11 065 läst · 117 svar
11k läst
117 svar
Rockler Bench Cookies
Jag beställer 12st, dvs 3st 4pack. Dessvärre är jag på Kanarieöarna och sippar på en iskall cervesa vid poolkanten iförd en MEGA zombreohatt medans ni sitter i ett iskallt Lund och sippar på en varm Norrlandsguld för att hålla värmen, så jag kan tyvärr inte avlasta dig den kvällen. Men om jag inte missminner mig jobbade du på Ideon i Lund? Då kan jag lätt hämta dom närsom under arbetstid...
Skål ta mig fan
Skål ta mig fan
Fattar inte grejen riktigt, Använder mig utav frigolit när jag sågar/fräser..
Hockeypuckar är ju en annan tanke.
Å andra sidan får jag panik av ert gruppköp..
så om det är möjligt för en liten kille från majorna, är jag gärna med på 4st.
mvh//R..
Hockeypuckar är ju en annan tanke.
Å andra sidan får jag panik av ert gruppköp..
så om det är möjligt för en liten kille från majorna, är jag gärna med på 4st.
mvh//R..
Härligt grupptryck därDrakir skrev:
Poängen med puckarna är att de på grund av friktion håller materialet på plats helt utan tvingar. Trevligt om du vill slipa ovansidan av något utan att behöver flytta tvingar. Dessutom kan du fräsa exempelvis kanter utan tvingar.
Jo, jag förstod det..Daniel_N skrev:
Why not en hockeypuck med ett par strängar silicone el. liknande.
Min fråga är lite retorisk, så jag svarar själv..
De är snygga och ser välgjorda ut, samt väcker mitt habegär..
Fräsa utan tvingar...mmm. till viss del..
mvh//R..
Kanske tillåtet att haka på en OT här - vad är grejen med frigolit då? Har sett det tipset häromkring en del, men när jag provade att lägga en ca 15 mm tjock frigolitskiva under mdf för att köra sänksåg TS55, smälte ju frigoliten, det luktade f-n och jag fick bränd frigolit i snitten o klingan som blev svarta. Tror klingan stack ut en 5-10 mm under mdf:en, max.Drakir skrev:
Inte för att jag skulle ha puckarna till det, men jag bara undrar nu när det kom upp igen...
/A
Redigerat:
Jo, det är klart, det skulle man väl gjort. Men jag upplevde nog att värmen som klingan alstrar räckte för att smälta frigoliten utan direkt kontakt...Det är ju inte så att man får ett spår brett som klingan i frigoliten, snarare 1 cm, och smält med giftig rök etc i hela rummet. Kanske hade kass frigolit 
Frigolit är inte den slutgiltliga lösningen. Din frigo...var säkert lika bra som all annan.
Jag kan tänka mig att det blir problem när man jobbar i hårda/tröga material,
alltså när skäret jobbar längre tid på samma plats..
Då smälter nog frigoliten..eller inte nog..Den gör det..
Mvh//R..
Jag kan tänka mig att det blir problem när man jobbar i hårda/tröga material,
alltså när skäret jobbar längre tid på samma plats..
Då smälter nog frigoliten..eller inte nog..Den gör det..
Mvh//R..
Hmm, nu blev man lite orolig, ska ner o inspektera den imorgon. Inga konstigheter annars, förutom att det var 45 grader och kapning av höga furu-golvsocklar med ett speciellt anhåll, ej skenan. Så det gick inte snabbt direkt, känns alltid lite shaky mer gersågningar på TS55:an tycker jag.phl skrev:
/A
Mest lästa artiklarna
Senaste från startsidan
Tjänster
Populärt i forumet
-
Dagens verktygsinköp!
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Vilket verktyg för att ta ned schersminhäck?
Investera i verktyg?
Verktyg, Maskiner & Fordon