644 880 läst · 14 155 svar
645k läst
14,2k svar
Tesla och kollektivavtal
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Har inte funderat på det, mina känslor för att värna nazisters rätt i samhället är ganska svala.mikethebik skrev:
Bara ens tanken och det faktum att det görs i vissa länder är vidrigt.
Att fängsla eller bötfälla någon för en gest eller åsikt är långt utanför en rättsstat.
Vi kritiserar ju med rätta Putin och vad han gör med kritiker men när vi själva gör samma sak är det ok, sicket hyckleri!
Och jag själv avskyr just Hitler-Tysklands illgärningar mot judar, oliktänkande, färgade och andra enligt dem misshagliga personer, men att sätta samma sak i system här är ännu värre.
Men men, människan förändras aldrig, åtminstone inte till det bättre.
Nej, men man kan nog se dem som "nyttiga idioter" som inte förstår/bryr sig om vad deras resp partier vill.Jonatan79 skrev:
Både SD & Afd är ju rätt tydliga i sina partiprogram om att det inte är västlig normal demokrati/åsikts-/religionsfrihet de eftersträvar. Vilket vid upprepade ggr tydliggjorde av ledande partiföreträdare.
Det räcker med att konstatera att du köpte din Tesla före Dogedeparementet kom igång så är du fri.D djac skrev:Viktig diskussion, jag har ju alltid sett ner på SD-are och andra som är snabba med att ta på sig offerkoftan men nu verkar jag ha hamnat i en sådan situation. Tillber absolut inte det nya auktoritära, fascistiska men kör en Tesla, vad ska man ta sig till! 😱
Det verkar inte helt lätt att sälja till hyggligt pris heller, Musk verkar ha sabbat både nybils och begagnatförsäljningen.
Tänk på det när ni ser en Teslaförare, generalisera inte, det kan bara vara en teknikintresserad, behöver inte vara en nazist.
Var kan jag läsa om detta i SD’s partiprogram? Ska bli spännande att se…L lat skrev:
Jag köper kinesiskt bara när det inte finns något tillgängligt eller ekonomiskt överkomligt alternativ.Intet skrev:
Jag upprepar Rejäls fråga:
Kan du svara på vad det är som du ser upp till hos Musk vad är det han har som får dig att försvara honom och alltid angripa dem som inte gillar hans åsikter och uttalanden???
Som sagt, nassarnas illgärningar ska vi med rätta angripa, men inte angripa dem som gör en gest som är upp till betraktaren att avgöra om den är misshaglig eller ej.D djac skrev:
Finge jag bestämma skulle kommunismen/vänstern och nazismen likabehandlas som de ruttna grenar på samma träd de är, och de suger näring ur samma rotsystem.
Dock har ju vänstern lite frisedel för sina missgärningar.
Och för att inte slira iväg alltför mycket från Tesla så gillar jag att vänsterfacket med sina diktatorfasoner får lite pisk av någon som nog inte röstar vänster.
Om nu inte Trump är i vänsterfacket, tveksamt.
Jo här är en längre artikel om Alice Weidel, AfDmikethebik skrev:
Som sagt, nassarnas illgärningar ska vi med rätta angripa, men inte angripa dem som gör en gest som är upp till betraktaren att avgöra om den är misshaglig eller ej.
Finge jag bestämma skulle kommunismen/vänstern och nazismen likabehandlas som de ruttna grenar på samma träd de är, och de suger näring ur samma rotsystem.
Och för att inte slira iväg alltför mycket från Tesla så gillar jag att vänsterfacket med sina diktatorfasoner får lite pisk av någon som nog inte röstar vänster.
Samt om Muskens inspel, "Does that sound like Hitler? Give me a break!" osv
https://www.euractiv.com/section/politics/news/germanys-far-right-gamble-alice-for-deutschland/
Nu tror jag att CDU/CSU samt S bildar deras nya regering eftersom de inte har block som stör.
https://www.politico.eu/europe-poll-of-polls/germany/
Men klart viktigt val!
Jag är inte så mycket för whataoutism, även om det är poppis, alla får stå för sig så att säga och som sagt så är mina lustar att stå upp för nazisternas rätt i Sverige iskalla. Det hindrar inte att jag personligen känner likadant för de som jobbar för och propagerar för dagens angripare Putin och Ryssland, de ser jag också som fiender.mikethebik skrev:
Som sagt, nassarnas illgärningar ska vi med rätta angripa, men inte angripa dem som gör en gest som är upp till betraktaren att avgöra om den är misshaglig eller ej.
Sagt av företrädaren Jomshof, som förhoppningsvis vet var partiet står...?Jonatan79 skrev:
”Jag håller med om att vi behöver en 'bredare dialog', en dialog om hur vi demokratiserar den muslimska världen. Eller varför inte en dialog om islam, denna antidemokratiska, våldsförespråkande och kvinnofientliga religion/ideologi, grundad av krigsherren, massmördaren, slavhandlaren och rövaren Muhammed”, skriver han."
