1 842 läst · 89 svar
2k läst
89 svar
Quiz: Är väggen bärande?
Jag fick 8/8 rätt, vilket är bättre än 4 034 andra personer (84%) som har gjort quizet "Är väggen bärande?"
Jag fick 8/8 rätt, vilket är bättre än 4 044 andra personer (84%) som har gjort quizet "Är väggen bärande?"
Även fråga 7 och 8 var, mer eller mindre fel. Alla tre alternativen kan vara rätt, då en icke bärande vägg blir bärande.R Rejäl skrev:
Takstolar i hus med plankstomme har inte alltid bärande mellanvägg.
Jag fick 6/8 rätt, vilket är bättre än 1 178 andra personer (23%) som har gjort quizet "Är väggen bärande?"
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 011 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 011 inlägg
Känns som det är vanligare att bjälklag hänger på centralt monterad murstock än innerväggarna i sekelskiftesvillor.A AG A skrev:
Jag fick 8/8 rätt, vilket är bättre än 4 682 andra personer (85%) som har gjort quizet "Är väggen bärande?"
Jag fick 8/8 rätt, vilket är bättre än 4 959 andra personer (85%) som har gjort quizet "Är väggen bärande?"
Jag fick 8/8 rätt, vilket är bättre än 4 966 andra personer (84%) som har gjort quizet "Är väggen bärande?"
Jag fick 7/8 rätt, vilket är bättre än 3 711 andra personer (53%) som har gjort quizet "Är väggen bärande?"
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Undersöka väggen närmare eller inte?
Byggmaterial & Byggteknik -
Buster and Punch vägglampa - Hur får man enklast slagg i väggen?
Belysning -
Quiz: Vad kan du om farliga byggmaterial?
Quizkommentarer -
Rivit kattvind, var väggen bärande?
Utbyggnad och tillbyggnad -
Hur ska jag fixa den här väggen?
Färg, Måla & Tapetsera