O Oxymoron skrev:
Hade gärna haft en, men var hittar man en ny för 55,000 € och dessutom klarar en svensk vinter? :)
Tjeckien/Slovenien det är en isolerad Adria plåtis. Men den värms med gas.. värmepump hade nog varit bra

M m@nge skrev:
Världen har som bekant gått igenom ett ekonomiskt stålbad med hög inflation och höga räntor. Inte världens bästa läge att sälja egentligen.

Har försökt sälja husvagnen sedan juni och får knappt ens skambud. Vagnen är två år gammal och mycket lite använd. En ganska populär modell men just nu är det svalt, ordentligt svalt. Inte ens återförsäljaren ville köpa eftersom dem inte ens säljer sina egna de har på lager.

Naturligtvis kan man sälja allt till rätt pris men vill inte förlora alltför mycket, jag vet ju ungefär vad de gick för innan ekonomin dök. Vad tror ni, kommer spekulanterna tillbaka nästa år? Eller har ni samma situation som mig?
Kan det vara så enkelt att marknaden börjat mättats? Sen så är väl den senaste tiden med inflation och höga räntor en del i problemet med. Under pandemin steg ju priser på campingfordon i höjden. Folk betalade ju överpriser och handlarna kunde sätta priser efter det. Min teori är att priserna de senaste åren är helt fel och många återförsäljare måste sänka priserna. Vissa kanske inte överlever. Som exempel på detta kan jag ta ett från mig själv. Vi sålde en 9 år gammal Adria husbil för ca 400.000 kr just innan pandemin. Under pandemin såldes den privat för över 500.000 kr. Inte hade den blivit bättre under den tiden😏. Så marknaden styr.

• Gilla
m@nge
  • Laddar…
nino nino skrev:
Köpte min 540 för 13år sen, gav 30'-35' tror jag
Köpt 4 däck på den tiden och en fälg

Kompletterat med solceller

Har varit till både Tropical Islands och till 10mil nordväst om Rom Italien
Jag bodde i en 540 GL två somrar på ett fallskärmshoppfält. Jag och en kompis gav nästan inget för den eftersom den stulits från handlaren och missbrukare bott i den. "Tar ni den som den är så får ni den för 4000:-" Fick slänga ut en del kanyler samt sängarna, byggde nya av reglar och rusta-madrasser och la konstgräs på golvet. Sen bodde vi som kungar :)

• Gilla
Pär Sköld och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.