11 071 läst · 117 svar
11k läst
117 svar
Rockler Bench Cookies
Visst var det rätt paket - just nu ser det ut som om jag har 100 blå snusdosor ståendes på skrivbordet.d^_^b
Jag skickar PM med kontonummer till er som beställt så kan de som vill sätta in pengarna den vägen. Annars går det precis lika bra med jämna svenska pengar vid leverans eller hämtning.
Jag skickar PM med kontonummer till er som beställt så kan de som vill sätta in pengarna den vägen. Annars går det precis lika bra med jämna svenska pengar vid leverans eller hämtning.
Rutlands-stackarna blev väl tagna på sängen av beställningen. De gick till och med ut med en promo när de fick nya puckar, "Now back in stock!".
http://www.rutlands.co.uk/cgi-bin/psPromotions.cgi?promo=14
http://www.rutlands.co.uk/cgi-bin/psPromotions.cgi?promo=14
Har nu testat min andel av gruppköpspuckarna, och de verkar funka bra.
Men... två av puckarna i det första 4-packet jag öppnade var lite tunnare än de andra två. Jag upptäckte det då arbetsstycket tippade upp och ner på ett irriterande sätt. Fenomenet ger sig förstås till känna när de tunnare puckarna hamnar på diagonalen. Lösningen är givetvis att se till att de tunnare puckarna inte hamnar på diagonalen, men det är lite irriterande att behöva hålla reda på vilka puckar som "hör ihop". I det andra 4-packet var alla puckarna lika tjocka.
Någon annan som stött på puckar med varierande tjocklek?
Men... två av puckarna i det första 4-packet jag öppnade var lite tunnare än de andra två. Jag upptäckte det då arbetsstycket tippade upp och ner på ett irriterande sätt. Fenomenet ger sig förstås till känna när de tunnare puckarna hamnar på diagonalen. Lösningen är givetvis att se till att de tunnare puckarna inte hamnar på diagonalen, men det är lite irriterande att behöva hålla reda på vilka puckar som "hör ihop". I det andra 4-packet var alla puckarna lika tjocka.
Efter en okulär besiktning av två av mina paket ser det ut att kunna vara någon höjdskillnad mellan ett par av puckarna.
Får dock hårdtesta i morgon känner jag...
I mitt fall verkar det som om det är gummit som är olika tjockt, inte själva "kroppen" av pucken...
Får dock hårdtesta i morgon känner jag...
I mitt fall verkar det som om det är gummit som är olika tjockt, inte själva "kroppen" av pucken...
Störigt....men det är nog lätt att märka upp de avvikande med en spritpenna eller ngt.bygga_bo skrev:Har nu testat min andel av gruppköpspuckarna, och de verkar funka bra.
Då föreslår jag en kagbytarträff, förslagsvis på en pub eller motsvarande. Det viktiga är ju att man har lika tjocka kagor. Jag tänkte att man kunde byta med varandra så att alla kagbytare kan byta till sig så att alla personers kagor har samma tjocklek.
Ni har sett att jag skriver så att ni skånigar skall förstå?
Ni har sett att jag skriver så att ni skånigar skall förstå?
mattiasp: är du säker på att du inte har skåneblod i kroppen?! :-D
Jag hade tänkt hämta mina imorgon på jac´s jobb och att dom har olika tjocklek låter ju absurt galet . Har köpt 3 paket och kommer att slita upp dom för att kolla så snart jag lagt händerna på dom.
Jag hade tänkt hämta mina imorgon på jac´s jobb och att dom har olika tjocklek låter ju absurt galet . Har köpt 3 paket och kommer att slita upp dom för att kolla så snart jag lagt händerna på dom.
Samma här.CCPusher skrev:
Det blev en bit maskeringstejp. Inte skall man rita på de fina puckarnaDaniel_N skrev:
mattiasp skrev:Då föreslår jag en kagbytarträff, förslagsvis på en pub eller motsvarande. Det viktiga är ju att man har lika tjocka kagor. Jag tänkte att man kunde byta med varandra så att alla kagbytare kan byta till sig så att alla personers kagor har samma tjocklek.
Ni har sett att jag skriver så att ni skånigar skall förstå?![]()
Jag skulle tro att det är neopren. Men en liten reservation är på sin plats då jag absolut inte utger mig för att vara någon form av expert på gummi...pär h skrev:
Nu när jag har känt på dem i verkligheten så vill jag minnas att en av mina avskrivna musmattor var försedd med ett liknande material på baksidan. Kan kanske vara värt att kolla upp om man vill göra sina egna?
Produkter som diskuteras: "maskeringstejp"

Maskeringstejp
Maskeringstejp är en typ av tryckkänslig tejp som främst används inom målning och byggindustri för att skydda ytor som inte ska målas eller behandlas. Maskeringstejpen är oftast gjord av ett tunt och enkelt rivbart papper, och en mindre
Läs mer
Jag måste erkänna att jag inte har kollat mina ännu. Men om jag minns rätt så har jag 9 paket kvar på jobbet. Masses, kommer du strax efter lunch så hinner vi kanske packa upp, mäta och "kalibrera" paketen innan det är dags att gå hem.Masses skrev: