67 625 läst · 120 svar
68k läst
120 svar
Säljare har ändrat husets kvm storlek precis före försäljning

hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 538 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 538 inlägg
Jag har varit på visningar och då har tom. mäklaren haft med måttbandS Sogla skrev:
Ofta förekommer flera uppgifter på ytan och mäklare brukar ange taxerade ytan tillsammans med ägaruppgift om det skiljer
måttband och fuktmätare är standard vid husköp för mig och mina bröder och släktingar.S Sogla skrev:
Nu när du säger det så var det flera visningar jag var på då mäklaren hade ett längre måttband.hsd skrev:
Kan ju vara att man är nyfiken om hur långt vardagsrummet är. Om man får in bilet i garaget.
Men då köpte jag ju hus på "landet".
Om du nu känner till "flera vägledande domar" så skriv målnr eller länkar till dem.r0bertwh skrev:
Snudd på meningslöst att bara påstå utan källa.
När jag/ vi var på visningar ( ca 30 spritt över 6 månader) hade flera mäklare liknande måttbandsremsor som finns på IKEA...hsd skrev:
Det finns ju icke förstörande fuktmätare typ denna:hsd skrev:

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har ingen aning om hur användbara/pålitliga de är men för att skrämma motspekulanter kan de säkert vara nyttiga.
Man får anta att ytan ökat eftersom TS skriver att ingen utbyggnad gjorts. Så antingen var det undertaxerat (av rädsla för en återkommande fastighetsskatt) och nu korrekt. Eller korrekt förut och nu uppblåst med en förhoppning om högre bud. Eller någonstans däremellan, eller utanför.
Svaret till TS är väl oavsett: "Vad det står i annonsen ska du mer se som reklam. Gå på visningen och bilda dig en egen uppfattning om vad det är värt. Oavsett kvadratmeter."
Svaret till TS är väl oavsett: "Vad det står i annonsen ska du mer se som reklam. Gå på visningen och bilda dig en egen uppfattning om vad det är värt. Oavsett kvadratmeter."
Senaste från startsidan
Mest lästa artiklarna
Populärt i forumet
-
Trakasserad av grannen i över 5 år, polisen gör inget
Juridik -
Dolda fel-avslag, hur gå vidare?
Juridik -
Kommunalt vatten och avlopp med läckage och räkning på 30 000 kr
Juridik -
Skadestånd för felaktig information från mäklare?
Juridik -
Önskar tips för att värdera lösöre i välfyllt garage(dödsbo).
Juridik