H H-Thomasson skrev:
Det går inte att dra husvagn med elbilar.
1 Med elbil måste man stanna var 150 km för att ladda.
2 Elbilar väger för mycket så körkortet räcker inte till.
3 Låg max dragkvikt på elbilar.
Går det inte? Då måste vi gjort fel. Drog husvagnen till Kroatien efter elbilen förra sommaren.
 
  • Gilla
  • Haha
klaskarlsson och 2 till
  • Laddar…
returen returen skrev:
uppenbart följer du ingenting
i måndags sa riksbanken att om trump vinner är risken mycket stor att räntorna variera så pass våldsamt att riksbanken behöver höja styrränta för oss i förebyggande syfte
Läs valfri dagstidning inte serietidningar
Jag tycker att du skall se till att hjärnan är inkopplad innan du blir en tapper tangentbordsknekt.
Kan det vara det här du tänker på?

Om Donald Trump vinner det amerikanska presidentvalet i november kan hans politik leda till ”räntekaos”. Det säger SEB-ekonomen Robert Bergqvist till Ekonomiekot Extra.

https://omni.se/trumps-politik-kan-ge-hogre-borantor-rantekaos/a/pPMB6R
 
sysmali sysmali skrev:
Jag som kikar på campervans (plåtis) upplever att där är det säljarens marknad. Verkar vara en stark trend just nu.

Kan det vara så att brukarna hellre letar husbil/campervans än husvagn?
Jo. Vi köpte vår gamla husbil från 99 för 7 år sen för 160 kkr. Vinterbonad med garage som rymmer 4 cyklar, hjulbas som går in på alla parkeringar, dusch och tankar så man klarar 4 dagars fricamping vid längdspåren eller bikepark med daglig tvagning. Allt jag vill ha. Begagnad likadan nu kostar mer! Så den får hänga i.

Och kollar man på Instagramhusbil/plåtis (#vanlife 😀) kan jag tänka mig att det är ännu mer så, det trender något enormt. I alla fall i den bubbla som internets algoritmer tar fram åt mig, vid skidanläggningarna är det blandat.

Kan man tolka det till att folk vill ha det trängre? Ju mindre plats desto dyrare. Husvagn är för bekvämt och socialt.
 
  • Gilla
sysmali
  • Laddar…
Efter denna långrandiga tråddrift, tycker jag @Zodde och @returen kompenserar TS genom att lägga varsitt bud på TS' husvagn! Kom igen nu, tjatr*var!
 
  • Haha
  • Gilla
Roffe_riff och 6 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Ett alternativ är att klicka "Anmäl" på OT-inlägg istället för att svara på dem. Brottas inte med grisen, och så vidare...
Absolut, men höga räntor var en del av diskussionen, det var fantasin om att Riksbanken skulle gjort ett random uttalande om Trump/valseger/räntor som det opponerades mot.

Kan man anmäla inlägg för lögner/fantasier så hade det gjorts för länge sen.
En sån funktion ställer dock ordentligt högre krav på admin (dock inte i detta uppenbara fallet) att veta vad som är sant å falskt.
 
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Ett alternativ är att klicka "Anmäl" på OT-inlägg istället för att svara på dem. Brottas inte med grisen, och så vidare...
följer ditt råd
samtliga zzådäs inlägg anmälda i samtliga trådar
 
  • Haha
Kurtivan
  • Laddar…
P
J JohanLun skrev:
Att ha en högre skatt på NYA törstiga bilar är väl också klokt, det har vi redan nu. Då blir fler nya bilar snåla bilar.
Det enda vettiga är att beskatta bränslet, inte bilarna. Koldioxidutsläppet är proportionellt mot bränsleförbrukningen.
Bort med all fordonsskatt (behåll registeravgiften, kanske) och beskatta bränslet.
 
  • Gilla
Johannes Carlsson och 2 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Det enda vettiga är att beskatta bränslet, inte bilarna. Koldioxidutsläppet är proportionellt mot bränsleförbrukningen.
Bort med all fordonsskatt (behåll registeravgiften, kanske) och beskatta bränslet.
Självklart. Nu är det så att staten uppmuntrar biltrafik genom höga fasta kostnader. Bränsletörstig bil som står still släpper inte ut koldioxid.
 
P
M MS66 skrev:
Då har du inte varit med i rätta grupper! Det finns alla möjliga typer av grupper som t.ex. special grupper! Ge Facebook en chans! Du missar mycket annars!
Jag kan ingenting alls om Facebook. Kan man inte söka i köp&sälj-avdelningen utan att vara med i en massa grupper?
 
P pmd skrev:
Jag kan ingenting alls om Facebook. Kan man inte söka i köp&sälj-avdelningen utan att vara med i en massa grupper?
Vad är det för vagn?
Finns ju massa märkesgrupper med egna säljsidor..
Men jag tror att en förmedlare är enklaste sättet, om du inte kan lösa finans till den
 
P
M m@nge skrev:
En tesla model y kan dra 1600kg och klarar nog fler mil än 15. Sen är det ganska lagom med ett depåstopp ändå eftersom man endast kör i 80km/h.
Vad är totalvikten för en Tesla Y?
 
P pmd skrev:
Vad är totalvikten för en Tesla Y?
Ingen aning. Men en model y och min vagn kräver utökat b.
 
Model Y har väl en totalvikt på ca 2500kg +- 100kg beroende på modell? Dvs släpvagn precis över eller under tonnet med b-körkort?
Om jag förstår reglerna. Vilken tur att släpvagnskalkylatorn finns :)
 
Nästa år är vagnen ett år äldre och värd 10-15% mindre än vad köparna var villiga att betala i år. jag tror din förlust på den där husvagnen kommer att bli monumentalt stor. Det beror inte bara på att husvagn har blivit "omodernt", utan för att det också trissats upp priser på campingplatserna. .
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Swetrot Swetrot skrev:
Nästa år är vagnen ett år äldre och värd 10-15% mindre än vad köparna var villiga att betala i år. jag tror din förlust på den där husvagnen kommer att bli monumentalt stor. Det beror inte bara på att husvagn har blivit "omodernt", utan för att det också trissats upp priser på campingplatserna. .
Omodernt?

Att mässan är fullbokad beror ju inte bara på att det finns husbilar att köpa...

https://www.husvagnochcamping.se/ar...on_template&utm_medium=email&utm_source=brevo
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.