnatrorättvisa, så funkar det inte riktigt, livet är inte rättvist.L lbgu skrev:
Nu är Musks agerande väldigt publikt och i aktuella sammanhang där många ser och rapporterar om det, då kan man säga att handlingarna multipliceras med detta. Du har rätt i att det finns många människor, företag och länder som gör dåliga saker och att uppmärksamheten ofta inte fördelas helt rättvist men jag tänkte att alla redan hade upptäckt att det är så världen är.
Att försöka använda det som en del gör här kallas whataboutism och är också väldigt barnsligt btw.
Och under franska revolutionen etc etc. Blir det inte lite larvigt det därIntet skrev: