1 842 läst · 89 svar
2k läst
89 svar
Quiz: Är väggen bärande?
Jag fick 6/8 rätt, vilket är bättre än 29 andra personer (15%) som har gjort quizet "Är väggen bärande?"
Jag fick 8/8 rätt, vilket är bättre än 148 andra personer (76%) som har gjort quizet "Är väggen bärande?"
Jag fick 8/8 rätt, vilket är bättre än 225 andra personer (79%) som har gjort quizet "Är väggen bärande?"
Jag fick 8/8 rätt, vilket är bättre än 228 andra personer (79%) som har gjort quizet "Är väggen bärande?"
Jag fick 8/8 rätt, vilket är bättre än 237 andra personer (79%) som har gjort quizet "Är väggen bärande?"
Fråga ett är inte svaren korrekta..Redaktionen skrev:
Alla ytterväggar är inte alltid bärande. En gavelvägg kan vara icke bärande som i den illustrerade bilden där det är fackverkstakstolar närmst, då är det bara långsidans väggar som är bärande…
Ja vilken teoretiskt diskussion. Man får väl bestämma sig för om hörnan tillhör gavelväggen eller långsidans vägg. Om hörnan tillhör långsidan så vilar första och sista takstolen på ytterväggen och om hörnan tillhör gaveln så vilar den på gaveln......
Jag fick 7/8 rätt, vilket är bättre än 152 andra personer (45%) som har gjort quizet "Är väggen bärande?"
Jag fick 7/8 rätt, vilket är bättre än 176 andra personer (46%) som har gjort quizet "Är väggen bärande?"
Jag fick 8/8 rätt, vilket är bättre än 312 andra personer (81%) som har gjort quizet "Är väggen bärande?"
Jag fick 8/8 rätt, vilket är bättre än 347 andra personer (82%) som har gjort quizet "Är väggen bärande?"