Jomshof står fast vid uttalandet: ”Ja, islam är en avskyvärd religion"
Men, i övrigt svarar jag som du & @Intet brukar göra, du får väl läsa själv och skapa din egen uppfattning.
Ni är ju duktiga på att byta ämne, ställa motfrågor osv, men svar ger ni aldrig...
Jag frågade dig men du ljög bara rakt upp och ner! Tack för svar. Om du ska ljuga ska du se till att det inte går att syna bluffen nästa gång...L lat skrev:Sagt av företrädaren Jomshof, som förhoppningsvis vet var partiet står...?
”Jag håller med om att vi behöver en 'bredare dialog', en dialog om hur vi demokratiserar den muslimska världen. Eller varför inte en dialog om islam, denna antidemokratiska, våldsförespråkande och kvinnofientliga religion/ideologi, grundad av krigsherren, massmördaren, slavhandlaren och rövaren Muhammed”, skriver han."
Jomshof står fast vid uttalandet: ”Ja, islam är en avskyvärd religion"
Men, i övrigt svarar jag som du & @Intet brukar göra, du får väl läsa själv och skapa din egen uppfattning.
Ni är ju duktiga på att byta ämne, ställa motfrågor osv, men svar ger ni aldrig...
Nu vet jag inte vad man kallar en sån som du, så fula begrepp har jag inte fått lära mig eftersom jag inte umgås med såna människor.Jonatan79 skrev:
Utdrag ur SD' s partiprogram som ju säger en del om vad de tycker om religionsfrihet
"ör att kunna förhålla sig strikt religiöst neutral skulle staten behöva fjärma en betydande del av det svenska kulturarvet ifrån de offentliga verksamheterna och det offentliga rummet och detta är ingenting som Sverigedemokraterna ser som önskvärt. Kristendomen bör i kraft av sin historia tillåtas att inneha en särställning i förhållande till andra religioner i Sverige.
Islam och i synnerhet dess starka politiska och fundamentalistiska gren är enligt Sverigedemokraternas uppfattning den religiösa åskådning som visat sig ha svårast att harmoniskt samexistera med den svenska och västerländska kulturen. Islamismens inflytande på det svenska samhället bör därför i största möjliga utsträckning motverkas och invandringen från muslimska länder med starka inslag av fundamentalism bör vara mycket starkt begränsad."
Här skiljer vi inte på person & person utan kommer du ifrån Iran så är du fundamentalist, punkt slut
"På samma sätt som vi betraktar könstillhörighet som någonting nedärvt hos de flesta människor betraktar vi även den sexuella läggningen som en medfödd egenskap hos de flesta individer. Vi motsätter oss därmed de läror som hävdar att den sexuella läggningen endast är en social konstruktion."
Och här så erkänns ju de mänskliga rättigheterna fullt ut?
Men som sagt, du är en sån där som inte orkar ta reda på nåt själv.
Faktum är att du verkar vara urmodelen för nån som är upplärd av Putins trollfabriker.
Svara inte på nåt, så tvivel, byt ämne.
Jag föreslår att du läser på själv.
Du hade inte ett enda rätt i dina gissningar tyvärr. Jag har aldrig röstat på SD och kommer aldrig göra. Det är sådana som du som driver på klyftorna och är en av anledningar till att SD är så stora idag, bra jobbat kamrat!L lat skrev:Nu vet jag inte vad man kallar en sån som du, så fula begrepp har jag inte fått lära mig eftersom jag inte umgås med såna människor.
Utdrag ur SD' s partiprogram som ju säger en del om vad de tycker om religionsfrihet
"ör att kunna förhålla sig strikt religiöst neutral skulle staten behöva fjärma en betydande del av det svenska kulturarvet ifrån de offentliga verksamheterna och det offentliga rummet och detta är ingenting som Sverigedemokraterna ser som önskvärt. Kristendomen bör i kraft av sin historia tillåtas att inneha en särställning i förhållande till andra religioner i Sverige.
Islam och i synnerhet dess starka politiska och fundamentalistiska gren är enligt Sverigedemokraternas uppfattning den religiösa åskådning som visat sig ha svårast att harmoniskt samexistera med den svenska och västerländska kulturen. Islamismens inflytande på det svenska samhället bör därför i största möjliga utsträckning motverkas och invandringen från muslimska länder med starka inslag av fundamentalism bör vara mycket starkt begränsad."
Här skiljer vi inte på person & person utan kommer du ifrån Iran så är du fundamentalist, punkt slut
"På samma sätt som vi betraktar könstillhörighet som någonting nedärvt hos de flesta människor betraktar vi även den sexuella läggningen som en medfödd egenskap hos de flesta individer. Vi motsätter oss därmed de läror som hävdar att den sexuella läggningen endast är en social konstruktion."
Och här så erkänns ju de mänskliga rättigheterna fullt ut?
Men som sagt, du är en sån där som inte orkar ta reda på nåt själv.
Faktum är att du verkar vara urmodelen för nån som är upplärd av Putins trollfabriker.
Svara inte på nåt, så tvivel, byt ämne.
Jag föreslår att du läser på själv.