11 071 läst · 117 svar
11k läst
117 svar
Rockler Bench Cookies
Jepp, det blev nog lite mycket. Jag fick ett mail:
...
Thank you for placing your order with Rutlands Ltd.
Unfortunately the 26357-Bench Cookies-Set of 4 that you placed on your order with us are currently out of stock and is due to arrive back in stock early next week.
Unless you request otherwise we will hold this single item on back-order for you until it does arrive in stock and then despatch the product the same day for delivery within 3-4 working days.
...
Det finns ju en liten chans att de klarar det till den 12:e men vi får väl se...
...
Thank you for placing your order with Rutlands Ltd.
Unfortunately the 26357-Bench Cookies-Set of 4 that you placed on your order with us are currently out of stock and is due to arrive back in stock early next week.
Unless you request otherwise we will hold this single item on back-order for you until it does arrive in stock and then despatch the product the same day for delivery within 3-4 working days.
...
Det finns ju en liten chans att de klarar det till den 12:e men vi får väl se...
Vårat lass med puckar har kommit. 

Så går det när man velar. 
Jorå, 6 dagar tog det från Rutlands i UK, som använder Schenker i Sverige. Kursen blev 12,0574... Bra emballage (inte så känsligt innehåll iofs) och som bonus till den som beställer fick man med deras katalog, riktigt tjock och kul att bläddra i, lite som när man var liten grabb och fick hem Hobbex-katalogen
Och ja, kakorna verkar bra, dock ej hunnit testa än...
Edit: Ni borde be dem skicka med ett par extra kataloger till de snickeri-intresserade på er skåneträff, det är som sagt väldigt mycket kul prylar i den, allt från Veritas-hyvlar och specialstämjärn till fräsjiggar, dovetailsågar, Trendöverhandsfräsar, Festool, Fein (dammsugare etc) och tryckluftsmaskiner etc etc...
/A
Jorå, 6 dagar tog det från Rutlands i UK, som använder Schenker i Sverige. Kursen blev 12,0574... Bra emballage (inte så känsligt innehåll iofs) och som bonus till den som beställer fick man med deras katalog, riktigt tjock och kul att bläddra i, lite som när man var liten grabb och fick hem Hobbex-katalogen
Edit: Ni borde be dem skicka med ett par extra kataloger till de snickeri-intresserade på er skåneträff, det är som sagt väldigt mycket kul prylar i den, allt från Veritas-hyvlar och specialstämjärn till fräsjiggar, dovetailsågar, Trendöverhandsfräsar, Festool, Fein (dammsugare etc) och tryckluftsmaskiner etc etc...
/A
Redigerat:
Låter som risk för en mycket mycket dyr öl...Alko skrev:Så går det när man velar.
/A
--- Mats ---
Så rätt Masse, och njuter gör jag. Men varje gång jag tänker på vad mina njutningar gör med min stackars plånbok mår jag också illa.Masses skrev:
Dessutom, jag har inte plats till mer. Som någon nyss så träffande uttryckte det, jag spelar också femtonspel i garaget. Varje år har vi en lång diskussion här hemma när frun vill pressa in en hel cykel i garaget över vintern (förr ville hon ha in två, men det är i alla fall inte med i diskussionen längre), plus ett par blomkrukor.
Saknar vertikalfräs, kapex, bandsåg, rejält sprutbås, äkta bordssåg, ... Jag tror att jag får börja snida istället, tar mindre plats...
--- Mats ---
En liten updatering:
Nu ser det bättre ut med leveransen. I fredags fick jag ett mail:
...The consignment identified with the reference number 325163 is due to be despatched on 2010-02-05 to the delivery address below by the shipper RUTLANDS LTD by PARCELFORCE WORLDWIDE using the service Euro Priority Business...
Någon timma senare fick jag även ett mail från Rutlands:
...We are pleased to inform you that your order has now been despatched to the address detailed below...
Leveranstid skall vara 5 arbetsdagar så det ser väl hoppfullt ut angående leverans till den 12:e.
När det gäller priset så har jag för 25 paket blivit debiterad:
293,70 GBP = 3 485,44 => 139,42 SEK/styck
Då tar jag helt fräckt och rundar av detta till 140 SEK per paket.
Har ni jämna pengar så är det bra. Några har redan frågat efter kontonummer för att slippa joxa med pengar på Glorias. Jag återkommer med detta via PM.
Nu ser det bättre ut med leveransen. I fredags fick jag ett mail:
...The consignment identified with the reference number 325163 is due to be despatched on 2010-02-05 to the delivery address below by the shipper RUTLANDS LTD by PARCELFORCE WORLDWIDE using the service Euro Priority Business...
Någon timma senare fick jag även ett mail från Rutlands:
...We are pleased to inform you that your order has now been despatched to the address detailed below...
Leveranstid skall vara 5 arbetsdagar så det ser väl hoppfullt ut angående leverans till den 12:e.
När det gäller priset så har jag för 25 paket blivit debiterad:
293,70 GBP = 3 485,44 => 139,42 SEK/styck
Då tar jag helt fräckt och rundar av detta till 140 SEK per paket.
Har ni jämna pengar så är det bra. Några har redan frågat efter kontonummer för att slippa joxa med pengar på Glorias. Jag återkommer med detta via PM.
Jag angav adressen till jobbet när jag beställde. Nu har jag ett mail från receptionen: "... 1 pkt finns att hämta!!! ..."
Undras vad det kan vara? Tyvärr har de gått för dagen så jag får vänta tills i morgon.
phl och andra - Jag skall försöka svara på era PM om bankkonto osv under morgondagen. Det har varit lite mycket denna veckan.
Undras vad det kan vara? Tyvärr har de gått för dagen så jag får vänta tills i morgon.
phl och andra - Jag skall försöka svara på era PM om bankkonto osv under morgondagen. Det har varit lite mycket denna veckan.